Zdravím, potřeboval bych vyrobit pro začátek 4ks (i více záleží na výsledné ceně) viz. příloha, plast nebo lépe mosaz 1mm
Potřebuji vetší pětiúhelníkové díly (čili vlastně 12ks, jsou stejné), menší nutné nejsou. Díry mají v průměru 1.5mm, rozteč cca 3.5mm v těchto rozměrech bych potřeboval velkou přesnost.
Původně jsem chtěl díly vypálit laserem, ale problém by byl s přesností otvorů.
data jsou v dxf (nebo ve formatu z eagle (brd)).
Malé díly, mosaz nebo plast
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Nejspíš bych s tím neměl mít problém.
Chtělo by to ovšem trochu kvalitnější dokumentaci vč. tolerancí ..... ono napsat velká přesnost je trochu nejasná definice.

Chtělo by to ovšem trochu kvalitnější dokumentaci vč. tolerancí ..... ono napsat velká přesnost je trochu nejasná definice.
převodovka v tomhle modulu při těhlech tolerancích nebude fungovat, musí to být tak okolo dvou stolek a je nutno dobře spočítat osové vzdálenosti i s ohledem na vhodnou zubovou vůli a tolerance výroby ozubených kol. Taky tam jsou obrysové tvary nevyrobitelné frézováním, chtělo by to upravit.Temsor píše:tolerance do 0.05mm
jedná se převodovku s ozubeními koly s modulem 0.3, otvory jsou kluzná ložiska na hřídel 1.5mm
Frézováním ne.
Řezáním ano. Doplň prosím tolerance, příp. pošli lepší výkres v DWG - prosím nepoužívej DXF je méně přesné!
Poslal jsem ti kontakt.
Řezáním ano. Doplň prosím tolerance, příp. pošli lepší výkres v DWG - prosím nepoužívej DXF je méně přesné!
Poslal jsem ti kontakt.
CNC: frézování 4-osy, Heidenhain iTNC530, soustruhy Heidenhain 4110, Fanuc Oi TC, 3x drátové řezačky, až Z+400, (+9let praxe)
CAD/CAM: SolidWorks 2015, HSMWorks 2016, MasterCam X5, X6, Kovoprog
CAD/CAM: SolidWorks 2015, HSMWorks 2016, MasterCam X5, X6, Kovoprog
Ozubená kola (vnitřní, krajní jsou trochu větší) mají 11z - osová vzdálenost je 3,3mm, počítám s vůlí 0,05mm. Výrobce uvádí "Typická házivost kol je pod hodnotu +/- 0,01mm a tolerance průměru je typicky +/- 0,005mm."
Jak píšu plánoval jsem vypálení laserem, takže tvar odpovídá tak abych to mohl slepit (spájet) dohromady. Není problém to upravit, ale možná by bylo vhodné vyfrézovat převodovku vcelku. Pokud by to šlo takhle malé vyrobit.
červený obdélník je ozubené kolo, šířka 2mm
Jak píšu plánoval jsem vypálení laserem, takže tvar odpovídá tak abych to mohl slepit (spájet) dohromady. Není problém to upravit, ale možná by bylo vhodné vyfrézovat převodovku vcelku. Pokud by to šlo takhle malé vyrobit.
červený obdélník je ozubené kolo, šířka 2mm
Není na tohle drát kapku nákladná technologie?
No .... nebylo by lepší oslovit výrobce ozubení, lze předpokládat že bude mít dostatečné zkušenosti s návrhem takových převodovek.Temsor píše:Ozubená kola (vnitřní, krajní jsou trochu větší) mají 11z - osová vzdálenost je 3,3mm, počítám s vůlí 0,05mm. Výrobce uvádí "Typická házivost kol je pod hodnotu +/- 0,01mm a tolerance průměru je typicky +/- 0,005mm."
Jak píšu plánoval jsem vypálení laserem, takže tvar odpovídá tak abych to mohl slepit (spájet) dohromady. Není problém to upravit, ale možná by bylo vhodné vyfrézovat převodovku vcelku. Pokud by to šlo takhle malé vyrobit.
červený obdélník je ozubené kolo, šířka 2mm
Proč to nenavrhneš jako prostorový díl frézovaný ... dvě půlky převodovky sklapnutý k sobě. Tohle skládání z plíšků a pájení je přeci nesmysl .... budeš honit hromadu rozměrů při sestavování. U půlený převodovky Ti stačí dva polohovací kolíčky a je to.

Do čeho ta převodovka je?
inspiruj se převody v budících, 2 postranice z mosazi, spojené šroubkem přes rozpěrnou trubku - to Ti vytvoří dokonale tuhý základ pro to, abys tam dal hřídelky i s koly, bez nutnosti dávat ložiska, ta budou vytvořena přímo postranicemi. Když budeš obě postranice obrábět (vrtat) najednou, eliminuješ částěčně i nepřesnost výroby, kola budou mít rovnoběžné hřídelky. Jinak 2 plechové postranice, spojené rozpěrnými trubkami, to je klasika velké části strojů. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25