Stránka 1 z 2

Výplň konstrukce

Napsal: 3. 7. 2009, 1:42
od Monteg
Nezkoušel jste někdo vyplnit konstrukci nějakou PUR pěnou pro omezení vybrací? Zkušenosti - nápady?

Napsal: 3. 7. 2009, 7:22
od k
obavam sa ze pur pena tu rezonanciu nija extra nepohlti..

Napsal: 3. 7. 2009, 10:20
od Mayb
jedine vylit polymerbetonem...

Napsal: 4. 7. 2009, 8:06
od Krutor
Záleží co je to za konstrukci, ne? Když to stříkneš do kytary, tak to omezí vibrace skoro za nulu ... :D Ale třeba do jeklu to asi fakt nemá žádnej smysl. Myslím že pěna je schopná účinně omezit vibrace na velkých tenkých plochách, třeba drnčení plechových krytů by to mohlo zamezit celkem úspěšně. Ale nezkoušel jsem.

Napsal: 4. 7. 2009, 8:46
od prichy
dokonce si myslim, ze se casem rozpadne :?

Napsal: 4. 7. 2009, 9:32
od Pavel R
prichy píše:dokonce si myslim, ze se casem rozpadne :?
Ono se to rozpadá působením UV paprsků, tedy na slunci. Jinak snad ne, to by za chvilku byla většina baráků bez oken a dveří, anžto se dnes už klasický lavičníky nepoužívají a lepí se vše jen na pěnu.

Ale k té výplni ocelové konstrukce - má to své opodstatnění, ne snad ani tak proti vibracím, ale na radu tchána jsem zapěnil rukojeti stavebních koleček, tím tam nemohla voda a neshnilo to. Soused pak po mém vzoru zapěnil sloupky na pletivo a taky to nehnije.

Napsal: 5. 7. 2009, 8:15
od prichy
to bychom si meli vsichni vypenovat auta kompletne, aby to nehnilo :-)

nemyslel jsem samozrejme, ze by se to rozpadlo cele, ale asi mate pravdu

Napsal: 5. 7. 2009, 10:43
od Pavelono
prichy píše:to bychom si meli vsichni vypenovat auta kompletne, aby to nehnilo :-)

nemyslel jsem samozrejme, ze by se to rozpadlo cele, ale asi mate pravdu
Nemate pravdu hosi, ta pena nasakne vodu a drzi ji, videl jsem ty co si vyplnili penou prahy a ruzna mista na aute a za dva roky kdyz jsem to rozebiral tak kde byla pena byli totalne schnily. Nenasakne ji asi uplne ale po obvodu drzi vlchkost a vodu co se tam dostane a uz se to tak neodvetra.pena je tak dobra na okna.

Napsal: 5. 7. 2009, 11:49
od kiko01
preto treba robit prahy z nerezu a mas vystarane :)

Napsal: 5. 7. 2009, 12:40
od ferguson
pamatam, ze dedovi drncali presne tie prahy na skodovke 100-vke (myslim). vypenil to a bolo po drncani. prahy nezhnili a auticko jazdilo este hoodne dlho.

Napsal: 5. 7. 2009, 9:36
od Krutor
No, ale vibrace plechu je přeci jen trochu něco jiného než vibrace konstrukce pro obráběcí stroj.

Já myslím, že kolikrát se snažíme něco mega vychytat (plnění betonem atd), a přitom máme slabé místo stroje někde úplně jinde - třeba je to někde chycený jenom malýma šroubkama natupo, nebo chybí nějaká výztuha. Důkazem jsou mnohé velmi dobře fungující dřevěné mašinky. Dobře promyšlená konstrukce vyvedená relativně ze shitu může být kolikrát lepší než blbá konstrukce ze špičkového materiálu.

Napsal: 18. 8. 2009, 1:49
od Jukos3
Znami mi povedal ze po vyplneni profilov frezky purpenou sa vlastnosti frezky zlepsili a odolnost voci vybracim bola lepsia

s.p. Jukos3

Napsal: 18. 8. 2009, 7:46
od Pavelono
To byl spis jeho dojem ale moc tomu neverim

Napsal: 20. 8. 2009, 11:53
od QNX
Nevím, ale někde jsem četl o vypěněných profilech použitých na zavěšení kol u nějakého sportovního auta. Vibrace to prý tlumilo velice znatelně. Něco na té PUR pěně může být i u obráběcího stroje, ale polymerbetonu bych dal přednost.

Napsal: 20. 8. 2009, 12:09
od prochaska
Jak o tom tak přemýšlím tak to možné je. Třeba drnčící plechový díl zatlumený tím PUR (nebo polepený pěnovou gumou, což je obvyklejší průmyslové řešení) přestane indukovat vibrace do celého stroje. Ale to je spíš okrajová věc než konstrukční princip.