Jaký materiál nejlépe použít pro vysokopevnostní hřídel
Zdravím,
potřebuji poradit. V trialovém offrouadu používám pro spojení převodovky s přídavnou hřídel, která je vyrobena z mat. 15 230 a zakalena. Čas od času však praskne čistým lomem. Chtěl bych použít materiál 16 523. Podle tabulek by měl být pevnější. Co by jste mi doporučili? Který materiál sehnat?
Děkuji za reakce.
potřebuji poradit. V trialovém offrouadu používám pro spojení převodovky s přídavnou hřídel, která je vyrobena z mat. 15 230 a zakalena. Čas od času však praskne čistým lomem. Chtěl bych použít materiál 16 523. Podle tabulek by měl být pevnější. Co by jste mi doporučili? Který materiál sehnat?
Děkuji za reakce.
Na velmi dynamicky namáhaný díly který se musí cementovat ti doporučím 16420 nebo pokud někde vyškrábneš kousek 16720 (musí to zpracovat slušná kalírna).
Tu 16420 používám v závodních motorech 25let a ještě se vinou matroše nic nepo.... (kovaný ojnice, klikové čepy ,hřídele a ozubený kola do autokrosovejch bugin , hřídele náhonů atd)
Tu 16420 používám v závodních motorech 25let a ještě se vinou matroše nic nepo.... (kovaný ojnice, klikové čepy ,hřídele a ozubený kola do autokrosovejch bugin , hřídele náhonů atd)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jde o to co je to za součástku.. podle mě cementace vůbec není potřeba.. to je třeba na ozubená kola, kde je potřeba tvrdá povrchová vrstva na hřídel nikoliv.. třeba poloosa se normálně protočí dokola (jsou na ni rysky a jakmile se protočí celá dokola tak se mění) tam by cementovaná tvrdá hřídel nevydržela nic.. a došlo by k lomu.. nemáš to třeba jen překalený a moc tvrdé? ty podle mě potřebuješ houževnatou pevnou hřídel a ne tvrdou..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Je drážková hřídel, přičemž jeden konec je "na pevno" v převodovce a na druhé straně "jezdí" drážkované kolečko, které dle potřeby přiřadí nebo vyřadí zadní nápravu. Tam to drážkování by bylo vhodné mít cementované proti otěru.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
pokud ta hřídel praskne "čistým" lomem - to bych chápal jako křehký, nikoliv únavový lom, znamená to, že materiál je křehký, tj. překalený. Kalený materiál je pevný, ale křehký, nemá tu správnou výdrž pro rázová zatížení. Je potřeba ho popustit, tím ztratí část pevnosti, ale získá na houževnatosti. Dále tvarově na hřídeli nesmí být vruby, tj. ostré přechody průřezu, odkud se trhliny (únavové, ale i rázové-křehké), šíří. Takže správně vybraný materiál je jedna věc, tepelné zpracování druhá a tvarová pevnost je věc třetí. Hoď sem prostě výkres, anebo aspoň fotku zlomené hřídele, ať víme, v kterých místech to praská.A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Toto právě řeší to cementování. Je to v podstatě povrchové zakalení nauhličené vrstvy a tím pádem jádro hřídele zůstane houževnaté a povrch je tvrdý...
Mrkni k Tumlíkovi na tř. 16
Mrkni k Tumlíkovi na tř. 16
Tuhle ocel nemůže cementovat a kalit amatér , jinak je to k ničemu.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To se musí vidět na fotce, Oggy není asi ten kterej posoudí jaký je to lom ,a taky nevíme kdo to tepelně zpracovával jestli tam nebyly trhliny po kalení nebo jak to bylo obrobený, jestli tomu soustružník nepomoh kudlou bez rádiusů a spoustu jinejch věcí..almac píše:pokud ta hřídel praskne "čistým" lomem - to bych chápal jako křehký, nikoliv únavový lom.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravím,
odkaz na foto jsem již uváděl. Tady je tedy ještě jednou:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Nutně potřebuji pouze poradit s materiálem. Je-li nejvhodnější 16 420, kde po strojním zpracováním se bude cementovat (k vůli drážkování), následně po vychlazení zahřát na teplotu kalení a následně popustit. Případně kalit dvojitě?
Ta hřídel praskla po několika letech používání a byla vyrobena z 15 230. Výměna je dost složitá a proto chci nechat vyrobit hřídel z ještě lepšího materiálu.
Je-li 16 420 správná volba, není následně co řešit.
odkaz na foto jsem již uváděl. Tady je tedy ještě jednou:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Nutně potřebuji pouze poradit s materiálem. Je-li nejvhodnější 16 420, kde po strojním zpracováním se bude cementovat (k vůli drážkování), následně po vychlazení zahřát na teplotu kalení a následně popustit. Případně kalit dvojitě?
Ta hřídel praskla po několika letech používání a byla vyrobena z 15 230. Výměna je dost složitá a proto chci nechat vyrobit hřídel z ještě lepšího materiálu.
Je-li 16 420 správná volba, není následně co řešit.
zdá se mi, že hřídel praská z drážky, která rozděluje drážkování vpravo. Není vidět detail lomové plochy, aby se dalo říci, že to je únavový lom. Jako zlepšení stavu bych viděl cementování povrchu a následné kalení, pro to by 16 420 mohla být lepší volbou (má také o něco větší vrubovou houževnatost než 15 230). Jinak to kalení se provádí rovnou z cementační teploty. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25