Alternátor z tanku

Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5057
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

10. 9. 2009, 9:19

Neválí se někomu alternátor z tanku? případně jinej alternátor cca 20-40Kw.
Uživatelský avatar
Pavelono
Sponzor fora
Příspěvky: 390
Registrován: 28. 1. 2008, 1:18
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

11. 9. 2009, 5:53

Takovy meli i kombajny a autobusy ne? Na svarecku nebo elektranu?
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2137
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

11. 9. 2009, 6:02

Neco mam, a jak psal kolega vyse je to z autobusu nebo tanku, otazka je jak moc velky zajem mas. Ono to totiz obcas pracuje.

RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5057
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

11. 9. 2009, 9:25

potřebuju si udělat brzdu na zatěžování el. motoru do 40 KW, a současně pokud by to bylo dost výkoné používat to se spal. motorem jako agregát na 40 KW, otázka je co za napětí z toho leze, jaký to má výkon a samozřejmě cena :-) . Nechci to dojebat a tak i kdyby to někdo bych ochotný dlohodobě zapůjčit ( riziko poškození tu ale je tak bych raději byl pro koupi, přeci jen vše se může vysrat a nechci být za debila)
RaS
Příspěvky: 8572
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

11. 9. 2009, 9:36

lubos píše:potřebuju si udělat brzdu na zatěžování el. motoru do 40 KW, a současně pokud by to bylo dost výkoné používat to se spal. motorem jako agregát na 40 KW, otázka je co za napětí z toho leze, jaký to má výkon a samozřejmě cena :-) . Nechci to dojebat a tak i kdyby to někdo bych ochotný dlohodobě zapůjčit ( riziko poškození tu ale je tak bych raději byl pro koupi, přeci jen vše se může vysrat a nechci být za debila)
vzhledem k tomu ze vyrabim taky podobnou brzdu na motory akrad o trosku vetsi, tak by jsme mohli spojit pripadne sily pri navrhu elektroniky atd.. pokud mas zajem tak se ozvi a muzeme to probrat, uz jsem toho trochu nastudoval..
nicmene netusim jaky ma tank alternator, ale jsi si jisty ze ma 40kW? kdyz si predstavim 24V palubni sit tak by musel davat proud? vetsina alternatoru co znam ma vykon do 2kW jak rikam ale tank neznam..
pokud chces zatezovat neco takoveho rozumnejsi budes mit koupit motor treba z tramvaje metra a jinych kolejovych vozidel ty do 50kW sezenes celkem bezne za cenu medi.. ale i tak je to drobecek vazici minimalne metrak spis dva.. kdyz jsem s tim zacinal tak jsem dokonce jeden trifazovej motor z tramvaje mel a kdyz jsem zvazil pro a proti tak jsem ho prodal tenkrat do srotu.. skoda ho ale nikdo to nechtel..
Uživatelský avatar
audina
Příspěvky: 158
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

11. 9. 2009, 9:50

"Alternator z taku" to bude predpokladam z nejakeho noveho stare mali dynama. Tiež si myslim že viac ako 4KW mať nebude .
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5057
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

11. 9. 2009, 10:05

Předpokládám že v tanku neměli dynama protože tam je napětí závislé na otáčkách a to by se jim asi moc nehodily, měl by tam být startét generátor s cizím buzením pomocí kterého budu regulovat zátěž, nerad bych reguloval zátěž na výkonové části páč tam potečou hodnotné proudy. To by bylo jednoudší vzít stejný motor jaký budu zatěžovat a zátěž udělat z něj ale regulovat 400-800A je trošku problém :-)
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8338
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 9. 2009, 10:09

Originál T72 má dynamo jak ze starého náklaďáčku, odhaduju tak 2 kW maximálně. Věž a kanón jsou honěné hydraulikou, takže tam nebylo potřeba tolik elektriky. Ale je to první co se vyměňuje, modernizované T72 mají alternátor + hydrogenerátor s nezávislým motorem.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
audina
Příspěvky: 158
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

11. 9. 2009, 10:11

Tych 800A je pri 24v alternatore len 19,2kw takže toho prudu potečie viac :D
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5057
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

11. 9. 2009, 10:23

já počítám napětí 48 V a těch 40 KW jako strop, běžně budu měrit 20-30 KW
Uživatelský avatar
audina
Příspěvky: 158
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

11. 9. 2009, 10:37

48V to ano ale autobus a nakladak maju len 24-28V alternator
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5057
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

11. 9. 2009, 10:55

tak se použijí 2, nebo se změní buzení
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2137
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

11. 9. 2009, 11:01

Oznaceni DGM8712 800/24. Lip vyfotit to fakt neslo.

RADEK
Přílohy
P1000958.JPG
P1000953.JPG
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
Uživatelský avatar
audina
Příspěvky: 158
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

11. 9. 2009, 11:08

Nie je to dynamo? Lebo ak ano tak stoho polezie len jednosmerne napätie
motorovy
Příspěvky: 363
Registrován: 12. 6. 2008, 7:27

11. 9. 2009, 11:34

Radek-B píše:Oznaceni DGM8712 800/24. Lip vyfotit to fakt neslo.

RADEK
mam doma dynamo co vyzera takmer takto isto. mame to pouzite na zvaracke(nie je na predaj). tusim je na vystupe okolo 50V(nepamatam si presnu hodnotu) a najmensie pouzitelne elektrody su 3.15, mozno z toho ide odvodit +- aky prud to dava. mensie elektrody hned spali, neda sa s nimi robit. pohana to 4.4 kW motor a ked sa s tym zvara, ten motor place. inak tiez mi bolo povedane ze to je z nejakeho obrneneho transportera.
Odpovědět

Zpět na „Nákup“