Stránka 1 z 1
ASIST stoupání závitů
Napsal: 30. 10. 2016, 6:40
od potraviny
Ahoj, zkoušel jste někdo nějak vpočítat přehozením kol ke stoupání závitů na závit se stoupíním na 3,00mm
Jedná se o soustruh Asist 550W a tabulka je do max2,5mm.
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 30. 10. 2016, 7:29
od bronek999
Asi existuje dovod preco je tabulka len do 2,5mm.
Keby sa z existujucich kolies dal poskladat prevod na stupanie 3mm tak verim ze by to do tabulky dali.
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 30. 10. 2016, 8:10
od almac
jaké je stoupání vodícího šroubu? A.
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 30. 10. 2016, 8:12
od Zdenek Valter
bronek999 píše:Asi existuje dovod preco je tabulka len do 2,5mm.
Keby sa z existujucich kolies dal poskladat prevod na stupanie 3mm tak verim ze by to do tabulky dali.
Samozřejmě že to jde, ale je to docela šrumec.
Stoupání šroubu je 1,5 mm na otáčku.
Jestli je pro 1,5 poměr kol ABCD
40, 60, 60, 40
Pak je jasné, že C kolo není potřeba a na B nezáleží. Tzn. je to poměr A/D 1:1.
V tomhle případě bych asi doporučoval A 60z a D 30z tedy poměr 2:1
V příloze tabulka v excelu pro výpočty
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 30. 10. 2016, 8:33
od 613ziza
Dělal jsem nenáročné šneky pro kola s M=1, tedy s potřebným stoupáním 3,14 mm. Kola A/B/C/D jsem tam dal 50/40/60/36 tedy stoupání vyšlo na 3,125 mm, což pro mojí aplikaci bylo postačující. Pro stoupání 3,0 mm jedna z možných kombinací vychází na 45/30/60/45. Snad by tam taková kola taky šla poskládat. Možných kombinací je víc. Tak ať se zadaří!
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 30. 10. 2016, 8:47
od Zdenek Valter
613ziza píše:Dělal jsem nenáročné šneky pro kola s M=1, tedy s potřebným stoupáním 3,14 mm. Kola A/B/C/D jsem tam dal 50/40/60/36 tedy stoupání vyšlo na 3,125 mm, což pro mojí aplikaci bylo postačující. Pro stoupání 3,0 mm jedna z možných kombinací vychází na 45/30/60/45. Snad by tam taková kola taky šla poskládat. Možných kombinací je víc. Tak ať se zadaří!
Jak jsem psal výše pro tenhle triviální posuv vystačíš jen s třemi koly AB a D. Já bych navrhoval 60, 45, 30 tyto kola jsou všechna ze základání sady.
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 30. 10. 2016, 9:41
od 613ziza
Zdenek Valter píše: Já bych navrhoval 60, 45, 30 tyto kola jsou všechna ze základání sady.
Jasně, že možných kombinací je "iks". Já mám vyzkoušenou jenom extrakombinaci pro stoupání 3,125. Uvedená kola mně na lyru poskládat ještě šla. Třeba se někomu bude již vyzkoušená kombinace pro M1 stoupání hodit?

Víš přece, jak u Asista se to tam "snadno"

montuje. Pravda, kolo s 36 zuby v základní sadě nebylo.
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 31. 10. 2016, 2:51
od Zdenek Valter
613ziza píše:Zdenek Valter píše: Já bych navrhoval 60, 45, 30 tyto kola jsou všechna ze základání sady.
Jasně, že možných kombinací je "iks". Já mám vyzkoušenou jenom extrakombinaci pro stoupání 3,125. Uvedená kola mně na lyru poskládat ještě šla. Třeba se někomu bude již vyzkoušená kombinace pro M1 stoupání hodit?

Víš přece, jak u Asista se to tam "snadno"

montuje. Pravda, kolo s 36 zuby v základní sadě nebylo.
Jenže pro modulový závit čtyři kola potřebuješ téměř pokaždé

Pro takovéto triviální stoupání, synchronní v celém násobku se stoupáním závitu šroubu posuvu, by Ti v principu vždy stačili kola jen dvě

Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 31. 10. 2016, 4:04
od potraviny
Podle tabulky co mám já, jsem chtěl udělat logicky jak je u M1,5 a kolo D nahradit kolem s 80Z a dostal bych se na 3mm na otáčku.
Praxe je ale taková že tam to kolo Z80 prostě nedostanu.
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 31. 10. 2016, 4:14
od potraviny
Jó, a ještě takovej poznatek.
Kolem A a D nelze hýbat osovou roztečí, takže tam nejdou hodit kola jak se hodí a musí se proto použít kola B a C.
Re: ASIST stoupání závitů
Napsal: 31. 10. 2016, 5:11
od Zdenek Valter
potraviny píše:Jó, a ještě takovej poznatek.
Kolem A a D nelze hýbat osovou roztečí, takže tam nejdou hodit kola jak se hodí a musí se proto použít kola B a C.
To je jasné proto jsem říkal to očisté teorii.
S 80 zubovým kolem je u Asistů potíž - brání jim kryt motoru - u CQ ten kryt nevadí je kratší.