Stránka 1 z 2
Proudová ochrana vřetena
Napsal: 29. 10. 2008, 6:55
od PavelZ
Prosím o radu elektrikáře.
Jakou proudovou ochranu mám dát na napájení vřetena (kilowatový Kress - 1fáze 240VAC). Vzpomínám si na vzorec P=U*I, ale nejsem si jistý, jak je to u AC.
Relé mám 16A, což bude bohat stačit, ale nejsem si jistej, jaký tam vrazit jistič (mám k dispozici 6A a 10A). Prosím poradte.Díky
Napsal: 29. 10. 2008, 7:41
od Svoby
Ten vzorec plati i pro AC . No bejt to trifazovej motor tak asi nejlepsi bude tam dat motorovej spoustec kde si max. proud muzes nastavit(vramci rosahu) a da se koupit i s kontrolnim vystupem. Takze ti to pri vypadku neznici masinu a mozna i nastroj. Ale jak se to dela u jednofaze tak to nevim,nebo se to resi stejne jen se pouzije jen jedna faze

?
Napsal: 29. 10. 2008, 8:00
od Svoby
Tak je to tak. Motorovy spoustec ikdyz je 3faz. se da pouzit i pro hlidani 1faz. motoru viz.
http://www.oez.cz/viewDocument.asp?document=18131
Konkretne u OEZ se to dela ze se proste vsechny kontakty spoustece zapoji do serie. Ale pozor na jine vyrobce ,tam to muze bejt jinak.
Napsal: 29. 10. 2008, 8:11
od Owner
Cus.
Tak podle me kdyz maz 1kW motor na 240V AC tak pak:
I=P/U
I=1000/240
I=4,16
Tudiz musis pocitat stim..ze si to vezme nejspis trochu vice proudu pri rozbehu.. takze volba 6A jistice je dle meho nazoru vice nez vhodna.
Napsal: 29. 10. 2008, 8:18
od cncp100
Na motory samozřejmě motorový spouštěč. Není třeba dávat silnější. dává se dle jmenovitého proudu motoru, co je na štítku. Spoušť má tzv. ampérsekundovou vypínací charakteristiku. To znamená, že již počítá s rozběhem motoru. viz níže.
http://www.schneider-electric.cz/downlo ... motoru.pdf
Napsal: 30. 10. 2008, 9:18
od Owner
Jasny tak nejlepsi je koupit ten spoustec.Vetsinou jde kazdy spoustec zapojit, aby fungoval jen na 1f...ale u kazdeho vyrobce je to jine...vetsinou je to v navodu jak se to ma zapojit.
Napsal: 30. 10. 2008, 12:28
od PavelZ
Díky všem za informace.
Napsal: 30. 10. 2008, 7:35
od magi
Naprosty souhlas, delame to tak naprosto bezne ze se vsechny 3 kontakty motoroveho spoustece prosmyckuji do serie. K nemu davame jeste pomocny kontakt na vyhodnoceni poruchy. Pouzivame system Telemecanique. Udajne existuje i jedonofazovej, ale v ruce jsem ho nikdy nedrzel.
Napsal: 30. 10. 2008, 7:39
od cncp100
Myslím, že není třeba smyčkovat. Bimetal je přeci na každé fázi.
Napsal: 30. 10. 2008, 8:20
od Svoby
Bimetal tam sice je ale vyrobce to nedoporucuje je tak z legrace. Kdyz uz nic jinyho tak to zlepsuje spolehlivost.
Napsal: 31. 10. 2008, 10:54
od tomashal
Motorové ochrany vyhodnocují i selhání jedné fáze u 3f motoru, takže ideálně by měl být proud všemi fázemi stejný, proto to smyčkování.
Tomáš
Napsal: 31. 10. 2008, 2:08
od cncp100
To samé můžeš říci o 3fáz. jističi. Jsou to přeci tři jističe spojené do jednoho. A pokud je zkrat na jednom z nich, tak vybaví i ty ostatní.
To samé motorová spoušť. Ať je vadná která koli fáze, tak vybaví celou spoušť. Nehlídá si nějaký proud mezi sebou.
Napsal: 31. 10. 2008, 4:11
od Svoby
Mot. spostec precijen funguje jinak. Jde tam oto ze to nehlida jen nadprod ale i proudovou simetrii mezi fazemi. Tzn. pokud se prerusi jedna faze melo by to vypnout. Nebo to jsem alespon v akci videl u telemecanique a ten mel v sobe i kontrolni kontakty.
Napsal: 2. 11. 2008, 9:38
od cncp100
OK zítra to zkusím, ale myslím, že je to trochu jinak. Pokud odpojíš jednu fázi u motoru. Na dvou ostatních vzroste rapidně proud a proto spoušť vypne.
Napsal: 2. 11. 2008, 1:24
od tomashal
Já měl taky za to, že by měla motorová ochrana vypnout i při přerušení jedné fáze o to jsem měl taky ve svém příspěvku na mysli.
Proud motorem stoupne i když ho víc zatížím, takže to by potom pořád vypínalo, jde tam o tu symterii.
Tomáš