mmichax píše:Díky za info. Bohužel jak tak procházím web bude asi problém sehnat kleštiny a matici.
Kleštiny jsou to naprosto běžný, používají je snad všechny sedmičkový dlouhotočáky na této planetě - Tornos M7, Tornos MS7, Bechler, Strohm Nomura, Tsugami, Star, polská tragická AWA, i ty ruský (respektive litevský) mašiny.
Deprag je má stále v sortimentu, takže zkusit zavolat. Originál kleština je Schaublin F10 - protože AD6 je mizerný obtah Tornose, ten ty kleštiny kdysi zavedl.
F10 dělá každý kdo dělá slušné kleštiny, je ale třeba se smířit s tím, že cena bude odpovídat výrobci (a kvalitě).
Matice je samozřejmě jiná, originál je tuším z 14Al, nitridovaný, ale protože je to opět spotřební věc, tak se obvykle páchají z 14 220, aby nepraskaly, tak se cementuje pouze vnitřní čelo, zbytek je poloměkký", akorát po TZ.
Za kleštinou v tlačném pouzdru je ještě tlačná otevírací pružina, originál je z hranatého drátu, shánět se bude blbě, ale opět, šla by udělat z měkkého kulatého drátu, prohnat pecí, a na trnu přebrousit vnějšek, pak v kleštině na děrovce vzít tu díru.
Opět, samozřejmě by to péro

šlo koupit jako ND na Tornose, ale bude to raketa - což by asi šlo přežít, neb ty pružiny kupodivu nepraskají a celkem drží (nejsou spotřební).
Pružina do M-7 u Freie má číslo 1334.0000, bacha, existuje ještě verze s větším vřeteníkem (MS7 oversize - u Freie pod MS7 renf.) tam jsou jiný, větší kleštiny a pružina je pod 1335.0000 - pozná se to na první pohled, protože ta pro F10 má vnější pr. 10, kdežto ta pro velkou MS7 má průměr 13 (k ní patří F13 jako třeba do R10).