
prosba o radu
Dobrý den, mám těsně před maturitou, a už se pomalu rozmýšlím co dál. Proto jsem přišel požádat o radu zkušenejší. Jsem vyučen obráběčem kovu a dělám si nadstavbu podnikaní, a jedná se mi o to, jestli po maturitě jít někam do firmy dělat na klasice a kde mě po nějaké době možná zaučí na cnc nebo si jít rovnou udělat nějaky kurz programovaní. Za všechny rady, názory a nabídky budu rád 

Běž na vejšku (na strojárnu samozřejmě).
Pokud máš problém s prachama, tak v dnešní době asi celkem snadno seženeš nějaký šolich na částečný úvazek, který budeš moct dělat při škole.
A pokud si v praxi sáhneš na práci na klasice, tak budeš jiný level než rychlokvašky, které znají obrábění jen přes monitor počítače.
Pokud máš problém s prachama, tak v dnešní době asi celkem snadno seženeš nějaký šolich na částečný úvazek, který budeš moct dělat při škole.
A pokud si v praxi sáhneš na práci na klasice, tak budeš jiný level než rychlokvašky, které znají obrábění jen přes monitor počítače.
přesně tak
100% souhlas
100% souhlas
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Nechci se tu nikoho osobně dotknout, ale situaci vidím asi takto : Zdeny šel na učební obor obráběč asi proto, že na základce v učení příliš nevynikal,
jinak by šel určitě na střední školu s jasným výhledem na vysokou - bylo by velmi neobvyklé, že by měl dobrý prospěch, jeho cílem byla vejška,
ale rozhodl se začít od píky učebním oborem. U první varianty nakonec možná pod vlivem okolí - i zde má radu jít na vejšku - skutečně tu dnešní vejšku udělá.
Výsledek vidím ve firmě - mladí inženýři - původní vyučenci - ve funkcích asistent vedoucího výroby a konstruktéři, kteří mají problém se sčítáním zlomků, převodem jednotek -
třeba kubické metry na litry, nebo nejsou schopni udělat srozumitelný ruční náčrt třeba nějakého připravku. Sinus-cosinus je mimo jejich chápání.
Kdo takové ing potřebuje ?
P.S. První republika - vejšku mělo 1% populace
Éra socialismu 7% (ke konci asi 10%), a to asi odpovídá procentu populace, která na to má
Dnes - přes 70% nastupuje na VŠ, ale dokončí asi 40%, i tak úžasné číslo. Bohužel se musela úroveň VŠ těmto studentům přizpůsobit.
jinak by šel určitě na střední školu s jasným výhledem na vysokou - bylo by velmi neobvyklé, že by měl dobrý prospěch, jeho cílem byla vejška,
ale rozhodl se začít od píky učebním oborem. U první varianty nakonec možná pod vlivem okolí - i zde má radu jít na vejšku - skutečně tu dnešní vejšku udělá.
Výsledek vidím ve firmě - mladí inženýři - původní vyučenci - ve funkcích asistent vedoucího výroby a konstruktéři, kteří mají problém se sčítáním zlomků, převodem jednotek -
třeba kubické metry na litry, nebo nejsou schopni udělat srozumitelný ruční náčrt třeba nějakého připravku. Sinus-cosinus je mimo jejich chápání.
Kdo takové ing potřebuje ?
P.S. První republika - vejšku mělo 1% populace
Éra socialismu 7% (ke konci asi 10%), a to asi odpovídá procentu populace, která na to má
Dnes - přes 70% nastupuje na VŠ, ale dokončí asi 40%, i tak úžasné číslo. Bohužel se musela úroveň VŠ těmto studentům přizpůsobit.
jeste nesmime zapomenout, ze z tech 40% je 37% studentu humanitnich ved, jejichz diplomova, ci spis bakalarska prace napr. zni: socialni vazby v pocitacovych hrach
Osobne si myslim, ze naprosto zasadni je mit obchodniho ducha. S tim se clovek rodi, to proste nenaucis. Bud tam je nebo neni. Mam kolem sebe radu opravdu chytrych lidi, pro ktere je prodej auta skoro neresitelna situace, pripadne ti podnikavejsi maji radost ze faktury pokryly naklady s nulovym ziskem
Naopak par spoluzaku co nas opustilo v pate tride ZS pro blbost, cely zivot primerene fungujou v oblasti podnikani. Samozrejme to je i hodne o stesti a moznostech zakladniho kapitalu.

Máš pravdu elbarto .Taky obchodního ducha nemám.
Dnešní VŠ je z 90% větší trubka než maturant před 25lety ,jen má podstatně větší ego a představu že se z něj ostatní posaděj na prdel.
Když jseš obraběč a práce tě troch baví tak si udělej rekvalifikaci na ,,mechanik seřizovač " abys měl základy z CNC .
Práce pro ty co chtěj je víc než dost.
Dnešní VŠ je z 90% větší trubka než maturant před 25lety ,jen má podstatně větší ego a představu že se z něj ostatní posaděj na prdel.
Když jseš obraběč a práce tě troch baví tak si udělej rekvalifikaci na ,,mechanik seřizovač " abys měl základy z CNC .
Práce pro ty co chtěj je víc než dost.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
víš ja nevím jestl bych tu výšku dával, přecejenom na tom učňáku nebylo to učení tolik kvalitní většinou pruměr 3 a z toho co sem se naučil tak pomaly na té nadstavbě vytrácím.Mex píše:Běž na vejšku (na strojárnu samozřejmě).
Pokud máš problém s prachama, tak v dnešní době asi celkem snadno seženeš nějaký šolich na částečný úvazek, který budeš moct dělat při škole.
A pokud si v praxi sáhneš na práci na klasice, tak budeš jiný level než rychlokvašky, které znají obrábění jen přes monitor počítače.
no na základce jsem měl většinou trojky a pěl sem pruměr 3,20 a na střední braly od pruměru 3 a tak mě máma šoupla na učnák. v té době jsem o výšce ješte neuvažoval, ale těd nevím jestly by to mělo smysl abych se tam přihlásil a vyletěl ve zkouškovem protože nejsem naučený se doma pravidelně učit.doncarlos píše:Nechci se tu nikoho osobně dotknout, ale situaci vidím asi takto : Zdeny šel na učební obor obráběč asi proto, že na základce v učení příliš nevynikal,
jinak by šel určitě na střední školu s jasným výhledem na vysokou - bylo by velmi neobvyklé, že by měl dobrý prospěch, jeho cílem byla vejška,
ale rozhodl se začít od píky učebním oborem. U první varianty nakonec možná pod vlivem okolí - i zde má radu jít na vejšku - skutečně tu dnešní vejšku udělá.
Výsledek vidím ve firmě - mladí inženýři - původní vyučenci - ve funkcích asistent vedoucího výroby a konstruktéři, kteří mají problém se sčítáním zlomků, převodem jednotek -
třeba kubické metry na litry, nebo nejsou schopni udělat srozumitelný ruční náčrt třeba nějakého připravku. Sinus-cosinus je mimo jejich chápání.
Kdo takové ing potřebuje ?
P.S. První republika - vejšku mělo 1% populace
Éra socialismu 7% (ke konci asi 10%), a to asi odpovídá procentu populace, která na to má
Dnes - přes 70% nastupuje na VŠ, ale dokončí asi 40%, i tak úžasné číslo. Bohužel se musela úroveň VŠ těmto studentům přizpůsobit.
na vejšce se neučí pravidelně, ale v předzkouškových dávkách 

věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Řeknu to asi takto ... šikovnej, pracovitej a pečlivěj obráběč bude brzy mnohem cenější artikl než průměrnej Bc, Mgr nebo Ing. z nějakých úžasných soudobých VŠ.
Pokud jsi měl i na učňáku trojky a Tvoje znalosti matematiky končí řekněme někde na úrovni devítky ZŠ (co jsem viděl tak učňáky jsou spíš tak vesměs o opakování osmičky a devítky) a pokud Tě to učení navíc možná ani moc nebaví, tak se na pokus o VŠ vykašli. Humanitních tu máme hromadu (a na hovno) a na kvalitního Ing. bys musel mít asi trochu jinak shůry dáno. Neuraž se, ale kdybys na nějakou kvalitnější VŠ techniku opravdu měl, tak by jsi asi nepokládal dotaz tady (ve dvaceti už by Ti mohlo být jasný na co máš a co chceš) a hlavně by sis nejspíš dodělal maturitu na nějaký střední strojárně abys měl pro tu VŠ aspoň trochu slušný základy. Co máš na tý svojí nadstavbě za předměty? Matematiku, mechaniku, automatizaci, elektroniku, základy strojnictví, stavbu a provoz strojů, technický kreslení? Jaký umíš aspoň v základu konstrukční programy? Říká Ti něco deskriptivní geometrie atd .... ???? To vše je na solidní technický VŠ vesměs potřeba a objem učiva je asi takovej, že za semestr (půlrok) musíš někdy absorbovat to cos na střední dělal dva i tři roky a na učnáku o tom ani neslyšel, že to existuje!!!!
Mimochodem pokud máš současný učňák s obráběním tak bys už snad měl mít základy CNC..... rekvalifikace někde v učebně Ti nic nedá, co je třeba vědět se lze naučit i doma a zbytek je hlavně o praxi u mašiny.
Pokud jsi měl i na učňáku trojky a Tvoje znalosti matematiky končí řekněme někde na úrovni devítky ZŠ (co jsem viděl tak učňáky jsou spíš tak vesměs o opakování osmičky a devítky) a pokud Tě to učení navíc možná ani moc nebaví, tak se na pokus o VŠ vykašli. Humanitních tu máme hromadu (a na hovno) a na kvalitního Ing. bys musel mít asi trochu jinak shůry dáno. Neuraž se, ale kdybys na nějakou kvalitnější VŠ techniku opravdu měl, tak by jsi asi nepokládal dotaz tady (ve dvaceti už by Ti mohlo být jasný na co máš a co chceš) a hlavně by sis nejspíš dodělal maturitu na nějaký střední strojárně abys měl pro tu VŠ aspoň trochu slušný základy. Co máš na tý svojí nadstavbě za předměty? Matematiku, mechaniku, automatizaci, elektroniku, základy strojnictví, stavbu a provoz strojů, technický kreslení? Jaký umíš aspoň v základu konstrukční programy? Říká Ti něco deskriptivní geometrie atd .... ???? To vše je na solidní technický VŠ vesměs potřeba a objem učiva je asi takovej, že za semestr (půlrok) musíš někdy absorbovat to cos na střední dělal dva i tři roky a na učnáku o tom ani neslyšel, že to existuje!!!!
Mimochodem pokud máš současný učňák s obráběním tak bys už snad měl mít základy CNC..... rekvalifikace někde v učebně Ti nic nedá, co je třeba vědět se lze naučit i doma a zbytek je hlavně o praxi u mašiny.
Naposledy upravil(a) Engineer dne 19. 3. 2017, 5:01, celkem upraveno 1 x.
Proč na WC?
Na technické předměty stačila cesta autobusem na zkoušku. Na matematiku už bylo lepší si něco napočítat. I když třeba na numeru mi stačil zrovna ten den před zkouškou na A. Nervy byly až když nevyšel první termín na nějakou zkoušku.

no...Andy V píše:Proč na WC?Na technické předměty stačila cesta autobusem na zkoušku. Na matematiku už bylo lepší si něco napočítat. I když třeba na numeru mi stačil zrovna ten den před zkouškou na A. Nervy byly až když nevyšel první termín na nějakou zkoušku.
na nějakou technologii svařování ve čtvrťáku asi jo
ale o pružnosti pevnosti nebo mechanice bych si tohle říct nedovolil - to ale platilo před třiceti lety, dneska je to možná jinak

z teorie tváření doc. Kotouč na FSI v Praze v r. 83 vyházel na první i druhý termín celou paralelku
......
fakt ale je, že pokud tazatel neumí matiku atd líp než ze základní školy, tak technikou asi těžko proleze
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Andy V .... 24 let ... tak Ti to snad musí bejt jasnýtestone píše:no...Andy V píše:Proč na WC?Na technické předměty stačila cesta autobusem na zkoušku. Na matematiku už bylo lepší si něco napočítat. I když třeba na numeru mi stačil zrovna ten den před zkouškou na A. Nervy byly až když nevyšel první termín na nějakou zkoušku.
na nějakou technologii svařování ve čtvrťáku asi jo
ale o pružnosti pevnosti nebo mechanice bych si tohle říct nedovolil - to ale platilo před třiceti lety, dneska je to možná jinak![]()
z teorie tváření doc. Kotouč na FSI v Praze v r. 83 vyházel na první i druhý termín celou paralelku
......
fakt ale je, že pokud tazatel neumí matiku atd líp než ze základní školy, tak technikou asi těžko proleze

