Stránka 1 z 1
Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 10. 5. 2019, 8:40
od turnigy
Zdravím, poprosil by som niekoho skúsenejšieho o radu. Kamarát potrebuje vyrobiť nové púzdro na piestny čap na nejakú staršiu motorku, nové sa už zohnať nedá. Akú vôľu by mal mať piestny čap v púzdre? Na motorkárskom fóre som sa dočítal, že 0,05mm, ale radšej by som si to ešte overil. Ďakujem
Re: Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 10. 5. 2019, 8:26
od pepawrf
Vůle se bude odvíjet od průměru čepu.
Re: Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 10. 5. 2019, 8:40
od Tomáš S.
turnigy píše: ↑10. 5. 2019, 8:40
Na motorkárskom fóre som sa dočítal, že 0,05mm..
Nesmysl. To je moc volné. Protočte zalisované pouzdro stavitelným nebo lépe rozpínacím výstružníkem právě tak, aby šel čep natlačit s mírným až citelným odporem. Nezapomenout vyvrtat mazací dírku.
Re: Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 10. 5. 2019, 8:42
od DwPetr
Třeba já mám čep 25.00, vyhvízdu nový pouzdro v oku výstružníkem 25H7, ojnici nahřeju a šupnu ho tam. Kyvnej pohyb se vykonává v pístu. Motor auto..
Re: Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 10. 5. 2019, 8:54
od turnigy
Vďaka za rady, už to mám spravené. Priemer čapu je 15mm, nakoniec som to po nalisovaní prebehol H7 výstružníkom. Tých 0,05 sa mi hneď nezdalo, ale nebol som si istý, či sa pri prevádzkovej teplote čap náhodou neroztiahne. Mazaciu drážku som tam vyrezal. Inak je to na motor ČZ 150c.
Re: Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 11. 5. 2019, 9:06
od SO 545
DwPetr píše: ↑10. 5. 2019, 8:42
Třeba já mám čep 25.00, vyhvízdu nový pouzdro v oku výstružníkem 25H7, ojnici nahřeju a šupnu ho tam. Kyvnej pohyb se vykonává v pístu. Motor auto..
Nie v kazdom motore sa hybe cap v pieste.

Nato pozor.
Ale to sa pozna pri demontazi.
Re: Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 12. 5. 2019, 9:03
od Mylan
Že vraj by sa ojnica na čape postavená kolmo hore nemala bez impulzu pretočiť. Či ???
Re: Vôľa piestneho čapu v bronzovom púzdre
Napsal: 13. 5. 2019, 11:28
od turnigy
Ak ju postavíš naozaj kolmo, tak sa určite neprevráti

ale s 2t ojnicou sa to bude ťažko skúšať, keď je na nej väčšinou ešte kľuka