... tak zacinam znovu, moje prvni odpoved se mi smazala ...
Pekny soustruh, libi se mi. Libi se mi tam ty spojky na plynuly prenos krouticiho momentu do vreteniku. Mam tuhle funkci rad. Bohuzel o nem nic nevim. Trochu jsem hledal na internet, ale krome nalezeni soucasne spolecnosti Liechti, delajici take neco se strojirenstvim, sem nic nenasel.
Co se tyka oleje, tak tam vidim dve varianty, lisici se podle pouzitych lozisek na vreteniku.
1. pokud tam jsou valiva loziska, tak tam dej normalni prevodovy automobilovy olej (napr. PP80 a pod) a nic se v zadnem pripade nezkazi. Dle fotek se jedna o vretenik s vlastni naplni, bez dalsich rozvodnych trubicek na prislusna mista, takze je to v podstate normalni prevodovka. Otacky nizke, jak jiz bylo zmineno, takze vse v pohode.
2. pokud tam jsou ale kluzna loziska na vreteniku (spis to typuji na kluzna, i podle tech zasobnicku oleje s dirkou nad kazdym loziskem), tak bych sel cestou oleje na kluzna loziska (ktery tu prevodovku take namaze, muze byt pouze trochu mechanicky hlucnejsi, protoze tolik netlumi, jako hustsi prevodove oleje). Muzes tam dat napr. CUT 3, coz je prave vhodny olej na starsi kluzna ulozeni s jiz vetsi vuli. Moznosti je ale prirozene vic.
Co se tyka hladiny oleje, tak paklize jsi nenasel zadne rysky, ci olejoznaky, tak tam dej olej do takove hladiny, aby byla nejnizsi kola prevodu castecne ponorena (cca z 1/3). Tak pak olej rozstrika do zbytku prevodovky. Hodne vreteniku bylo takhle driv konstruovano.
No a nakonec ta vule vretene. 0.2 mm je opravdu hodne. Delalo by ti to neplechu hlavne pri upichovani.
Jestli tam jsou kluzna loziska, muzes se pokusit je stahnout, nicmene sance na uspech, rekl bych, je celkem nizka (pravdepodobne jsou uz opakovane stahovana a vic bez upravy nepujou). Oprava tehle situace je clekem narocna, byt proveditelna.
Pokud tam mas valiva loziska, tak jejich vymena by nemel byt zasadni problem (muzes byt trochu prekvapeny ale jejich cenou

)
Tak drzim palce a dej vedet jak pokracujes. Mam tady ty stariky mos rad!
Zatim