Stránka 1 z 1

full/half step-obmedzenie prudu

Napsal: 27. 3. 2009, 12:58
od J0hny
Chcem sa opytat ako moderne obvody riesia nastavenie prudu ked zrovna preteka prud oboma cievkami KM. Je to 2x prud cievkou, alebo prud znizi na polovicu do oboch cievok ?
Chcem riesit toto obmedzenie na polovicu, alebo 70%, aby sa este znizila teplota motora.
Alebo je to hlupost pretoze sa znizi staticky moment v polkroku ?

Napsal: 27. 3. 2009, 1:22
od k
full step sa prevadza dvoma sposobmi, bud stale dvojica cievok pod prudom alebo len jedna cievka.. podla toho je moment vacsi alebo mensi.
(bezne sa pouzivat ten prvy sposob).

pri halfstepe sa bezi 1 cievka plny prud, druha nic a potom obe plny prud ..

krutak je potom samozrejme najlepsi pri fulstepe s dvoma cievkami horsi potom pri halfstepe a najhorsi pri fulstepe s jednou cievkou.


omedzeniu prudu drivre riesia len pokial motor stoji, a to tak ze stiahnu prud na povedzme 70% v kazdom z prave napajanych vinuti.

Napsal: 27. 3. 2009, 1:56
od J0hny
No a ja chcem prave vyrovnat moment v pripade halfstepu :)
Problem je v tom ze nemam predstavu jaky je rozdiel v statickom momente mezdi "plnym" a "pol" krokom.
Pripadne na jaky chod su motory stavane/ menovite hodnoty. Pochybujem ze by vydrzali na max. prude tocit fullstep v polkrokoch (furt 2cievky spolu).
Viem ze sa tu prehrievanie motora 100x riesilo, ale pri motore ktory stoji.
Ja teraz zistujem ze ked motor bezi 15minut tak sa tak ci tak hreje jak svina.

Napsal: 27. 3. 2009, 3:02
od RadekCX
kazdy slusny motor ma nejaky katalogovy list, kde ma (mel by mit) napsano co lze a co pripousti vyrobce - pokud tam napise, ze vydrzi bez problemu 200stC tak zrejme vyrobce vi co pise - pokud u jineho motoru napise ze maximum je 65stC tak je treba to dodrzet

s proudem to nema prilis co spolecneho - pokud bude motor prisroubovanej na 100kg kusu masivniho duralu a nebude krytovanej bude s hrat urcite jinak nez kdyz bude zavrenej v malem krytu a spojenej s podkladem jen srouby s dist. sloupky

je take brat do uvahu otepleni vinuti - to ale hrozi spis u motoru s vinutym rotorem - kde teplota plaste prilis nekoresponduje s teplotou vinuti

Napsal: 27. 3. 2009, 4:10
od CZ_Pascal
Mňo jen bych ještě doplnil odpověď na vyrovnání momentu při "Half-Step" je to samože střídání jedné a obou cívek. Pokud jede jedna cívka tak jede na plno. Pokud jedou obě tak vektorový součet jejich magnetického toku musí dát stejnou hodnotu jako když jede jedna. Myslím že když zmíním jedna lomeno odmocnina ze dvou tak netřeba dál vysvětlovat.

Napsal: 28. 3. 2009, 8:51
od J0hny
Tym padom nema cenu riesit to obmedzovanie. Dik za prispevky. Je fakt ze ten motor na mase bude chladnejsi.