takže víš co s tím ale nemůžeš bo bruska je někoho jiného
chodím do nástrojárny a sem tam jim BPH Na opravím ale to až to totálně rozdrbou
dřív tam byl dobrý brusič ale ten odešel pak tam byl mlaďas a toho zaučoval pan brusič v důchodě a to byl PAN
No a mladý brusič jen přikyvoval nedbal jeho rad ...no už je pryč bo rozstřílel hromádku kotoučů do jebal magnet atd
no a teď tam brousí chlapík co tam dělá dlouho a je pečliví ale brusič to není...ale on se naučí
proč to všechno píšu...zavolali mě že jestli sa jim nepodívám na brusky že to dělá špatný povrch
no jak mě řekly že vedůcí krůtil tady tyma inbusákama naboku tak jsem myslel že mě trefí...
utáhl futra na vřetenu a lehce upekl pouzdra ale opravit to ještě šlo.
Ten problém co posisuješ začíná nevyvážeností kotouče někdy i motoru a celkového pohonu...pak vůle ve vřetenu
ale prvotní jev jsou vibrace to způsobi nerovnoměrné zalepení kotouče a pak je to horší a horší
nevím jak přesně musí být ty díly co se rovinosti týká
ale víš v čem problém je takže snažit se obrobek nezahřát...brusič v nástrojárně šáhne rukou a ví, že je to rovné
to šáhnutí je měření teploty pokud dojde k nerovnoměrnému a velkému zahřátí nikdy to nebude rovné
taková finta pro broušení úzkých dlouhých dílů rada nejmíň za pět stovek
uzké delší díly se dávají na magnet šikmo aby délka souvislého brusu byla co nejkratší
po několika přebroušení se kus otočí aby začátek brusu byl "na konci"
předpoklad je ale přesná bruska a perfektně přebroušený magnet
magnet si nepřebrušuj neni to jen tak