Stránka 1 z 1

starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 8. 5. 2017, 7:47
od mal
tak jsem si nadělil historii. Dlouho nepoužívaný, nejspíš podle prachu z dřevěných pilin používaný spíš na soustružení dřeva. Zatím základní očištění a kontrola funkčnosti na provizorně upevněném motoru s převodovkou (3 rychloti vpřed/ 1 vzad). Púvodně byl motor zavěšen od stropu. Zdá se, že vše funguje.

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 21. 8. 2019, 9:54
od Ras69
Zdravím, ja som si nadelil taký istý (: je krasny, no v biednom stave, idem ho dať dokopy. Mám prosbu, šrubovicu na posuvy mám 4/inch, a kolesa na prevody posuvov len 3ks.
Mne tam vychádza modul 1.5 - no s dierou na hriadeľ +- 18mm a šírkou zubu tiež +-18mm . Typizované (ČSN) kolesá s modulom 1.5 som ale našiel iba so šírkou zubu 17 a qdierou 16mm.
Je možné, že (tento sústruh sa robil i v licencii v británii - neviem ho 100% identifikovať, či ide o D alebo GB variant), je teda možné, že ozubenia sa pred 100-130 rokmi robili inak? Alebo sú podľa palcových noriem ?? Vopred vďaka za radu .

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 25. 8. 2019, 8:02
od Boris22
_20191224_132513.JPG
[

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 25. 8. 2019, 8:12
od zverodoktor
Ras69 píše: 21. 8. 2019, 9:54 Zdravím, ja som si nadelil taký istý (: je krasny, no v biednom stave, idem ho dať dokopy. Mám prosbu, šrubovicu na posuvy mám 4/inch, a kolesa na prevody posuvov len 3ks.
Mne tam vychádza modul 1.5 - no s dierou na hriadeľ +- 18mm a šírkou zubu tiež +-18mm . Typizované (ČSN) kolesá s modulom 1.5 som ale našiel iba so šírkou zubu 17 a qdierou 16mm.
Je možné, že (tento sústruh sa robil i v licencii v británii - neviem ho 100% identifikovať, či ide o D alebo GB variant), je teda možné, že ozubenia sa pred 100-130 rokmi robili inak? Alebo sú podľa palcových noriem ?? Vopred vďaka za radu .
V zásade nemuseli byť rovnaké, v priebehu času sa menil napr. uhol záberu. Čo ti bráni použiť nové kolesá aj miesto tých 3 starých čo máš keby to nesedelo a je po probléme? Dieru 16 prevŕtaš na 18 mm a s tou šírkou zubu 1mm hore dole je to jedno.

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 26. 8. 2019, 6:16
od Ras69
To je mi jasné, že to takto ide, vďaka za radu, no tých 18mm - aby to sedelo aj na lýre a na malej predlohe v súkolí - tak by sa musel rozdiel doložiť podložkami, no a druhá vec je, že pôvodný - inak krásny a funkčný 400w motor by som chcel nahradiť novým - od okolo 1.1 do 1.5 kw s meničom, vyradiť tak tú síce veľmi peknú prevodovku z auta (tiež okolo 100r , ktorú tam asi fabrika dodávala, keď to nešlo na centrálnu transmisiu) a tým trocha vlastne i zvýšiť (citlivo samozrejme) aj krútiaci moment , no a teda skôr by sa pýtalo pri tom istom module ozubenia (1.5 u mňa) zväčšiť šírku, čo tiež vlastne nejde, teda lepšie je zachovať pôvodné rozmery.
V podstate som rozhodnutý, idem robiť kolá z hardox 500 (ak splaším nástroj narýchlo), alebo z c45...

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 26. 8. 2019, 7:55
od Boris22
Ras, pridaj aj dajake foto :D

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 26. 8. 2019, 8:58
od zverodoktor
Celkom nerozumiem, prečo si komplikuješ život, ale obávam sa, že hardoxové kolesá s toho SV18-ku s toho neurobia. Ak je to len kvôli cene, to by sa dalo pochopiť, ale strúhať do hardoxu zuby na fréze musí byť zážitok. Tie pôvodné kolesá sú primerane pevné zvyšným komponentom toho stroja.

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 27. 8. 2019, 12:58
od r4cv
Hlavne ak to frezovanie ozubenia bude treba zaplatit.
Cena hotoveho kolesa je smiesna, treba len spravit otvor a drazku.
Apokial viem daju sa kupit aj kalene z C45.

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 27. 8. 2019, 6:12
od tumlik
kola jsou origo litinová modulová, úhel záběru předválečných 15st., hardox je nesmysl a bizár, není důvod,

ad. směšná cena za kola hotová....tahle sadička v konkrétním modulu vyjde v polotovarech na dodělání děr a per na bratru +-6 k :wink: (řetězy, arkov atd)což z nich vzhledem k hodnotě celého soustruhu už levnou srandu nedělá

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 27. 8. 2019, 6:32
od stanik84
Kola z Hardoxu jedině na laseru a vypalit. Vysledek neznamy. HSS modulovkou to nedas :) Kola kup hotový. Třeba Mateza z Havl. Brodu...

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 27. 8. 2019, 8:33
od r4cv
tumlik píše: 27. 8. 2019, 6:12 ad. směšná cena za kola hotová....tahle sadička v konkrétním modulu vyjde v polotovarech na dodělání děr a per na bratru +-6 k :wink: (řetězy, arkov atd)což z nich vzhledem k hodnotě celého soustruhu už levnou srandu nedělá
Ak by si mal kupovať hardox na celú sadu v hrúbke 18-20mm, koľko by stál? asi viac ako tých 6k.
a za koľko by si odvalil jedno koleso z hardoxu? ja ani za 1000eur.
sa mi to zdá ako nápad, že v robote máme hardox a chalani mi to spravia. :)

na začiatok treba pár (7ks?) kolies, potom môžeš dokupovať

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 27. 8. 2019, 9:37
od zverodoktor
Vzhľadom na funkčnú hodnotu stroja to nemá význam počítať. Ale po prvom zafrézovaní do hardoxu sa mu tá 6-ka nebude zdať moc. A to ešte ide zháňať nástroj.

Re: starý soustruh nejspíš Oskar Ehrlich

Napsal: 27. 8. 2019, 9:39
od stanik84
Kola z Hardoxu jsou masochismus... Nechá se dobře palit laserem tak do 10 mm. Pak dělá lepší povrch plazma. Z mé zkušenosti... Pak ale jedině brousit. A to nikdo dělat nebude.

Stejně těch kol na takovým verku moc potřebovat nebude...

Edit: ještě mě napadl na ten Hardox drátořez... Ale to by byla trochu jiná cifra.