Stránka 1 z 1

Tvorba plochy body

Napsal: 20. 11. 2006, 12:46
od Radek-B
Zdravim ,

poradte jak a v cem co nejjednoduseji udelat ze souboru bodu plochu .
Mam soubory ve kterych je vice nez 25 tisic bodu z digitalizace , tak nejake oznacovani klikanim je docela blbost.

RADEK

Napsal: 13. 2. 2007, 7:14
od walter
V Atocadu existuje možnost umožnující vytvořit plastickou mapu. Tedy zeměměřičský program. Pokud si to pamatuji dobře, byla to utilita načítající body ze souboru a vytvářející mapu.
Obecně to poskytuje každý program, který dokáže vytvořit plochy z tří - čtyř bodů. ( trojúhelníky mi příjdou přesnější ) Něco jako .bmp obrázek kde je dán počet bodů (dpi) na řádek a jednotlivé body (dpi) odpovídají vzdálenosti bodu v řádku od pomyslné nuly ( začátku řádku ) v .bmp formátu mají body barvu a zde mají body výšku ( třetí rozměr ).
Myslím, že na tomto principu je postavený formát .stl v prototypingu. Např v Rhinu je možnost vytvořit plochu z hraničních bodů nebo křivek, nebo obojího. Prosím podívejte se do rhino_plochy a vyberte si nejlepší možnost.
Nebo použijte získané body k obrábění pomocí programu vrtačka.

Některé ( jako ten můj ) mají program SCAN a z něj se rovnou obrábí.

re

Napsal: 14. 2. 2007, 10:46
od Radek-B
Muzu poslat soubor co ma zhruba 45 tisic bodu , pokud si s tim Rhino inteligentne poradi , myslim ze ho zacnu brat vazne.
Ja s temi plochami potrebuji i dale pracovat (ovsety / rezy atd.)
to co pouzivam ted je strasne zdlouhave a vypocty trvaji prilis dlouho.

RADEK
walter píše:V Atocadu existuje možnost umožnující vytvořit plastickou mapu. Tedy zeměměřičský program. Pokud si to pamatuji dobře, byla to utilita načítající body ze souboru a vytvářející mapu.
Obecně to poskytuje každý program, který dokáže vytvořit plochy z tří - čtyř bodů. ( trojúhelníky mi příjdou přesnější ) Něco jako .bmp obrázek kde je dán počet bodů (dpi) na řádek a jednotlivé body (dpi) odpovídají vzdálenosti bodu v řádku od pomyslné nuly ( začátku řádku ) v .bmp formátu mají body barvu a zde mají body výšku ( třetí rozměr ).
Myslím, že na tomto principu je postavený formát .stl v prototypingu. Např v Rhinu je možnost vytvořit plochu z hraničních bodů nebo křivek, nebo obojího. Prosím podívejte se do rhino_plochy a vyberte si nejlepší možnost.
Nebo použijte získané body k obrábění pomocí programu vrtačka.

Některé ( jako ten můj ) mají program SCAN a z něj se rovnou obrábí.

Napsal: 14. 2. 2007, 2:04
od walter
45.000 bodů je docela hodně.

Jaký mají data formát - co obsahují za informace?

Napsal: 5. 6. 2007, 8:02
od Predro
Rhinoceros dokaze alebo skor urobi plochu z polygon siete max z 20 000 casti. Pre bezne modely je to v pohode .... Ak model ma viac ako 20 000 casti rozdelim ho na viacero časti a potom tie časti pospajam no pravdu povediac neviem ako to funguje s bodmi ...... a este o aky format suboru ide ?

re

Napsal: 5. 6. 2007, 9:05
od Radek-B
Predro píše:Rhinoceros dokaze alebo skor urobi plochu z polygon siete max z 20 000 casti. Pre bezne modely je to v pohode .... Ak model ma viac ako 20 000 casti rozdelim ho na viacero časti a potom tie časti pospajam no pravdu povediac neviem ako to funguje s bodmi ...... a este o aky format suboru ide ?
Skousel jsem to , zatim neberu Rhino prilis vazne.

RADEK

Re: re

Napsal: 8. 6. 2007, 6:12
od walter
Radek-B píše: Skousel jsem to , zatim neberu Rhino prilis vazne.

RADEK
A jak jste to skoušel ?