Mazání vřetena SU50A

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
Ondřej.x
Příspěvky: 4
Registrován: 12. 3. 2017, 2:50

12. 3. 2017, 3:14

Dobrý den,
vlastním soustruh TOS SU50A r.v.1967 a prosím o radu ohledně mazání vřetena. Vřeteno je uloženo v pěti valivých ložiskách. Dvě zadní ložiska (na straně pohonu posuvové převodovky) jsou mazány tlakovým olejem. U předních ložisek (2x kuličkové ložisko cca ve středu uložení a 1x dvouřadé válečkové ložisko umístěné "u sklíčidla") mi mazání není jasné.
Dle návodu jsou ložiska mazána 1kg Mobilgrease BRS Life time a jeho výměna by měla probíhat jednou za 3 roky. Toto mazivo jsem na internetu nenašel, ale našlo mi to mazivo s podobným názvem a jednalo se o mazací tuk (vazelinu). Dle výkresu z dokumentace je u předního ložiska zhotovena maznice s přívodním kanálem. Ke dvěma prostředním ložiskům maznice ani kanál kreslený není. Soustruh nemám doma, takže to budu muset ověřit až budu u soustruhu.
Jde mi o to, že v dokumentaci není kreslen žádný výpustný otvor a ani já ho nenašel. Nemáte prosím někdo s tímto problémem zkušenost? Vřeteno se nehřeje ani nevydává nějaké nepříjemné zvuky, ale nerad bych způsobil závadu.

Děkuji
martan69
Příspěvky: 29
Registrován: 4. 2. 2017, 10:02

13. 3. 2017, 6:42

Pokut si matně vzpominám tak přední i dvě prostřední ložiska se mažou tukem (vazelinou) cca po 8 000 provozních hodinách, pokut není stejné mazivo použije se náhrada MOBILGREASE XHP 322S.
Ondřej.x
Příspěvky: 4
Registrován: 12. 3. 2017, 2:50

16. 3. 2017, 7:58

Děkuji za odpověď, něco takového jsem si myslel. Ale nejde mi do hlavy že v návodu je psána výměny maziva. Jakmile začnu tlačit nový mazivo maznicí tak musí starý jít někudy ven? Jak je tohle řešeno? Děkuji
martan69
Příspěvky: 29
Registrován: 4. 2. 2017, 10:02

17. 3. 2017, 8:58

Při přetukování vždy vytahuji vřeteno a ložiska, vše se vymyje očistí osuší a znova nanese nový tuk, následně se vše složí a seřídí.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“