trosku neobvykly zdroj..

RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 8. 2009, 9:59

Vidím že je tady dost zdatných elektrotechniků, nebyl by tady někdo schopný vymyslet a vyrobit (pro představu mám i několik vhodných podobných zapojení které by se museli případně jen upravit) zařízení, které by na základě vstupní hodnoty pro představu 0 nebo 1 snižovalo/zvyšovalo výkon PWM regulátoru tak aby řízená veličina otáčky byla stále stejná, prostě uřídit kolísající otáčky řízeným zatěžováním zátěže ..
a teď trošku k parametrům té zátěže, které jsou trošku jinde než jste tady k běžným motorkům zvyklý.. zátěž je tvořena soustavou 16ti elektromagnetů na principu vířivých proudů, elektromagnety jsou na 12V vždy řazeny 2 seriově tedy pracovní napětí je 24V a při maximálním brzdném momentu odebírají proud cca 80A tedy cca 2kW.. není problém zapojit magnety jakkoliv třeba po čtveřicích serioparalelně,nebo jinak tím zvednout napětí a snížit proud to už je na vůli konstruktéra.. takže je tady někdo kdo by uměl něco takového spáchat, a hlavně byl by ochotný mi s tím pomoci? poté samozřejmě dodám další info..
k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

17. 8. 2009, 10:53

to o co s apokusate je stridavy regulator .. ke pwm-ko udava pozadovanu frekvenciu ktora toci rotorom . suhlasi ?

ak ano to co riesite je naramne podobne riadeniu AC motorov v Rc modeloch .. pozrite na konstrukcie s jednocipom napr

http://www.aerodesign.de/peter/2001/LRK ... L_eng.html
http://home.versanet.de/~b-konze/

Pre potrebny prud a npetie to stale ide upravit.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22910
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

17. 8. 2009, 1:12

jestli jsem to pochopil tak to PWM ma slouzit pouze k regulaci proudu do brzdicich civek

rozdelil bych to na dve casti
1. PWM regulace treba se vstupem 0-10V nebo pwm v TTL
2. to specificke ovladani, tj. prevodnik
to prvni by se melo v pohode dat sehnat v podobe hotoveho integrace s minimalnim smetim okolo nebo i neco mozna hotoveho komplet
to druhe se bude muset vymyslet a asi dobastlit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 8. 2009, 3:10

robokop píše:jestli jsem to pochopil tak to PWM ma slouzit pouze k regulaci proudu do brzdicich civek

rozdelil bych to na dve casti
1. PWM regulace treba se vstupem 0-10V nebo pwm v TTL
2. to specificke ovladani, tj. prevodnik
to prvni by se melo v pohode dat sehnat v podobe hotoveho integrace s minimalnim smetim okolo nebo i neco mozna hotoveho komplet
to druhe se bude muset vymyslet a asi dobastlit
presne tak, prvni cast je jeden jednoduchy obvod za par korun, ta silova cast taky nebude az tak slozita, nekde jsem videl jako zaklad svarecku ktera dava obdobne proudy .. to se da asi udelat jakkoliv.. ono aby toho nebylo malo pak je k tomu jeste treti cast a to vyhodnocovani.. nicmene ta treti cast je pouze pro uzivatelske usnadneni a to zas tak dulezite neni..

ono jedna vec je mit schema a druha to predelat a zbastlit.. sice mam elektrovzdelani ale proste se tomuhle oboru nevenuju, a to co pro cloveka ktery se v tom orientuje je otazkou treba nekolika dnu je pro me cestou pokusu treba nekolika mesicu takze bych to rad od nekoho koupil hotove pripadne by jsme jen konzultovali provedeni..
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 8. 2009, 3:15

jeste pro upresneni... mam motor ktery se nekontrolovane toci do maxima cca 10000ot a mam brzdici "motor" kterym chci regulovat otacky toho prvniho proste treba 5000ot.. vzhledem k tomu ze ten prvni motor nema konstantni vykon musi se brzdici moment toho druheho menit ... takze nastavim treba 5000 pokud to klesne na 4990ot zmensi se vykon do brzdneho motoru tim padem se zvednou otacky treba na 5010 pak se zase prida atd porad dokola a otacky prvniho motoru kolisaji kolem nastavene hodnoty
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

17. 8. 2009, 4:11

ps. to je dost energeticky narocna regulace, co to bude za aplikaci ?
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 8. 2009, 4:37

.xxx. píše:ps. to je dost energeticky narocna regulace, co to bude za aplikaci ?
ubrzdit 100kw vykonu je trosku energeticky narocne
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5400
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

17. 8. 2009, 7:09

RaS píše:
.xxx. píše:ps. to je dost energeticky narocna regulace, co to bude za aplikaci ?
ubrzdit 100kw vykonu je trosku energeticky narocne
Zeptám se tedy hloupě - Není tedy lepší přímo ten první z motorů řídit ?
kiko01
Příspěvky: 1672
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

17. 8. 2009, 8:51

asi je efektivnejsie "pridavat plyn" a zaroven brzdit, mozno je to nejaka specificka aplikacia,kde to inak nejde....
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 8. 2009, 9:58

Zdenek Valter píše:
RaS píše:
.xxx. píše:ps. to je dost energeticky narocna regulace, co to bude za aplikaci ?
ubrzdit 100kw vykonu je trosku energeticky narocne
Zeptám se tedy hloupě - Není tedy lepší přímo ten první z motorů řídit ?
no tak jeste upresnim.. jedna se o motorovou brzdu, tzn prvni spalovaci motor si "dela co chce" a druhym brzdicim agregatem ho ridim a pri tom zjistuju prubeh krouticiho momentu staticky pri danych otackach pri ruznem nastaveni spalovaciho motoru.. slouzi to pro optimalni nastaveni spalovaciho motoru.. to proste jinak nez ho brzdit v danych otackach nejde..
ten brzdici agregat muze byt cokoliv co ubrzdi dany kroutici moment (cca 200Nm) v mem pripade elektrodynamicky retarder s vrcholovym Mk cca 1800Nm pri cca 1500ot a odberem cca 2kW tzn pri sprevodovani na 4krat vyssi otacky mam 6000ot a cca 450Nm brzdneho vykonu a tenhle brzdny vykon musim regulovat
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 8. 2009, 10:07

pripadne mam i nejakou diplomku kde je hodne podobne reseni daneho problemu vyreseno dost podrobne vcetne schemat vypoctu pripadne i zdrojaku k ovladacimu softu atd.. ma to asi 90stran A4 pokud by to nekoho zajimalo mohu dodat, samozrejme by se to muselo predelat nebot to je reseni pro jiny typ brzdneho agregatu a pro jine parametry
kiko01
Příspěvky: 1672
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

17. 8. 2009, 10:38

ahaaa takze to chces pouzit na meranie vykonu a krutaku motora alebo nieco na ten sposob? :)
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2137
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

18. 8. 2009, 5:58

To spis vypada jako rizeni k perpeetu mobile.

R
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

18. 8. 2009, 6:48

kiko01 píše:ahaaa takze to chces pouzit na meranie vykonu a krutaku motora alebo nieco na ten sposob? :)
presne tak, ale v ustalenem stavu staticky ne dynamicky.. potom musi byt motor zatizen v danych otackach.. nastavis treba 5000otacek a menis mapy nastaveni motoru a na silomeru na dane pace meris vysledny kroutici moment a kdyz nastavis optimum tak se posunes kmitoctove dal.. bez zatizeni to proste udelat nejde, resp samozrejme ze jsou i jine metody zjistovani vykonu na zaklade dynamickeho mereni, potom v podstate staci znat jen moment setrvacnosti zateze a merit cas roztoceni a kmitočet.. jenze to je metoda sice strasne jednoducha ale pro ladeni motoru v podstate nepouzitelna
k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

18. 8. 2009, 6:57

No ja som to tak trosku nepochopil po precitani prveho prispevku. teraz uz je to kusok lahsie ..

Neviem sice ako bude ta brzda realne realizovana (hlavne mechanicky take krutaky su uz nieco .. ) a aj odvod tepla bude celkom zabavny .. ale cast regulacie je zrejma . PID ktore zoberie z tachogeneratoru otacky . nageneruje povelovu velicinu (povedzme 0-10V) a ta bude ovladat prud tecuci cievkami.

Ulohu teda staci rozdelit na PID a prevodnik U->I .. Pokial ide len o cast U->I tak sa staci motivovat z drivru mikrokrokovacieho KM. Ale zrejme tu pojde o vyvoj na zakazku .. a myslim ze aj vyladenie toho PID bude celkom pracne ..
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“