Jedná sa o prestavbu - opravu - retrofit.
Pôvodná frézka je z roku 1998.

Riadiaci systém bol nekompletný a asi mŕtvy.
Rozoberanie a skúmanie stroja som začal na jeseň minulého roku.
Najprv som vytiahol servá a pokúsil sa ich rozchodiť. Musím pochváliť ochotu v TG drives.


nasledovalo celkové rozobratie stroja a vyčistenie.

Asi po 3 mesiacoch som začal skladať prvé diely - nové lineárne vedenia.

Tu už mám osadené servá na stole a pokúšam sa s ním hýbať. Zatiaľ v provizórnom zapojení.

Po dokončení hlavných mechanických častí a dokúpení meničov som spravil elektro skriňu. Ešte to nie je hotové, ale základné funkcie už idú. Homovanie, havarijné spínače, bezpečnostné relé, osy XYZ, nový motor vretena s meničom.

Potom som otvoril vreteno a dal mu nové ložiská. Vďaka za rady Jozefovi - vreteno.cz.

Mazanie vretena som zmenil na tukové, Isoflex NBU nahradil mazanie olejovou hmlou. Pôvodné mazanie bolo nefunkčné a hlavne malo veľkú spotrebu vzduchu. A kŕmiť kompresor zbytočne som nechcel.
A ešte dnešný stav.
Zatiaľ nie je dokončený ATC ani oplechovanie. Základ je že frézka sa už hýbe a aj trochu poslúcha.


Kompletná fotogaléria je tu:http://www.renault4cv.eu/renovacia23.htm