Ozubený řemen a řemenice ? - První konstrukce
Napsal: 4. 11. 2018, 5:27
Ahoj, opravuji si první soustruh co jsem zakoupil. Jedná se o malý, 140cm dlouhý soustruh kde kompletně řeším nový systém pohonu.
Pod vřetenem bude předlohová hřídel ze které budu hnát moment na vřeteno. Chtěl jsem původně mít už na předloze finální otáčky a hnát je na vřeteno poměrem 1:1, ale fyzicky to nejde. Budu muset tento převod redukovat ještě převodem mezi předlohou a vřetenem.
Otáčky na vřetenu budou v rozmezí 20 - 1500 ot/min. Jelikož je pod vřetenem malý nálitek, musím použít (nebo by bylo asi nejlepší použít) něco dělitelného. Nyní je na stroji nějakým kutilem naimplantovaný řetěz, který je extrémně hlučný, nepřesný a velikost horního kola brání uzavření krytu vřetenéku. Chtěl jsem plochý řemen. Jenže milan584 tady na fóru mě ale varovalm že plochý řemen mi nepřenese na vřeteno nízké otáčky a vetší kroutící moment, což by mě samožejmě vadilo. Doporučil mi drážkovaný řemen - to by ale znamenalo rozfrézovat malou výztuhu pod vřetenem, což mi také nepříjde jako nereálné, pokud bych výztuhu doplnil o montované kovové žebro, které by se vložilo přesně na rozfrézované místo aby se zachovalo nějaké zpevnění.
Chtěl jsem se insiporvat nákupem na nějakém portálu, ale asi jsem hledal špatně. Mohl by mi někdo doporučit internetový obchod kde bych se po ozubených řemenech a řemenicích mohl podívat?
Na soustruhu bude elektromotor v rozmezí 2,2 - 3,0 kW při otáčkách 20 - 1500 ot/min. Dokáže mi někdo definovat jaký řemen dimenzovat pro takovou aplikaci ? Myslím tím parametry základní - jako je třeba šířka, síla řemene a podobně. Dále bych uvítal, kdyby se tímto převodem dalo hodně redukovat do pomala s tím faktem, že horní (větší) kolo by nemělo přesáhnout průměr s řemenem 150mm.
....a nebo ponechat řetězový převod a pokusit se jej vyladit? Osoběn bych od něj ale nejraději upustil ....
Díky všem za rady.
Wema
Pod vřetenem bude předlohová hřídel ze které budu hnát moment na vřeteno. Chtěl jsem původně mít už na předloze finální otáčky a hnát je na vřeteno poměrem 1:1, ale fyzicky to nejde. Budu muset tento převod redukovat ještě převodem mezi předlohou a vřetenem.
Otáčky na vřetenu budou v rozmezí 20 - 1500 ot/min. Jelikož je pod vřetenem malý nálitek, musím použít (nebo by bylo asi nejlepší použít) něco dělitelného. Nyní je na stroji nějakým kutilem naimplantovaný řetěz, který je extrémně hlučný, nepřesný a velikost horního kola brání uzavření krytu vřetenéku. Chtěl jsem plochý řemen. Jenže milan584 tady na fóru mě ale varovalm že plochý řemen mi nepřenese na vřeteno nízké otáčky a vetší kroutící moment, což by mě samožejmě vadilo. Doporučil mi drážkovaný řemen - to by ale znamenalo rozfrézovat malou výztuhu pod vřetenem, což mi také nepříjde jako nereálné, pokud bych výztuhu doplnil o montované kovové žebro, které by se vložilo přesně na rozfrézované místo aby se zachovalo nějaké zpevnění.
Chtěl jsem se insiporvat nákupem na nějakém portálu, ale asi jsem hledal špatně. Mohl by mi někdo doporučit internetový obchod kde bych se po ozubených řemenech a řemenicích mohl podívat?
Na soustruhu bude elektromotor v rozmezí 2,2 - 3,0 kW při otáčkách 20 - 1500 ot/min. Dokáže mi někdo definovat jaký řemen dimenzovat pro takovou aplikaci ? Myslím tím parametry základní - jako je třeba šířka, síla řemene a podobně. Dále bych uvítal, kdyby se tímto převodem dalo hodně redukovat do pomala s tím faktem, že horní (větší) kolo by nemělo přesáhnout průměr s řemenem 150mm.
....a nebo ponechat řetězový převod a pokusit se jej vyladit? Osoběn bych od něj ale nejraději upustil ....
Díky všem za rady.
Wema