Alternátor z tanku
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
potřebuju si udělat brzdu na zatěžování el. motoru do 40 KW, a současně pokud by to bylo dost výkoné používat to se spal. motorem jako agregát na 40 KW, otázka je co za napětí z toho leze, jaký to má výkon a samozřejmě cena
. Nechci to dojebat a tak i kdyby to někdo bych ochotný dlohodobě zapůjčit ( riziko poškození tu ale je tak bych raději byl pro koupi, přeci jen vše se může vysrat a nechci být za debila)

vzhledem k tomu ze vyrabim taky podobnou brzdu na motory akrad o trosku vetsi, tak by jsme mohli spojit pripadne sily pri navrhu elektroniky atd.. pokud mas zajem tak se ozvi a muzeme to probrat, uz jsem toho trochu nastudoval..lubos píše:potřebuju si udělat brzdu na zatěžování el. motoru do 40 KW, a současně pokud by to bylo dost výkoné používat to se spal. motorem jako agregát na 40 KW, otázka je co za napětí z toho leze, jaký to má výkon a samozřejmě cena. Nechci to dojebat a tak i kdyby to někdo bych ochotný dlohodobě zapůjčit ( riziko poškození tu ale je tak bych raději byl pro koupi, přeci jen vše se může vysrat a nechci být za debila)
nicmene netusim jaky ma tank alternator, ale jsi si jisty ze ma 40kW? kdyz si predstavim 24V palubni sit tak by musel davat proud? vetsina alternatoru co znam ma vykon do 2kW jak rikam ale tank neznam..
pokud chces zatezovat neco takoveho rozumnejsi budes mit koupit motor treba z tramvaje metra a jinych kolejovych vozidel ty do 50kW sezenes celkem bezne za cenu medi.. ale i tak je to drobecek vazici minimalne metrak spis dva.. kdyz jsem s tim zacinal tak jsem dokonce jeden trifazovej motor z tramvaje mel a kdyz jsem zvazil pro a proti tak jsem ho prodal tenkrat do srotu.. skoda ho ale nikdo to nechtel..
Předpokládám že v tanku neměli dynama protože tam je napětí závislé na otáčkách a to by se jim asi moc nehodily, měl by tam být startét generátor s cizím buzením pomocí kterého budu regulovat zátěž, nerad bych reguloval zátěž na výkonové části páč tam potečou hodnotné proudy. To by bylo jednoudší vzít stejný motor jaký budu zatěžovat a zátěž udělat z něj ale regulovat 400-800A je trošku problém 

-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8338
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Originál T72 má dynamo jak ze starého náklaďáčku, odhaduju tak 2 kW maximálně. Věž a kanón jsou honěné hydraulikou, takže tam nebylo potřeba tolik elektriky. Ale je to první co se vyměňuje, modernizované T72 mají alternátor + hydrogenerátor s nezávislým motorem.
Aleš Procháska
mam doma dynamo co vyzera takmer takto isto. mame to pouzite na zvaracke(nie je na predaj). tusim je na vystupe okolo 50V(nepamatam si presnu hodnotu) a najmensie pouzitelne elektrody su 3.15, mozno z toho ide odvodit +- aky prud to dava. mensie elektrody hned spali, neda sa s nimi robit. pohana to 4.4 kW motor a ked sa s tym zvara, ten motor place. inak tiez mi bolo povedane ze to je z nejakeho obrneneho transportera.Radek-B píše:Oznaceni DGM8712 800/24. Lip vyfotit to fakt neslo.
RADEK