Stránka 1 z 1
Lineární vedení a pneu terminál
Napsal: 3. 10. 2016, 6:17
od Vlada7
Re: Úklid dílny
Napsal: 4. 10. 2016, 8:58
od elbarto
Ahoj, libi se mi ten pneumaticky ventil. Protoze si s pneu a hydro pouze hraju, nestydim se tupe zeptat. Bez napeti otevreny jeden vystup, s napetim na civce prepne druhy vystup ? Pokud ano, beru a kdybys mel dva kusy, tak uplny ideal

Re: Úklid dílny
Napsal: 4. 10. 2016, 9:26
od Vlada7
Ahoj, ovládání je přesně, jak píšeš. K dispozici samozřejmě dva mám. Můžeme to domluvit to domluvit přes SZ.
Re: Úklid dílny
Napsal: 4. 10. 2016, 9:36
od Francotirador
elbarto píše:Ahoj, libi se mi ten pneumaticky ventil. Protoze si s pneu a hydro pouze hraju, nestydim se tupe zeptat.
Bez napeti otevreny jeden vystup, s napetim na civce prepne druhy vystup ? Pokud ano, beru a kdybys mel dva kusy, tak uplny ideal

To není úplně přesně napsaný. Ventil nemá dva výstupy, ale vstup, výstup a odpad. Dle schématické značky je s napětím průchozí 1 vstup (kompresor) do 2 výstup (třeba prostor pod pístem jednočinného serva) a bez napětí je průchozí 2 (servo) do 3 (odfuk). Tedy pod napětím bude pístnice serva vyjíždět a bez napětí bude zajíždět (pružinou).
Záleží na jakou aplikaci to chceš. Z dotazu to vypadá, že chceš z 2 udělat vstup a z 1, 3 výstupy. K zamyšlení je jestli bude umět solenoid přetlačit (otevřít) tlakový rozdíl když budeš mít na 2 těch 8 bar a na 1 třeba 0 bar - záleží jak je ventilek udělaný (viz ty poznámky přídrže / pomocného přestavovacího tlaku u značky solenoidu - na fotce to moc dobře nejde přečíst 12 a 32).
Re: Úklid dílny
Napsal: 4. 10. 2016, 10:05
od elbarto
To Franco: diky za podrobne vysvetleni. Ano, puvodne jsem to chtel na dvojcinny pist. Musim tedy pouzit parecek nebo vratnou pruzinu, pokud to dobre chapu. Mam na hrani dost vraku a malo spinacich prvku. Prodavajici ma rozumne ceny, proto si je vezmu i kdyz funkce je malicko jina nez bylo napsano.
Re: Úklid dílny
Napsal: 4. 10. 2016, 11:28
od Francotirador
Záleží na co to chceš. Je dobré přemýšlet a
projektovat tak (hlavně u dvojčinných pístů), aby se stroj při ztrátě napájení přestavil do bezpečné polohy (u jednočinných to zajistí pružiny). Aby jsi pak při prvním vyhození jističe nezkurvil buď stroj samotný nebo něco v hodnotě mnohem vyšší než pár ušetřených stovek za pneuventilky
U tohohle to vypadá, že je potřeba tlak na 1, aby se pístek ventilku přeřadil zpátky do polohy "bez napájení" jinak zůstane viset v poloze kam ho přestavil solenoid (ještě je otázka zda tento typ umožňuje připojení externího tlaku na šroubení 10 12). Pokud použiješ tyhle 2 stejné pro "pod píst" i "nad píst" tak by při blackoutu pístnice serva měla zůstat stát (ztráta tlaku nad i pod pístem) - ale jen teoreticky pokud bude v horizontální poloze a pokud na ní nebudou působit další síly (např. od hmotnosti toho co k ní bude připojeno) - ve skutečnosti odjede kam za ní bude taháno.
Taky je dobrý před zbrklou koupí (při honbě za výhodnými cenami) zkouknout ve specifikaci průtok (je to dost přehlížený parametr). 1/8 je zřejmě připojovací šroubení G1/8" a přijde dost malé nato, aby ventilek škrtil víc než by sis přál plnící rychlost serva. Já si takhle naběhl s výhodnou koupí celkem mohutné jednotky na úpravu vzduchu, kterou jsem plánoval za kompresor - bohužel jsem se blbec nekoukl na její nominální průtok a teď se mi váli v polici. Kanálky a šroubení škrtí natolik, že odběr vercajku je větší než se má šanci dostat před redukčák.

Re: Úklid dílny
Napsal: 4. 10. 2016, 11:50
od elbarto
To Franco: rozhodne mas pravdu !! Presne z techto duvodu se najdriv snazim pochopit principy, vyzkouset v dilne stole ze srotu co mam natahany a na zaklade pochopeni principu pripadne spachat na cisto. A presne na vyzkouseni tohle chci. Po odbornem vykladu vidim, ze to je slozitejsi nez jsem puvodne cekal.
Re: Úklid dílny
Napsal: 5. 10. 2016, 10:53
od Francotirador
elbarto píše:To Franco: rozhodne mas pravdu !! Presne z techto duvodu se najdriv snazim pochopit principy, vyzkouset v dilne stole ze srotu co mam natahany a na zaklade pochopeni principu pripadne spachat na cisto. A presne na vyzkouseni tohle chci. Po odbornem vykladu vidim, ze to je slozitejsi nez jsem puvodne cekal.
Složitý to není, jen to chce představivost (časovou)

eventuálně předvídavost co vše může mít poruchu (u pneumatiky je blbý, že i po vypnutí napájení máš v systému - vzdušníku naakumulovanou energii, která se zařízením bude hýbat stejně jako např. pružiny). Záleží na co to chceš použít.
Zkus někde z netu stáhnout odemknutý německý
FluidSim. Na pochopení principu ideální. Jsou dva - jeden pro hydrauliku a druhý pro pneumatiku. Vybereš si v něm z knihovny přesně ty stejný schématický značky (nebo je upravíš) jako máš na štítkách toho "natahaného šrotu". Místo aby jsi se na stole trápil s hadičkami tak je pro ověření správnosti zapojení jen pospojuješ čarami

.
Pokud ke šrotu dohledáš dle typového označení i datasheety, tak parametry ve FluidSimu vyplníš k daným prvkům (novější verze umí i elektriku takže počítá i se spínacími časy relátek pro selenoidy) a simulace ti pak ukáže předpokládané časové návaznosti akcí a v zadaný okamžik eventuální poklesy tlaků v systému atd. Můžeš si s tím pěkně hrát - co se stane když … a barevně uvidíš kde máš vzduch pod tlakem a jaký akční člen se ti hýbe - to pro odladění bezpečného stavu při poruše nějakého prvku či blackoutu.
Záleží jakou verzi ulovíš, ale jestli si dobře vzpomínám tak program v plné palbě už má v knihovnách implementovaný i datasheety (přiřazený vlastnosti) prvků od Festo pro pneumatiku a od Rexroth pro hydrauliku - nemusíš se pak trápit neznalostí, co je důležité vyplnit a co není.
Re: Úklid dílny
Napsal: 5. 10. 2016, 11:23
od Francotirador
Ukázka
https://www.youtube.com/watch?v=dRtuUbIZpBE" onclick="window.open(this.href);return false;
Blbý je, že to do tohohle vlákna nepatří - Možná by mohl admin část diskuze, která přímo nesouvisí s nákupem přesunout do:
http://www.c-n-c.cz/viewforum.php?f=44" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lineární vedení a pneu terminál
Napsal: 9. 10. 2016, 6:40
od Vlada7
Up, trošku zlevněno.