Stránka 1 z 1
Náhodný smer otáčania
Napsal: 20. 5. 2018, 4:51
od Mylan
Prosím o pomoc. Motor má tri vývody, 1. fáza 2. nulak+kondenzátor 3. kondenzátor. Bez štítka asi 300-500W. V pôvodnom zapojení sa točil v ľavo, po zámene 1. a 2. sa roztočí raz v pravo raz v ľavo, alebo náhodne. V čom je zádrheľ ?
Re: Náhodný smer otáčania
Napsal: 20. 5. 2018, 6:47
od packa
ten motor ti na druhou stranu nepojede , nejspíš má pomocnou a hlavní fízi každou vynutou jinak a musel bys jej vnitřně rozpojit- přepojit .
pokud má mezi 1-2 a 2-3 stejné odpory tak napoj kondik mezi 1a 2 a fázi dej na trojku , ale asi se bude točit zas do leva .
možná by šel rozebrat a otočit stator vůči rotoru.
Re: Náhodný smer otáčania
Napsal: 20. 5. 2018, 8:20
od sisi
Packa má asi pravdu, ale jen pokud jsou cívky různé. Změř odpory mezi 1a2. Pak 2a3. A nakonec 1a3. Musíš najít vývod společný pro obě cívky a pak můžeš přemýšlet co dál. Koukni na Atas -jednofázové asynchronní motory tam je hezky namalované zapojeni pro otáčky na jednu i druhou stranu. Pokud jsou obě cívky stejné!
Re: Náhodný smer otáčania
Napsal: 20. 5. 2018, 8:34
od packa
ze zapojení je jasné že společný je vývod 2 . ten taky tak musí zůstat.
Re: Náhodný smer otáčania
Napsal: 20. 5. 2018, 8:46
od sisi
To bych až tak netvrdil. Pokud jsou obě cívky stejné, pak bych naopak prohodil 2 a 3. Fáze by mela jít na společný vývod cívek, tedy vývod 1.
Re: Náhodný smer otáčania
Napsal: 21. 5. 2018, 1:23
od Mylan
Skúsim otočiť rotor, a keď to nebude pasovať tak budem riešiť ďalšie možnosti.
Re: Náhodný smer otáčania
Napsal: 27. 5. 2018, 6:28
od Mylan
Tak rotor otočený bez problémov. Meranie vinutí a špekulovanie bi trvalo omnoho dlhšie.
Re: Náhodný smer otáčania
Napsal: 27. 5. 2018, 7:02
od lubbez
Pokud se motor otáčí náhodně na obě strany, nemá připojený kondenzátor. Je to vcelku jednoduché na jedné straně nulák a fáze, na motoru tři svorky - začátek cívky - společný cívek - konec druhé cívky s kondíkem. Zapojíš to nulák - fáze - nulák, proud teče oběma cívkama. Prohodíš fázi s nulákem na pracovní cívce a pracovní cívkou teče proud, ale ta druhá má na obou stranách nulák a tam teda nic neteče a motor se rozběhne naprosto náhodně na obě strany.