Nazdar,
koupil jsem čtyři (stejné) nové KM 1.9Nm a při montáži jsem si všimnul, že u jednoho se hřídel protáčí vcelku volně (plynule), zatímco u druhého jde znatelně tuho a po krocích. Je to normální?
Bohužel elektriku k nim ještě nemám, takže je jinak neotestuju.
Radek
Moment a chod naprázdno
Podivej se,jestli nemas zkratovane vinuti na zezakoncenych vodicich.
Motor se pak chova jako generator do zkratu.
Motor se pak chova jako generator do zkratu.
Měl jsem a po rozmotání konců je v pořádku. Díky moc za rychlou pomoc.Pupak píše:Podivej se,jestli nemas zkratovane vinuti na zezakoncenych vodicich.
Motor se pak chova jako generator do zkratu.
Dovolím si doplňující otázku, protože jsi nedávno psal, že používáš moduly z CNC shopu. Zbastlil jsem jen tak na stole elektriku na jednu osu, mám tam driver M542 a krokáč 57STH76 s drátama modrobílá, modrá, červenobílá, červená, zelenobílá, zelená, černobílá, černá. Pochopil jsem z datasheetu správně, že mám spojit:
modrobílou+červenobílou do A+
modrou+červenou do A-
zelenobílou+černobílou do B+
zelenou+černou do B-
? A když se spletu, bude se kouřit, anebo má driver ochrany?
Díky za pomoc, Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
Motory maji dvojite vinuti,takze pro kazdou fazi mas vinuti dve.Ta muzes spojit budto seriove,nebo paralelne,nebo pouzit jen jedno. Nejvyhodnejsi je paralelni spojeni,nebot klesne indukcnost a motor lepe chodi pri vetsich otackach. Pri paralelni spojeni musis vzdy spojovat zacatek se zacatkem a konec s koncem,jinak jsou napeti proti sobe a motor pracuje do zkratu.
Tak,jak jsi to popsal by to melo byt spravne. Driver je zkratuvzdorny.
Vhodne napeti je 45-48V / 6A.
Tak,jak jsi to popsal by to melo byt spravne. Driver je zkratuvzdorny.
Vhodne napeti je 45-48V / 6A.