Jsem tu nováček a pořádně nevím, jak to tu ještě chodí, tak prosím o shovívavost

Již delší dobu přemýšlím nad stavbou CNC s laserovou CO2 trubicí - v dnešní době to už není tak nákladné jako tomu bývalo kdysi a dá se s tím dělat opravdu spousty věcí. Výkon laseru jsem si myslel 40W - tyto trubice jsou velmi dustupné ve východních zemí. K laseru se dá sehnat i zdroj, optiky a další příslušenství, takže to až tak neřeším. Takže s těmito "důležitými" komponenty by problém být neměl. Velikost pracovního stolu by měla být okolo 70x100cm.
A teď dotazy :
1.) Zajímá mě především co všechno budu moct řezat nebo gravírovat zmíněným výkonem laseru ? Někde jsem četl, že na řezání hliníku, ze kterého jsou vyrobeny plechovky stačí 15W. Dá se tento výkon nějak určit ? Samozřejmě jsem si vědom, že záleží na zaostření paprsku. Na několika kontrukcích jsem viděl, že těsně k laseru dávají čočku (nejspíše spojku) a až pak ho přenášejí pomocí zrcátek k samotné hlavě, někde zase tyto čočky nemají. Je lepší zde tuto čočku použít nebo paprsek nechat tak jak vychází z trubice a zaostřit ho až v samotné hlavě ? (Vycházejí paprsek z trubice by měl mít průměr 1,95mm)
2.) Pohony jednotlivých os a drivery - osy budou jen dvě - X a Y (ostřit v ose Z budu manuálně), čím tyto pohony vyřešit ? Budou stačit klasické krokové motory (s mikrokroky) nebo by byly lepší použít AC krokové motory ? Chtěl bych se dostat na přesnost 0,01mm.
Drivery - v případě klasických krokáčů bych použil drivery TB6560 - opět se jich ve východních zemí dá koupit spousta. Drivery by byly galvanicky odděleny od PC, kvůli bezpečnosti.