Stránka 1 z 1

Oprava hlavy

Napsal: 23. 3. 2017, 5:51
od atlan
Je mozne opravit hlavu navarenim a ofrezovanim alebo bude lepsie zalisovat vlozku. Problem je ten ze tam ide tesnenie a kazdy mm je k dobru. Bojim sa ze zalisovanim vlozky okolo nej bude utekat tlak.
Nejaky umelec zacistil diery zahlbnikom.....
Rady ako to opravit ?

Obrázek

Re: Oprava hlavy

Napsal: 23. 3. 2017, 6:16
od fmodel
Hlavy se svařujou materiál hlav je eqivalent 31 siluminu tak že kolem 9-10%Si .Je potřeba aby to neďělal patla a v návaru nebyly zbytečně bubliny ,lehkej předehřen není k zahození. Testone to běžně dělá.

Re: Oprava hlavy

Napsal: 23. 3. 2017, 7:27
od r4cv
Ak sa jedná len o tie hrany na otvoroch, tak by sa dala znížiť celá plocha o napr. 1mm a použiť hrubšie tesnenie. Nepoznám použitie, len premýšľam.

Re: Oprava hlavy

Napsal: 31. 3. 2017, 9:27
od pavlaxy
O "začišťování" záhlubníkem se tu již psalo ..
má s svůj účel ,
u spalovacích motorů zejména ..

Re: Oprava hlavy

Napsal: 31. 3. 2017, 9:32
od packa
pavlaxy píše:O "začišťování" záhlubníkem se tu již psalo ..
má s svůj účel ,
u spalovacích motorů zejména ..
prosím objasni

Re: Oprava hlavy

Napsal: 31. 3. 2017, 9:49
od pavlaxy
...kvůli funkčnínu protahování-prodloužení šroubů a vytažení materiálu závitu
je to kvůli velkým rázům při "výbuchu" směsi paliva se vzduchem ..
šrouby se záměrně volí co nejdelší a by snesly pružnou deformaci ..
tedy každé prodloužení tím zahloubením je žádoucí ..
snad jsem to popsala srozumitelně :wink:
motoráři prominou
:D :P

Re: Oprava hlavy

Napsal: 1. 4. 2017, 4:23
od atlan
V tomto pripade to niekto zvrzal no, cim mi znizil funkcnu plochu tesnenie z 2mm na 1mm a to asi tie tlaky neudrzi.
A v tomto pripade to zahlbenie je otazne preco bolo urobene, asi vrtali tupim vrtakom.

Re: Oprava hlavy

Napsal: 1. 4. 2017, 5:36
od testone
navařit a znova obrobit
díry pro šrouby žádné zahloubení nemají, není důvod

Re: Oprava hlavy

Napsal: 1. 4. 2017, 10:19
od atlan
No ved to uz som to zistoval. Asi dam navarit len polkruhy... Okolo celej diery to asi nema vyznam ci?

Re: Oprava hlavy

Napsal: 1. 4. 2017, 11:58
od SO 545
pavlaxy píše:...kvůli funkčnínu protahování-prodloužení šroubů a vytažení materiálu závitu
je to kvůli velkým rázům při "výbuchu" směsi paliva se vzduchem ..
šrouby se záměrně volí co nejdelší a by snesly pružnou deformaci ..
tedy každé prodloužení tím zahloubením je žádoucí ..
snad jsem to popsala srozumitelně :wink:
motoráři prominou
:D :P
Preslo cez moje ruky par hlav ci uz z motora auta alebo motorky viac menej dnesna produkcia. Nie cina ktora je na foto patrne.
Na ziadnej som nebadal zahlbenie , ak ano tak len zrazena hrana ale nie takuto brutalitu.
Taketo zahlbenie je skor pre vodiace koliky ako pre skrutky blizko spalovaku.
Skor postacuje vacsi /o nejaku desatinu/ priemer dier pre skrutky ale ani to nieje pravidlo na starsich hondach sli skrutky tesne a to dost.
Ak nahodu zatiekla tak smola.

Re: Oprava hlavy

Napsal: 1. 4. 2017, 2:43
od Andy V
pavlaxy píše:...kvůli funkčnínu protahování-prodloužení šroubů a vytažení materiálu závitu
je to kvůli velkým rázům při "výbuchu" směsi paliva se vzduchem ..
šrouby se záměrně volí co nejdelší a by snesly pružnou deformaci ..
tedy každé prodloužení tím zahloubením je žádoucí ..
snad jsem to popsala srozumitelně :wink:
motoráři prominou
:D :P
Výbuch v motoru je nežádoucí. :D Lepší a žádoucí je hoření, expanze. Nic ve zlém, jen postřeh, nám zakázali říkat výbuch už na střední.

Re: Oprava hlavy

Napsal: 1. 4. 2017, 3:18
od atlan
Ma to v uvodzovkach. Dam to vyvarit a jemne ofrezovat. Navrhujem lock

Re: Oprava hlavy

Napsal: 1. 4. 2017, 4:14
od Andy V
Vždyť taky píšu, že nic ve zlém.