Motor pro soustruhMagdeburg

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Weitl
Příspěvky: 49
Registrován: 9. 1. 2016, 8:17

10. 1. 2016, 4:25

Zdravím všechny!

Získal jsem krásný, starý německý soustruh MWF Magdeburg, ale bohužel bez motoru. Nevíte někdo, jak zjistit jaký motor tam patří? Na webu jsem k tomuto soustruhu nenašel vůbec nic :( Štítků je na soustruhu spousty, ale typový tam není. Může mi prosím někdo poradit?
20160110_130143.jpg
20160110_125811.jpg
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

10. 1. 2016, 6:10

podle velikosti mašiny jednotky kW
jestli to bude 2 nebo 6 je v podstatě jedno, maximálně ti to nevezme 5mm šponu, ale zas ti to bez problémů utáhne jistič
jestli je tam přírubák, změř průměr příruby a hřídele a podle toho můžeš vybírat - získáš tím jakousi představu
na
http://www.lathes.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
možná bude nějaká dokumentace
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Weitl
Příspěvky: 49
Registrován: 9. 1. 2016, 8:17

10. 1. 2016, 7:22

Děkuju za adpověď.

Bohužel na lathes.co.uk jsem už zkoušel,-a nic. Jde mi hlavně o otáčky motoru. Selsky vzato, mělo by to asi sedět, že?
Předem se omlouvám za triviální dotaz. Nejsem totiž odborník.. .
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

10. 1. 2016, 7:57

tak si tam zařaď nějakou rychlost, nejlépe tu nejvyšší, udělej si na přírubu nebo řemenici (nebo čím to končí na straně u motoru)
značku, otoč tím třeba 10x nebo 100x a počítej, kolikrát se ti otočí vřeteno
z toho spočítáš převodový poměr
pak platí : štítkové (ty zařazené) otáčky / převodový poměr = otáčky motoru
3f asynchroňáky mají podle počtu pólů 3000, 1500, 1000, 750 atd otáček (teoreticky, jmenovité budou třeba 1440)
podle toho si vybereš
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Weitl
Příspěvky: 49
Registrován: 9. 1. 2016, 8:17

10. 1. 2016, 8:03

..jojo, jsem tu správně:)

Děkuju za VELKOU pomoc! Zítra se na to hned vrhnu.
Borin
Příspěvky: 662
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

10. 1. 2016, 8:58

Mám tu samou pomstu jako ty...motor jsem tam měl 5,5kw 1400ot, ten jsem vyměnil za 3kw 1400ot a maká ok...Dám ti pár cenných rad : o soustruhu Magdeburg nenajdeš na netu lautr kulový, nicméně fabriku vyrábějící tyhle soustruhy po odsunu němců převzali poláci a stejný soustruh jen s jiným logem vyráběli vesele dál a to pod názvem Poreba TR45, 55 .... podle točného průměru... tohle zjištění mi trvalo 2 roky...další radu ti dám a to, že se zadírají hřídele na náhon nortonky, protože mají vlastní mazátko, na které se každý vysral... porádně je zkontroluj (pod bočním deklem s ozubenými koly) mě to stálo 2 ozubená kola ve vřeteníku. Často vysírá páka na spouštění spojky... musí se to seřídit a vyměnit vylajdaný faudi kloubky zezadu stroje....další co jde do kopru je mazací čerpadlo, které je neopravitelné, je pod zadním deklem na vřeteníku...čerpe olej do deklu vřeteníku, ze kterého kanálkama teče na hřídele, já to vyřešil tím, že jsem ho vyhodil (díky tomu, že je naháněné řetízkem se snížil i hluk) a na vypoušťák z vřeteníku dal hydraulické čerpadlo a malým elektromotorem, a hadici výtoku strčil do nalévací díry v deklu vřeteníku.
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Weitl
Příspěvky: 49
Registrován: 9. 1. 2016, 8:17

11. 1. 2016, 5:54

Díky Borine!

Samý super zprávy:(

Vypadá to, že se slavným Magdeburgem bude celkem hodně starostí. Ale s tím jsem tak nějak počítal.
Jsem Ti vděčný za tipy, hodně to ulehčí trpký start v nevědomí.
To mazátko, které uvádíš na hřídele jsem vůbec nenašel :?: Můžeš - moc prosím, dodat fotodetail? Pravdu máš i s minulou údržbou, soustruh byl úplně suchej a to všude.
Všechno postupně opatrně rozhejbávám a modlím se, aby odnikud nic nevypadlo. Faudi kloubky jsou taky samozřejmě po smrti - dají se někde sehnat?
No, a mazacího čerpadla zatím stav neznám, ale moc nedoufám. Uvidíme až bude motor, ale ani tak to nebude jednoduchý, bo je vnější hnací hřídel na klíňák ohnutá, takže další komplikace.

Ale nevzdám to!!

Ještě k té historii, - dle mého počátečního pátrání to vypadá, že poláci z historie firmy prostě němce vytěsnili a vše si přisvojili. Fáákt pro ně typický..!
Borin
Příspěvky: 662
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2016, 7:54

Kloubky se dají normálně koupit https://www.google.cz/search?q=faudiklo ... audi+kloub" onclick="window.open(this.href);return false;

fotku toho origo domečku nemám, ale je to nejspodnější hřídel...

Obrázek
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Weitl
Příspěvky: 49
Registrován: 9. 1. 2016, 8:17

11. 1. 2016, 8:04

..zítra hned mrknu. Koukám, že faudiny jsou celkem běžný. Myslel jsem, že tam bude zas něco speciálního.
Hledal jsem alespoň návod na ten polskej, poválečnej, ale taky nic :(
Zatím ani neznám nastavení pro bezpečnej rozjezd, ale to asi hodně předbíhám.

Jsem Tvým dlužníkem..
Borin
Příspěvky: 662
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2016, 10:28

Já jsem návod někde stáhnul, mám ho někde v druhém pc, podívám se ti...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Weitl
Příspěvky: 49
Registrován: 9. 1. 2016, 8:17

12. 1. 2016, 3:54

jojojo,...budu čekat. Zatím stále zjišťuji, že prací přibývá. Polovina těch olejových kanálků na skříni k promazání hřídelí je ucpaná:(
Borin
Příspěvky: 662
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

12. 1. 2016, 8:22

Klasika, já měl venku půlku převodovky...pokud budeš tahat ven to závaži pod deklem, tak si hlavně označ polohu toho ozubení...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Weitl
Příspěvky: 49
Registrován: 9. 1. 2016, 8:17

13. 1. 2016, 6:43

Zatím vůbec nevím, jak to začít rozebírat:(
Je tam mmj. několik vyráglovaných ozubených kol, která by chtěla navařit, či vyrobit. Pokud bys našel ten návod, je tam i seřízení?? Hodilo by se to moc..

Ty zanešený mazací kanálky zkusím něčím naplnit a odsát odsávačkou na brzdovou kapalinu. Ale moc tomu nedávám..
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

13. 1. 2016, 11:53

Weitl píše:Zatím vůbec nevím, jak to začít rozebírat:(
Je tam mmj. několik vyráglovaných ozubených kol, která by chtěla navařit, či vyrobit. Pokud bys našel ten návod, je tam i seřízení?? Hodilo by se to moc..

Ty zanešený mazací kanálky zkusím něčím naplnit a odsát odsávačkou na brzdovou kapalinu. Ale moc tomu nedávám..
pokud jsou ty kanálky v litinovém odlitku, tak je museli nějak vyvrtat
tj. musí tam být zašpuntované díry, kudy to vrtali
odkrýt, vyčistit vrtákem a znova zašpuntovat
trubičky buď profouknout nebo natahat nové
vše profoukat tlakovým vzduchem, odsávačka je v tomto případě k h....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Borin
Příspěvky: 662
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

13. 1. 2016, 1:16

Weitl píše:Zatím vůbec nevím, jak to začít rozebírat:(
Je tam mmj. několik vyráglovaných ozubených kol, která by chtěla navařit, či vyrobit. Pokud bys našel ten návod, je tam i seřízení?? Hodilo by se to moc..

Ty zanešený mazací kanálky zkusím něčím naplnit a odsát odsávačkou na brzdovou kapalinu. Ale moc tomu nedávám..

vylágrovaná kola jsou problém...mě jak se to hryzlo, tak na 2 kolech to odsrali 4 zuby...výroba nových byl problém, oslovil jsem 4 firmy a nebyli schopni to vyrobit (nějaký úchylný modul a úhel zubů) a pátá se vytasila s cenou 4000Kč na kolo... vybrusil jsem z toho velkou náhodou tak, že ke kámošovi do firmy přijel obchoďák z firmy, kde opravují ozubená kola a frézy (nosiče plátků) když jí mašina nabourá, nebo omele. Po týdnu se vytasil s cenou 7000Kč bez dph, tak mu kámoš řekl, že než za tu cenu vařit zuby to radši 8000 za nová kola a ať to nedělá a kola vrátí až bude mít cestu... asi za měsíc se stavil a "tak pane, mám tu pro vás opravený ty kola" a dal mu do ruky fakturu... kámoš na něj, že to opravovat nechtěl a ať si ty zuby uřeže a vrátí mu kola v původním stavu :lol: Tak to tam chlap nechal a ať se se mnou domluví, jestli za to alespoň něco dám...tak dostal litr za kolo a byli jsme spokojení oba :lol:
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“