prezentace na STT

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Lify
Příspěvky: 1479
Registrován: 14. 1. 2016, 4:33

29. 4. 2017, 2:27

Ahoj, Mám úkol na STT téma výfukové potrubí - Z jakých materiálů by měla být vyrobena ? na internetu jsem se dozvěděl, že se vyráběli z šedé litiny. Teď se vyrábí z žáruvzdorné oceli. Ale nevím jaký typ ? Můžete mě někam nasměrovat, kam se podívat ? Protože to potom musím dát do ČSN, EN a DIN. Moc děkuji za odpovědi. A ještě, nějaký popis ? Na wiki toho moc není a docela mě zaujalo toto téma. Přečetl jsem https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... le_id=6051" onclick="window.open(this.href);return false;
Doufám, že nevadí, že jsem sem napsal toto téma.
Šikovnej nerozhodnej trpaslík
Věčný tazatel
RaS
Příspěvky: 8590
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

29. 4. 2017, 3:02

to je těžké jiné materiály budou u formule, nascar a podobné špičky a jiné u sériového auta, další věc je cena a dostupnost .. špičkové svody se dělají z NiCr ocelí hledej Inconel, ale běžní tuneři svářejí svody i z běžné nerezové 304ky a funguje to taky
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10219
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

29. 4. 2017, 3:03

Nejdřív je potřeba udělat si jasno -svody relativně krátká část výfukového systému obvykle přišroubována k hlavě motoru a na opačném konci příruba kde se napojuje výfukový systém https://www.google.cz/search?q=v%C3%BDf ... 00&bih=794" onclick="window.open(this.href);return false; skládající se z příruby ,trubek,katalyzátoru ,u vznětových motorů ještě filtrem pevných částic,středového a koncového dílu.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Lify
Příspěvky: 1479
Registrován: 14. 1. 2016, 4:33

29. 4. 2017, 3:14

Spíš u těch normálních aut, Na inconel se podívám.
Šikovnej nerozhodnej trpaslík
Věčný tazatel
Uživatelský avatar
Andy V
Příspěvky: 186
Registrován: 17. 8. 2016, 11:46
Bydliště: Rakovnicko

29. 4. 2017, 3:24

RaS píše:to je těžké jiné materiály budou u formule, nascar a podobné špičky a jiné u sériového auta, další věc je cena a dostupnost .. špičkové svody se dělají z NiCr ocelí hledej Inconel, ale běžní tuneři svářejí svody i z běžné nerezové 304ky a funguje to taky
Špičkové se taky dělají z titanu.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10219
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

29. 4. 2017, 4:42

Z Inconelu se většinou dělaj sdružené svody výfuku k turbu ,a vyrábí se přesným litím ,zatím co titanové jsou vesměs ve formě trubek a tedy jako svařence.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7402
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

29. 4. 2017, 5:25

fmodel píše:Nejdřív je potřeba udělat si jasno -svody relativně krátká část výfukového systému obvykle přišroubována k hlavě motoru a na opačném konci příruba kde se napojuje výfukový systém https://www.google.cz/search?q=v%C3%BDf ... 00&bih=794" onclick="window.open(this.href);return false; skládající se z příruby ,trubek,katalyzátoru ,u vznětových motorů ještě filtrem pevných částic,středového a koncového dílu.
pravda
jen trochu doplním terminologii
to co je v tom odkazu má správné pojmenování "sběrné potrubí výfuku", v běžné hantýrce "svody" nebo "parohy"
ještě před cca 10 lety jich u seriových aut bylo 90% litých z šedé litiny, dnes se blbne i se svařenci a ocelovými odlitky
zbytek výfuku je dneska z nerezových svařovaných trubek
na 105/120 byly svody z litiny a trubky k tlumiči z černých trubek
trubky (ne ty krásný v odkazu) co to je za materiál by asi šlo dohledat někde u výrobců výfuků - Walker atd, značky hledej přes prodejce ND, nebo přes "CNC ohýbání trubek"
je to v seriovce nějaký laciný skoro svinstvo, 17240 atd to určitě není
používá se i černý žárově pohliníkovaný plech
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8590
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

29. 4. 2017, 5:33

z toho inconelu a z titanu blbnou v závodní špičce kvůli váze, někde jsem četl že používaj i 0,6mm tloušťku stěny a měněj co závod :D
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10219
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

29. 4. 2017, 5:40

Pak se dojde závodník před startem vychc.t a rázem ušetřej kilo a nic to nestojí :wink: :D
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7402
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

29. 4. 2017, 5:47

ze mě by dobrej závodník bejt nemoh :D
... bych musel tak půl roku držet hladovku :D
Naposledy upravil(a) testone dne 29. 4. 2017, 5:47, celkem upraveno 1 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8590
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

29. 4. 2017, 5:47

to ale není uplně pravda, třeba formule musí mít minimální hmotnost tak to co ušetříš na svodech a jinde můžeš dát do závaží které můžeš nacpat tam kde je kvůli jízdním vlastnostem potřeba..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10219
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

29. 4. 2017, 6:01

Z části to jsou konstruktérský kecy aby si obhájili nesmyslně drahou výrobu speciálních dílů (vlastní zkušenost na motorech titan vs vysokopevnostní ocel) :wink: Pak do toho sedne protekční synek a praští s tím do svodidel a je jedno z čeho má potrubí :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Andy V
Příspěvky: 186
Registrován: 17. 8. 2016, 11:46
Bydliště: Rakovnicko

29. 4. 2017, 7:34

Auta se musí odlehčovat, když lidi "těžknou" :D
Lify
Příspěvky: 1479
Registrován: 14. 1. 2016, 4:33

29. 4. 2017, 8:41

Sakra, nikde na žádném obchodě není přesně ocel ... A dávat tam titan Akropovič na GTR za 180 tisíc zase nechci :lol: :lol: :lol:
Šikovnej nerozhodnej trpaslík
Věčný tazatel
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 5261
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

29. 4. 2017, 10:31

Pust se do vyfuku na offroad, tam se kazdy chlubime o kolik stovek kilo (dle hesla "co je tezke, to je dobre" ) az tun mame auto tezsi, dle vzoru T72. Na svem offiku jsem treba pysnej na stykac origo T72 :-) Dily pro Nascar si das priste.
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“