Kameniček BN102
Pravidla fóra
Sekce se vypíná, inzerujte v našem novém bazaru https://www.strojirenstvi.cz/bazar .
Vyžadujeme: !!! prodejní cenu !!! nasledné smlouvání o ceně je přípustné. Smysluplný, výstižný a nejlépe stručný popis zboží. Doporučená je kvalitní čitelná fotografie. Zakazujeme: !!! Nabízet zboží pocházející z trestné činosti !!! Pomlouvat zboží, zesměšňovat cenu, nebo prodejce. Inzerovat s odkazem na komunikaci mimo forum (e-mail, telefon a podobne) vyjma bazaru na www.strojirenstvi.cz/bazar. Nesplnění podmínek vede k okamžitému smazání inzerátu, v krajním případě k BANu. Aukce vyjma Holandské dražby je zde přísně zapovězena!
Kupujici vzdy musi nejprve reagovat verejne do vlakna a az pote psat soukromou zpravu. Jde o to aby bylo verejne jasne kdo byl prvnim zajemcem.
Zamknutí/odemknutí inzerátu, smazání a moderaci administruje Ben Ash
Sekce se vypíná, inzerujte v našem novém bazaru https://www.strojirenstvi.cz/bazar .
Vyžadujeme: !!! prodejní cenu !!! nasledné smlouvání o ceně je přípustné. Smysluplný, výstižný a nejlépe stručný popis zboží. Doporučená je kvalitní čitelná fotografie. Zakazujeme: !!! Nabízet zboží pocházející z trestné činosti !!! Pomlouvat zboží, zesměšňovat cenu, nebo prodejce. Inzerovat s odkazem na komunikaci mimo forum (e-mail, telefon a podobne) vyjma bazaru na www.strojirenstvi.cz/bazar. Nesplnění podmínek vede k okamžitému smazání inzerátu, v krajním případě k BANu. Aukce vyjma Holandské dražby je zde přísně zapovězena!
Kupujici vzdy musi nejprve reagovat verejne do vlakna a az pote psat soukromou zpravu. Jde o to aby bylo verejne jasne kdo byl prvnim zajemcem.
Zamknutí/odemknutí inzerátu, smazání a moderaci administruje Ben Ash
To je super bezpečnost provozu tahat tunu stroj na vozíku za felicíí když nevíš kolik váží... předpokládám na nebržděném s nosností max 750kg. Ty jsi teda dáreček... bych chtěl jet za tebou fakt... ježiš ty lidi jsou exoti.
Ferda mravenec a někdy brouk Pytlík 

K tý legislativě, tak to řeší vyhláška 209/2018. a je to v §3 písm. f) ods. 1
1. hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
takže Felda nemůže táhnout vozejk do 750kg (O1) a na tom naloženou další tunu
2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1
a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
což znamená, že ani bržděnej vlek za tou Feldou pokaždý neznamená, že muže táhnout v celku víc než má celkovou hmotnost (1400kg 1000 auto a 400 posádka), protože felda je M1, technicky ten bržděnej vlek by musel vážit do 400kg, což by mohl bejt malej dvouosák a pak by to vyšlo, velkej podval váží přes 600kg. (můj 660kg)
Jiná situace je u SUV, protože ty spadaj do kategorie M1G
Tam ale trochu naráží administrativa, protože třeba SUV co má v papírech největší přípustnou 2495kg by podle toho mělo mít na tažným 3742kg, což je zase omezeno tažným zařízením, kdy B50 umožňuje jen 3500kg. Přesto však dochází podle mě k mylnýmu výkladu na úřadech, protože u některých stejných aut, vycházeli z něčeho úplně jinýho, protože některý ty auta, včetně mýho mají na tažným zapsaný jen 3360kg... to jen tak odbočuju
Ono to ale není jenom o tom, jestli se to to s tím rozjede, a případně to nějak zabrzdí, ale hlavně o tom, jestli ta souprava ustojí změnu směru, prudší brždění, stav silnice, výmoly koleje, brždění do zatáčky, typicky při výhybným manévru, kdy se zlomí přímka a šlápne se na brzdu, to všechno se na soupravě hodně projevuje. To co je v papírech je úplně druhotný. Třeba v kolejích má problém i to relativně těžký SUV s velkým vozejkem, a to samozřejmě se správně naloženým, kde je váha na předku. Nedovedu si představit, že by ty situace co mě potkali s velkým autem nastaly v soupravě Felicie + Kameníček. Jsem toho názoru, že i 2t SUV je na bezpečný tahání málo, a preferuju auta ještě o řád těžší nebo alespoň s delším rozvorem a silnou zadní nápravou (RAM/Fx50)
Bruska je pěkná a cena taky
1. hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
takže Felda nemůže táhnout vozejk do 750kg (O1) a na tom naloženou další tunu
2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1
a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
což znamená, že ani bržděnej vlek za tou Feldou pokaždý neznamená, že muže táhnout v celku víc než má celkovou hmotnost (1400kg 1000 auto a 400 posádka), protože felda je M1, technicky ten bržděnej vlek by musel vážit do 400kg, což by mohl bejt malej dvouosák a pak by to vyšlo, velkej podval váží přes 600kg. (můj 660kg)
Jiná situace je u SUV, protože ty spadaj do kategorie M1G
Tam ale trochu naráží administrativa, protože třeba SUV co má v papírech největší přípustnou 2495kg by podle toho mělo mít na tažným 3742kg, což je zase omezeno tažným zařízením, kdy B50 umožňuje jen 3500kg. Přesto však dochází podle mě k mylnýmu výkladu na úřadech, protože u některých stejných aut, vycházeli z něčeho úplně jinýho, protože některý ty auta, včetně mýho mají na tažným zapsaný jen 3360kg... to jen tak odbočuju
Ono to ale není jenom o tom, jestli se to to s tím rozjede, a případně to nějak zabrzdí, ale hlavně o tom, jestli ta souprava ustojí změnu směru, prudší brždění, stav silnice, výmoly koleje, brždění do zatáčky, typicky při výhybným manévru, kdy se zlomí přímka a šlápne se na brzdu, to všechno se na soupravě hodně projevuje. To co je v papírech je úplně druhotný. Třeba v kolejích má problém i to relativně těžký SUV s velkým vozejkem, a to samozřejmě se správně naloženým, kde je váha na předku. Nedovedu si představit, že by ty situace co mě potkali s velkým autem nastaly v soupravě Felicie + Kameníček. Jsem toho názoru, že i 2t SUV je na bezpečný tahání málo, a preferuju auta ještě o řád těžší nebo alespoň s delším rozvorem a silnou zadní nápravou (RAM/Fx50)
Bruska je pěkná a cena taky

H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Jojo bruska je pěkná i cena... škoda, že není příslušenství, ale to se dá asi poshánět.
Od roku 2015 jsem dovezl už něco kolem 15-tis strojů z různých vzdáleností a také různě stěhoval stroje po dílnách. A vždycky když něco prodám a vidím na čem to kupující odvážejí tak jim upřímně přeju šťastnou cestu a pak volám jestli dobře dojeli.
Sice to není případ tunovýho stroje, ale běžných CNCček kolem 4-5 tun. Vždycky pro sebe pro dovoz požaduju pro přepravu kamion s návěsem na 20 tun (pokud je to stroj 4t+), protože na klasických náklaďákách 12,5 tuny se prostě bojím (mají moc vysoko ložnou plochu a tím i těžiště stroje). Kdyby to někde položil nebo naboural a náklad se sesypal tak to jde všechno za mnou.
Stěhoval jsem tady po fabrice dva stroje 4,5 a 4,8 tun na 12,5 tuně náklaďáku a houpalo se to jak kráva. Je teda pravda, že cesty jsou tady ve fabrice tankodrom, ale i řidič říkal, že měl docela nahnáno. Teď povezu 9 tun Hermle a pak možná 12,5 tuny horizontku. To budou zase infarktový zážitky už to vidim
Zatím nejtěžší stroj byl Mazak 5,5 tuny (komplet 9tun) a Schaublin 6tun (komplet asi taky 9t) takže pro mě nová zkušenost stěhování a skládání jednoho kousku 9tun vcelku.
Od roku 2015 jsem dovezl už něco kolem 15-tis strojů z různých vzdáleností a také různě stěhoval stroje po dílnách. A vždycky když něco prodám a vidím na čem to kupující odvážejí tak jim upřímně přeju šťastnou cestu a pak volám jestli dobře dojeli.
Sice to není případ tunovýho stroje, ale běžných CNCček kolem 4-5 tun. Vždycky pro sebe pro dovoz požaduju pro přepravu kamion s návěsem na 20 tun (pokud je to stroj 4t+), protože na klasických náklaďákách 12,5 tuny se prostě bojím (mají moc vysoko ložnou plochu a tím i těžiště stroje). Kdyby to někde položil nebo naboural a náklad se sesypal tak to jde všechno za mnou.
Stěhoval jsem tady po fabrice dva stroje 4,5 a 4,8 tun na 12,5 tuně náklaďáku a houpalo se to jak kráva. Je teda pravda, že cesty jsou tady ve fabrice tankodrom, ale i řidič říkal, že měl docela nahnáno. Teď povezu 9 tun Hermle a pak možná 12,5 tuny horizontku. To budou zase infarktový zážitky už to vidim

Ferda mravenec a někdy brouk Pytlík 

Bohužel bezmozků s přetíženými vozíky je stále víc. Vozíky na krovkách, případně celé soupravy v poli, kdy vozík vytlačil auto sebou. Vozík půjčovna market, na něm tunová paleta a Fobie tahač. Kamiony mimo dálnice taky moc nikdo neváží, kamionaci se potom chlubí o kolik to dávají navíc. Dnes je v CZ moderní chytat rychlost, každa doba přináší bohužel určité trendy. Na ostatni benga pečou. S váhou je moc práce a ještě by museli studovat negislativu, nééé. Rychlost je málo práce a rychlé prachy. Sebrat mi za rychlost po desáté řidičák, to je "frajerinka"...
Pře časem jsem načítal něco a RAMákách 150-250, protože se mi ta auta libí stále víc. Doba rychlých aut pomalu končí a řešit furt řidičák už také nechci. Tohle sice moc nejede, ale zase umí pěkně potahat. Dostal měl ten americký systém elektrického brzdění přívesů. Jenoduché a geniální. V aute si řidič nastaví kolik procent v 10stupních půjde na zadek pri brzděni auta. Dokonce s možnosti zamáznout vozík, když se "rozlitá" a soupravu tím srovnat. Potom povolená hmostnost na (americké) RAMce 6.8tuny na kouli je mazec.
Pře časem jsem načítal něco a RAMákách 150-250, protože se mi ta auta libí stále víc. Doba rychlých aut pomalu končí a řešit furt řidičák už také nechci. Tohle sice moc nejede, ale zase umí pěkně potahat. Dostal měl ten americký systém elektrického brzdění přívesů. Jenoduché a geniální. V aute si řidič nastaví kolik procent v 10stupních půjde na zadek pri brzděni auta. Dokonce s možnosti zamáznout vozík, když se "rozlitá" a soupravu tím srovnat. Potom povolená hmostnost na (americké) RAMce 6.8tuny na kouli je mazec.