Konstrukce rotoru asyn. motoru
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 1. 11. 2009, 4:08
Co bys potřeboval o konstrukci konkrétně vědět?
tipujem ze zhotovit priamo kotvu zaroven s uchytom pre kliestinu alebo aj automaticku vymenu nastrojov
..
Priznam sa, ze som s podobnou myslienkou uz zapasil . ale nakoniec som to vzdal .. nemam moznost to dat rozumne vyvazit .. a pokial som si dopredu co to nacrtol .. pri laborovani s kotvali inych motorov som narazil na probs ktore nedokazem teoreticky/prakticky riesit (pre rozsah povedzme 200 az 7000 otacok .. ).
Pre amatersu prax mi nakoniec vychadza klasicky 3F motor + vreteno spojene remenom ako lepsie riesenie (remen riesi aj potrebny pruzny element a aj zmenu otacok vdaka moznosti zmeny prevodoveho pomeru).
kazdopadne ak ma niekto skusenost s vlastnou kotvou 3F asynchronaku sem s tym ..

Priznam sa, ze som s podobnou myslienkou uz zapasil . ale nakoniec som to vzdal .. nemam moznost to dat rozumne vyvazit .. a pokial som si dopredu co to nacrtol .. pri laborovani s kotvali inych motorov som narazil na probs ktore nedokazem teoreticky/prakticky riesit (pre rozsah povedzme 200 az 7000 otacok .. ).
Pre amatersu prax mi nakoniec vychadza klasicky 3F motor + vreteno spojene remenom ako lepsie riesenie (remen riesi aj potrebny pruzny element a aj zmenu otacok vdaka moznosti zmeny prevodoveho pomeru).
kazdopadne ak ma niekto skusenost s vlastnou kotvou 3F asynchronaku sem s tym ..
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22885
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kdysi jsem se zabyval myslenkou zda je elektrovreteno lepsi nez soustava vreteno + elektromotor
da se to rozdelit
elektrovreteno
+
mensi kompaktnejsi
levnejsi
snadnejsi seriova vyroba
-
drazsi servis
komplikace s vyvazenim rotoru
nemoznost prevodu a zmeny pomeru
pri nabourani to veme s sebou vreteno i motor zaroven
velka vzdalenost mezi lozisky stihla hridel
malokdy aut upinani a kdyztak znacne roste cena
to jen myslenky na ktere jsem prisel kdyz jsem o tom premyslel
da se to rozdelit
elektrovreteno
+
mensi kompaktnejsi
levnejsi
snadnejsi seriova vyroba
-
drazsi servis
komplikace s vyvazenim rotoru
nemoznost prevodu a zmeny pomeru
pri nabourani to veme s sebou vreteno i motor zaroven
velka vzdalenost mezi lozisky stihla hridel
malokdy aut upinani a kdyztak znacne roste cena
to jen myslenky na ktere jsem prisel kdyz jsem o tom premyslel
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 1671
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
mozno ma vplyv na kvalitu frezovania aj zotrvacna hmota vretena, cim vecsia je,tym mensie su vibracie, hlavne pri prerusovanych rezoch... mate stym niekto skusenosti, ci sa to da porovnavat? el.vreteno vs motor + vreteno...
rozmyslal som ci by nebolo jendoduchsie na mojej frezke F4AU prerobit pohon, priamo pohanat vreteno, iba cez jedno ozubenie ktore ide z hlavy a hnat to remenicou a frekv menicom, dosiahol by som vyssie otacky, a hluk by sa znizil minimalne na polovicu...
rozmyslal som ci by nebolo jendoduchsie na mojej frezke F4AU prerobit pohon, priamo pohanat vreteno, iba cez jedno ozubenie ktore ide z hlavy a hnat to remenicou a frekv menicom, dosiahol by som vyssie otacky, a hluk by sa znizil minimalne na polovicu...
vreteno potrebuje velku zotrvacnu hmotu .. a zaroven pruzny element medzi motorom a vretenom. Samozrejme ... zotrvacnu hmotu mozete nalozit aj na kotvu a pruzny element moze byt zanedbany .. ono iste pruzenie umozni samotne magneticke pole (zmena v sklze).
prakticky najvacsi problem je ale inde .. vyvazenie rotora
.. vyvazit vreteno (homogenne, ziadne plechy atd..) je nieco ine ako dovazovat kotvu motora .. (nie ze by to nebolo mozne mozne to je, otazka je co s tym v amaterskej praxi, hlavne ked su pozadovane vyssie otacky a aj male nevyvazenie zacina byt problem ).. Potom je lepsie naozaj aj mierne nevyvazeny motor cez pruznu montaz a remenovy prevod zavesit na jednoduche vreteno ktore ma zotrvacnost zabezpecenu hoci vacsou remenicou
prakticky najvacsi problem je ale inde .. vyvazenie rotora

-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 1. 11. 2009, 4:08
Takže je konstrukci rotoru asi není potřeba nic dodávat. Ke konečné kompletaci rotoru jdou jako vstupní elementy:
Hotová broušená hřídel + paket dynamoplechů "zastříknutý" v tlakovém licím stroji hliníkovou slitinou.
Tento paket se potom na hřídel nalisuje, pak se rodor přesoustruží na daný průměr a pak jde na vyvažovačku.
Když vyrábíme motor jako komplet, tak si někteří zákazníci objednávají rotor bez hřídele, s tím, že tam lisují hřídel svoji a sami si vyvažují. To je asi to pravé, co bys potřeboval, ale to vyžaduje komplet nový motor, protože vzhledem k typu frézky, jakou jsi psal, předpokládám, že je tam motor řady xAPyyy (x-počet pólů - 2,4,6...; yyy-osová výška v mm).
Takže takhle nějak.
Hotová broušená hřídel + paket dynamoplechů "zastříknutý" v tlakovém licím stroji hliníkovou slitinou.
Tento paket se potom na hřídel nalisuje, pak se rodor přesoustruží na daný průměr a pak jde na vyvažovačku.
Když vyrábíme motor jako komplet, tak si někteří zákazníci objednávají rotor bez hřídele, s tím, že tam lisují hřídel svoji a sami si vyvažují. To je asi to pravé, co bys potřeboval, ale to vyžaduje komplet nový motor, protože vzhledem k typu frézky, jakou jsi psal, předpokládám, že je tam motor řady xAPyyy (x-počet pólů - 2,4,6...; yyy-osová výška v mm).
Takže takhle nějak.