Dřevohryzadlo_reinkarnace

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

1. 8. 2016, 7:26

_torzo.jpg
Tak dřevohryzadlo_2 dohryzalo poslední třísky. Je čas dovolené, a tedy na jeho reinkarnaci.
https://goo.gl/photos/vYsd3VX5BubuisVn9" onclick="window.open(this.href);return false;
Je mi jasné, že to za 14dní to nedám, termín je max polovin října, v listopadu musím mít hotový obraz na 50té výročí společného života mých rodičů. většinu dílů jen přehazuji, bohužel prozatím i šrouby, tedy trapézy, ale vše je připraveno na kuličkové 1605, zatím na ně není.
Postupně budu aktualizovat.
Konstrukce je navržená z toho co je doma a co jsem poctivě posbíral porůznu na šroťácích nebo někdo něco dal a tak podobně. Tedy se s tím nedá nijak hýbat, to ovšem neznamená, že bych se bránil kritice. Zadní deska portálu je z MDF desky, zezadu je vyztužená ještě dvěma profily. Ta se bude měnit, materiál na ni byl pod starou frézou, teď jej musím nařezat a vzhledem k tomu, že nemám nikde nikoho kdo by mi takový kus ofrézoval, vytvořil jsem to MDF a ofrézuji si to potom sám na reinkarnaci.
S pozdravem Slezak a Perun s Vámi. :twisted: :twisted: :twisted:
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

1. 8. 2016, 7:49

vidím, ze suplera ma emise i stk, tak s tím můžeš začít úspěšně jezdit
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

1. 8. 2016, 8:31

Hodiny a hodiny práce,tak ať se dílo podaří. Držím palce.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

2. 8. 2016, 8:20

To filla: Šuplera je z práce, tedy musí mít STK a emise, ale nevím jestli ji letos nekončí. Bude třeba zajít na STK :D
To origosch: hodiny toho jsou, mám jen stojanovou vrtačku, pilníky, flexu a bylo dřevohryzadlo, které mi taky dost pomohlo, učil jsem se i zaškrabávat plochy na barvu z lihové fixy :) , žádné zázraky, ale snad to bude použitelné, lineár na rámu jsem se snažil uložit přitlačením k zapůjčenému mostovému pravítku(dokud jsem nebyl tady tak jsem netušil ani, že něco takového je :) ), do toho profilu by nešlo zafrézovat drážku a i kdybych tam navařil hliníkový plech, tak nemám nikoho kdo by mi tady u nás metr ofrézoval na jedno upnutí, firma nepřichází v úvahu, nejsou wagnerlove.
Hliníkové díly jsem řezal flexou(než jsem došel poznání, že na hliník jsou spešl kotouče tak to byl porod :) ) a potom frézoval na hryzadle. Teď to budu pomalu dávat dohromady.
I když je to vlastně jen přehození z rámu na rám, vychází ta samotná reinkarnace něco okolo 3-4t, tedy bez nákladů co jsem za ty dva roky vydal po šroťácích a po různu za materiál.
Perun s Vámi :twisted: :twisted: :twisted:
mirdin
Příspěvky: 298
Registrován: 13. 11. 2014, 12:40
Bydliště: Frýdek - Místek

6. 8. 2016, 8:34

Ahojky

Tento strojek je předurčen k obrábění dřeva a plastu? Podle názvu?
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

7. 8. 2016, 9:14

Se omlouvám za zpožděnou odpověď. Ano převážně na dřevo, tedy je to prioritou. Jen jsem zpevnil konstrukci a zrušil pojezdy na ložiscích, nahradil lineáry. Celkově jak jsem psal je to stále samodomo výroba.
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

4. 9. 2016, 5:32

Zdravím
Musím se pochlubit, přibyl mi tento rasavec TRITON (1970x1000y600)
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... NpWV9LUEFR" onclick="window.open(this.href);return false;
Je jao nový, jsou němu pochopitelně i bočnice, ty jsou na fotce sundané. Vydražil jsem ho na Face za 550.-, vyvolávací byla 500 :) Cenovka je na něm 6800.-

Omlouvám se za fotku, ta se mi opravdu nepovedla.
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

4. 9. 2016, 5:59

Nechtěl jsem se cpát někde jinde, ale tento přízpěvek se týká vyměny ložisek na Atase.
Nechal jsem si udělat nové spodní víčko na dvě kosoúhlá ložiska.
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... NpWV9LUEFR" onclick="window.open(this.href);return false;
Pochopitelně jsem při navrhování udělal nějaké chyby, tak bylo třeba trochu úprav, nehledě na to, že i teď je to víčko na jedno použití, neboť spodní ložisko není demontovatelné, tedy možná bude až se trochu vyklepe, ne že by tam bylo nalisované, ale srží tam fest a to tam šlo relativně hezky, jenže spodní otvor je jen o něco větší než vnitřní otvor ložiska(hřídele). Není za co chytit vnější kroužek.
Zatím jsem ložiska lechce zabíhal na 4000-6000rpm a jen chvíli. Hlučností jsem se dostal na vcelku pozitivní hladinu(uvidíme co bude).
Ještě bych jen dodal, že ložiska jsou uvnitř stažený maticí s M40x1,5. Přidávám výkres a všechny varuji, že je to můj výtvor.
Spodni_vicko.pdf
(263.44 KiB) Staženo 239 x
Jakémukoli vylepšení se nebráním, je mi jasné, že tento prototyp není finální a budu rád za konsttrutivní názory a rady.
Perun s Vámi :twisted: :twisted: :twisted:

P.S. Nevím jestli jsem ty ložiska správně zkombinoval, neboť není jak stáhnout vnitřní kroužky. Zkombinoval jsem je <>, asi to mělo být jinak. Myšlenka pozdní >>: " : = matice ".
RaS
Příspěvky: 8592
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

4. 9. 2016, 7:02

dej sem celou sestavu
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

4. 9. 2016, 7:14

K tomu více není, je to oměřeno podle originál víčka kde je normální ložisko 6xxx, už nevím přesně, jen matice. Spodní část víčka je protáhnutá a rozšířená na ty dvě ložiska 7202. Ve vrchní a zároveň vnitřní části je přidán ten 5mm na výšku kroužek na závit M40. Matici jsem dotahoval klíčem na flexu(ty dva otvory). Vřeteno jako takové nemám zkreslené, ale na hřídeli je osazení na vnitřní kroužek ložiska, ty na tom osazení leží. Vrchní ložisko je na tom prakticky stejně a tak nějak se tam přitlačuje dvěma podložkami, nějaké asi z péroviny či něčeho pružného.
Matice_M40x1.5.pdf
(167.53 KiB) Staženo 268 x
RaS
Příspěvky: 8592
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

4. 9. 2016, 7:18

ono bez celkového nákresu těžko radit, ne každej má ATASe a rozebraného.. ale asi by se to dalo řešit jednodušeji a funkčněji, jedním kusem a ložiska s labyrintem zespodu dotáhnout..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

4. 9. 2016, 7:33

To zase nevím já jka je to a co je to z labyrintem, ale ten atas na rozborku není vůbec složitý, jsou to vlastně dvě víčka stáhnuté dvěma šrouby m4. Já jsem ve výkresu dal omylem M3. Zítra to dočrtnu jak je to s tím celkem a dodám to tady.
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

4. 9. 2016, 7:53

http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=43&t=8900#p89270" onclick="window.open(this.href);return false;
Úplně stejný princip, jen odlišný typ vřetena.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2434
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

4. 9. 2016, 7:59

Ložisko ve slepé díře lze snadno demonotovat proti otvory. Udělají se dva malinké otvory, zde třeba 2mm, proti vnějšímu kroužku.
Pro demontáž se použijí ložiskové jehly, jsou pevné a přesné. Přes ně se ložisko vytlačí ven.

Podmínka je, aby se daly tyto otvory udělat.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22981
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

4. 9. 2016, 8:05

vzhledem k tomu ze se vetsinou vytahuje az vylitane lozisko tak jsou i jine zpusoby
mnoho profi vreten to tak ma a tak nejak se asi pocita se znicenim stareh loziska (pusobenim na krouzek u kosouhlaku v blbem smeru atd...)
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“