Tuning kompresoru
Moderátor: sysel
Přeju hezkej konec neděle.
Po dlouhym přemejšlení se chci zeptat na názor zdejších chytrejch lidí.
Napadla mě teková myšlenka. Mam kompresor, kterej dává dostatečnej tlak, ale nestíhá. Pak mam druhej kompresor, kterej dá malej tlak, ale zase stíhá krásně dofukovat.
A teď ten geniální nápad, kterej určitě ještě nikoho nenapadl - co takhle tyhle kompresory dát do série, první by foukal na tlak dejme tomu 3atm, druhej kompresor by pak nasával už namísto vzduchu atmosférickýho tlaku tenhle stlačenej a tim pádem by rychleji dopňoval na těch 10atm.
Podle mě by to teoreticky mělo fungovat, ale nejsem si tim 100pro jistej a hlavně nevim, jak by se na to tvářil ten druhej, 10atm kompresor, kdybych mu na vstup dal dejme tomu ty 3atm...
Co vy na to? Nezkoušel jste to třeba někdo?
Po dlouhym přemejšlení se chci zeptat na názor zdejších chytrejch lidí.
Napadla mě teková myšlenka. Mam kompresor, kterej dává dostatečnej tlak, ale nestíhá. Pak mam druhej kompresor, kterej dá malej tlak, ale zase stíhá krásně dofukovat.
A teď ten geniální nápad, kterej určitě ještě nikoho nenapadl - co takhle tyhle kompresory dát do série, první by foukal na tlak dejme tomu 3atm, druhej kompresor by pak nasával už namísto vzduchu atmosférickýho tlaku tenhle stlačenej a tim pádem by rychleji dopňoval na těch 10atm.
Podle mě by to teoreticky mělo fungovat, ale nejsem si tim 100pro jistej a hlavně nevim, jak by se na to tvářil ten druhej, 10atm kompresor, kdybych mu na vstup dal dejme tomu ty 3atm...
Co vy na to? Nezkoušel jste to třeba někdo?
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8348
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Takže vlastně chceš vyrobit dvoustupňovej kompresor. Nedoporučuju, protože ten druhý kompresor bude pracovat s pořád stejným kompresním poměrem (třeba 1:10, jestliže má normálně výstupní tlak 10 barů), takže když se bude plnit 3 bary tak bude dávat 30 barů - to jednak neutáhne motor, jednak vlivem 3x zvýšených sil odejdou ložiska na klikovce a ojnici a i kdyby ne, tak tyhle jednostupňové kompresory nemívají před ojnicí křižák, takže to válec vykotlá do elipsy (horizontální složkou síly).
Pomůže osazení motorem s většími otáčkami (o něco se zvýší výkon a o hodně sníží životnost).
Taky by mohlo pomoci toto: http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=181 ... =kompresor
Pomůže osazení motorem s většími otáčkami (o něco se zvýší výkon a o hodně sníží životnost).
Taky by mohlo pomoci toto: http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=181 ... =kompresor

Aleš Procháska
Kopi neboj se Ameriku, zatím neobjevils - to o čem píšeš, je princip vysokotlakých kompresorů na vojně jsme měli kompresor ten název, už jsem zapoměl, ale byl čtyřstupn'ový a tlak šel z válce do válce a na vystupu bylo 200 atmosfér
Rosta.

Tak to co napsal procházka mě trochu zmátlo - jak vlastně funguje kompresor? Předpokládal jsem, že jsou tam nějaký zpětný klapky jako v motoru, který se (teďko myslim výstupní) otevřou při určitym tlaku, a když se píst ocitne za horní úvratí, klapka zavře a otevře se sací klapka. Jak potom může kompresor pracovat na pořád stejnym poměru?
Jinak tak trochu to řešim kvůli pískování (hobby), ale když to nebude, nic se neděje, holt chvilku počkam a nebo naroubuju další vzdušníky...
Jinak tak trochu to řešim kvůli pískování (hobby), ale když to nebude, nic se neděje, holt chvilku počkam a nebo naroubuju další vzdušníky...
Tomu teda nerozumim.Jak může dát kompresor malej tlak?Eště sem neviděl kompresor kterej by foukal třeba jen 4-5 atm.To je blbost.Kompresor tlačí tolik kolik je nastavenej tlak na spínači nebo se začne smekat řemen nebo se zastaví motor.Mám Orlík 1JSK75-15.Omylem sem měl zavřenej vývod stlačeneho vzduchu a manometr ukázal 55 atm.To už sem se bál že ulítne palice.
No tak teďko jsem zklamanej, mohl jsem mít lepší za nižší cenu, bohužel už jsem koupil tenhle. Ale snad bude fungovat.
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=181 ... =kompresor
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=181 ... =kompresor
UKS - 400 byl ruské výroby na 400 atmosfér pohon naftový motor, ten který jsem vzpomínal měl asi název VKS - 200, a měl pohon bud' elmotorem nebo spalovací motor asi stejný jako v Škoda 1203, ale už je to nějaká doba co jsem se u toho na letišti motal,
Rosta

Naposledy upravil(a) Bob dne 15. 3. 2009, 8:01, celkem upraveno 2 x.
Tak to musel bejt dobrej fičákBob píše:UKS - 400 byl ruské výroby na 400 atmosfér pohon naftový motor, ten který jsem vzpomínal měl asi název VPS - 200, a měl pohon bud' elmotorem nebo spalovací motor asi stejný jako v Škoda 1203, ale už je to nějaká doba co jsem se u toho na letišti motal,Rosta

Jde to jako prd.Generálkoval jsem kompresor ČKD PKD6 a první stupeň měl píst průměr 230mm a druhej asi 120.Tlak byl nastavenej na 7atm.Klasika na sbíječku.Foukalo to strašně rychle.Kopi. píše:Spíš jde o takovou polemiku, jestli to je možný nebo ne.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8348
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ano, bývají tam nejčastěji planžetové ventily (díra + plech), které fungují jako jednosměrné ventily a otevírají se už při velmi malém přetlaku. Potud by to bylo v pořádku, jenže u normálních konstrukcí kompresorů je za kompresorem chladič + odlučovač vody který je stavěný na přesně daný průtok (z ekonomických důvodů) a i při normálním provozu na něm vzniká docela velký tlakový spád, natož při průtoku 3x větším. Takže by to nejspíš vypadalo tak, že z válce by lezl vzduch o tlaku třeba 25 barů a teprve za chladičem by expandoval do vzdušníku na požadovaných maximálních 10. Po výměně chladiče, odlučovače a raději i trubiček by se asi o kaskádovém uspořádání dalo uvažovat.Kopi. píše:Tak to co napsal procházka mě trochu zmátlo - jak vlastně funguje kompresor? Předpokládal jsem, že jsou tam nějaký zpětný klapky jako v motoru, který se (teďko myslim výstupní) otevřou při určitym tlaku, a když se píst ocitne za horní úvratí, klapka zavře a otevře se sací klapka. Jak potom může kompresor pracovat na pořád stejnym poměru?
Jinak tak trochu to řešim kvůli pískování (hobby), ale když to nebude, nic se neděje, holt chvilku počkam a nebo naroubuju další vzdušníky...
Aleš Procháska
No když jsme tím proudem vysokotlakého vzduchu roztočili ložisko a pustili na zem tak to byl tedy ohen'- ložisko letělo po zemi jako zběsilé a jisker celý ohn'ostroj, mladost - radost a život vojenský - život veselý
Rosta.


