pomoc s výberom stroja

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Odpovědět
Tommm

21. 3. 2016, 1:22

Zdravím,
som úplný amatér v tejto oblasti tak sa ospravedľnujem za absenciu znalostí,
chcel by som sa spýtať na dve veci,
prvá je aký typ stroja by sa pre moje účely hodil, koľko by taká mašina stála? nejedná sa o nič profi na koľko na také čosi peniaze nemám, tak povedzme koľko by to stálo ako hobby stroj a koľko ako niečo pokročilejšie?
moje hlavne hobby sú vzduchovky, občas sa mi vyskytnú vzduchovky staršie ktoré nie sú kompletné a zišli by sa mi diely a tak by som potreboval mašinku ktorá by mi ich vedela vyrobiť,
takže práca s prevažne malými dielikmi žiadne metrové kusy ale tak povedzme pár cm, to na začiatok, aký stroj by nato bol vhodný? a čo by stál? neskôr by som rád aj vyrábal vlastné vzduchovky a podobne, takže časom by som možno potreboval aj možnosť vyrobiť niečo čo má povedzme 50 cm, čo by už stála taká mašina? ako materiál by sa frézovala hlavne oceľ,
a druhá otázka je že existuje, respektívne dá sa vyrobiť a použivať niečo ako kopírovacia frézka na kov? proste ako kopírovacia frézka na drevo ale bolo by to na kov? nič obdobné som nenašiel a pri dreve je ponuka široká, tak s akého dôvodu sa to nedá?
ďakujem
almac

21. 3. 2016, 9:01

Tommm píše: ...som úplný amatér...
Ahoj, to jsi tu správně, tady jsme všichni amatéři (od slova AMARE, milovat). Pro Tvoje účely by se hodila jakákoliv frézka, horizontální bývají levnější. Ale i na tu se dá dát třeba i sklopný svěrák, otočený nahoru, a frézuješ už hned jako na svislé. Pročti si fórum "konvenční frézky", tam bude rad "neúrekom" :lol: Ta puškařina, to je už vyšší přesnostní level, aby Tě první výsledky ve frézování hned neodradily :) Hlavně si rozmysli, kam to dáš, protože dotáhnout dom 1 až 2t litiny není legrace (nemá to kolečka, jako třeba auto). A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Tommm

5. 4. 2016, 1:17

Ďakujem za odpoveď,