Stránka 1 z 2

zajímavá motorka

Napsal: 8. 10. 2016, 8:12
od chb
nedá mi to sem dát náhodně objevené obrázky moto - hlavne pro (strojařsky) zajímavě koncipovaný motor a související ...

https://greasengasoline.wordpress.com/category/prot/

pro ty co se jin nechce číst - tříválec, mechanická spojka, 2-st převodovka, vše v předním kole = zhruba 50 kg
moto celkem 135 kg

Re: zajímavá motorka

Napsal: 8. 10. 2016, 8:15
od robokop
Pekne

Re: zajímavá motorka

Napsal: 8. 10. 2016, 10:33
od Mex
Vypadá to pěkně, ale asi abych nechtěl jezdit na něčem s podobným rozložením hmotnosti.

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 7:53
od elbarto
Uzasny, paradni !! Ono to s tim rozlozenim hmotnosti nemusi byt zase tak spatne. Pokud si na zadek sedne 100kilovy soudruh, muze to byt vyvazene docela dobre. Design fantasticky, skoda ze do podobnych replik (klidne i elektro) nesla treba Jawka nebo Cizka (tim nemyslim toho podvodnika co ted vlastni znacku a ve stodole ma jeden prototyp) a misto toho pachali stroje s motorama malem z cinskych sekacek za ktere sklizeli pouze posmech typu Dandy, Betka, New Pionyr, atd. Kdyby do neceho podobneho sel treba Blata, mohlo to mit sance na uspech.
Ona i histrore treba HDcka je dramaticka. Prodej a zase potom zpetny odkup, ale tam to vedla rodina. Jawku i Cizu meli v pazourach banky a bile limecky, kterym motorky byly unaprosto sumak a podle toho to dopadlo ...

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 7:59
od chb
jsi zmínil Jawa - a tuhle stránku znáte ?

http://jawa.com.ar/ver-todas/

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 9:09
od K_73
Jako technický koncept je to zajímavý a konstruktér se u toho určitě vyřádil :) Ale tomu kdo se alespoň trochu zajímá o konstrukci motorových vozidel je jasný, že je to typický příklad slepé uličky :mrgreen:
chb píše:....vše v předním kole = zhruba 50 kg
A to je právě ten největší problém. Při každé akceleraci a brždění musí ta motorka nejen zrychlovat a zpomalovat svojí celkovou hmotu ve směru jízdy ale taky navíc musí ještě roztáčet a zastavovat padesátikilový "setrvačník" v podobě předního kola. Takže ve srovnání s klasickou koncepcí to má mizernou dynamiku. A další nezanedbatelný problém je ten, že je ta rotační padesátikilová hmota předního kola neodpružená :!:

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 9:21
od robokop
jj
je zajimave ze i kdyz tyhle veci jsou dost zrejme ze to dotahli az k takoveuhle prototypu

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 9:25
od fmodel
Jenže u veteránu čím větší rarita tím větší cena :D

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 9:39
od chb
K_73 píše:Jako technický koncept je to zajímavý a konstruktér se u toho určitě vyřádil :) Ale tomu kdo se alespoň trochu zajímá o konstrukci motorových vozidel je jasný, že je to typický příklad slepé uličky :mrgreen:
chb píše:....vše v předním kole = zhruba 50 kg
A to je právě ten největší problém. Při každé akceleraci a brždění musí ta motorka nejen zrychlovat a zpomalovat svojí celkovou hmotu ve směru jízdy ale taky navíc musí ještě roztáčet a zastavovat padesátikilový "setrvačník" v podobě předního kola. Takže ve srovnání s klasickou koncepcí to má mizernou dynamiku. A další nezanedbatelný problém je ten, že je ta rotační padesátikilová hmota předního kola neodpružená :!:
s Cimrmannem můžeme konstatovat, že je to zřejmá blbost, takováto koncepce :-) - ale netroufl bych si vsadit, které kolo bude mít po pár letech poháněné elektromotorka s miniaturním motorem v náboji

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 9:49
od filla
Obrázek

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 9:50
od SO 545
podla mna vsetko co bude orientovane aspon trosku sportovo ...urcite /aj alebo len / zadne. :wink:

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 10:58
od K_73
robokop píše:jj
je zajimave ze i kdyz tyhle veci jsou dost zrejme ze to dotahli az k takoveuhle prototypu
"Cimrman se nebál jít metodou pokus-omyl. Na rozdíl od velkých c. k. firem, které mnohdy stahovaly kalhoty dřív, než byl na dohled brod, nebo dokonce rovnou házely flinty do žita a zastavovaly a rušily drahé projekty, Cimrman se nezdráhal dojít až na samotný konec. Neboť jenom tak si mohl tento mistr slepých uliček dovolit zvolat: "Tudy ne, přátelé!" " :lol:

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 2:13
od chb
je to vůbec zajímavé - uvedené moto nebyl jejich "vynález" ale přepracovaný a zjednodušený starší model Megola z roku 1921-1925

uvádí, že Megola úspěšně v té době vítězila v závodech - a je u ní uvedeno, vyrobeno zhruba 2000 kusů
5ti válec, 640cc 14 HP s maximálkou 140 km/hod a kroutícím momentem, který dovolil rozjezd bez převodů a spojky (to ale není vůbec špatné na tu dobu) - bez řazení a bez spojky :-)
uvnitř motoru byla planetová převodovka 5:1, pak při 60 Mph kolo točilo 754 ot/min a motor (tedy klikovka) točil 3016 ot/min
ještě je u toho zmínka, že duše nebyla uzavřený kruh aby šla vyměnit bez demontáže kola

http://cybermotorcycle.com/euro/brands/megola.htm
http://www.bikeexif.com/megola-motorcycle
https://www.google.cz/search?q=German+M ... 36&bih=770

a něco se zvukem :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qAQuljp-atA

stejně to byli frajeři .... žádný CAD, kalkulačky, simulace ... jen tabulky, papír a tužka

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 3:41
od GeeSnake
Cimrmann byl Matěj, nevěděl třeba, že slepé uličky mají vždy tajný východ nebo vchod. Je spousta řešení které, byly pro nedostatek technologií odloženy ad akta, nebo dokonce znovu vzkříšeny. Viz třeba Gattlingův kulomet, pohon ruční a pohon elektromotorem.

Re: zajímavá motorka

Napsal: 9. 10. 2016, 9:13
od lubos
Už jste něko na něčem co mělo náhon na přední kolo jel? Myslím tedy něco co má 2 kola.