Frézka AVIA FNBk
Ahoj, mám tento strojek a marně scháním dokumentaci, napsal jsem i výrobci jestli nemají v archivu a nic. Zlobí mazací čerpadlo a nemůžu přijít na to kde je skované, nechci otevírat celou převodovku, vidím jen vyústění trubky před olejoznakem, kde má vytékat. Nemá někdo z Vás dokumentaci, nebo zkušenosti se strojem? Moc díky
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Možná budeš muset.
" Ozubená kola a hřídele byly kaleny a broušeny, použito kuličkových a válečkových ložisek a aktivního mazání pístovým čerpadlem poháněným excentrem připojeným k prvnímu hřídeli převodové skříně..."
Ještě se zkus poinformovat u bratrů Poláků.
" Ozubená kola a hřídele byly kaleny a broušeny, použito kuličkových a válečkových ložisek a aktivního mazání pístovým čerpadlem poháněným excentrem připojeným k prvnímu hřídeli převodové skříně..."
Ještě se zkus poinformovat u bratrů Poláků.
Ahoj
protože nikdo neví, nemá, odhodlal jsem se k rozebrání. Pod levým deklem je čerpadlo, velmi zajímavě zubové. Je souosé a obíhá několik zubů v mezikruží, ještě jsem takové neviděl...
Čepadlo je OK, je nesamonasávací a pod šroubovou zátkou na deklu má zalévací otvor, problém byl v ucpaném nasávacík košíku a zalepené zpětné kuličce. Když už jsem měl dole, vypustil jsem zbytky oleje, vymyl petrolejem olejovou vanu, vyměnil olejoznaky, vyčistil trubky a nasávací koš i s čepadlem šlo vše ven. Vše vyčištěné namontovat zpět, zatěsnit dekl, vyměnit o kroužek víčka, nalejt olej a zalejt čerpadélko. Protože jeho trbička končí za horním olejoznakem je krásně vidět proudění oleje. Snad to pomůže někomu kdo bude řešit podobný problém. Fotku čerpadla přidávám, viděli jste už někdy?
protože nikdo neví, nemá, odhodlal jsem se k rozebrání. Pod levým deklem je čerpadlo, velmi zajímavě zubové. Je souosé a obíhá několik zubů v mezikruží, ještě jsem takové neviděl...
Čepadlo je OK, je nesamonasávací a pod šroubovou zátkou na deklu má zalévací otvor, problém byl v ucpaném nasávacík košíku a zalepené zpětné kuličce. Když už jsem měl dole, vypustil jsem zbytky oleje, vymyl petrolejem olejovou vanu, vyměnil olejoznaky, vyčistil trubky a nasávací koš i s čepadlem šlo vše ven. Vše vyčištěné namontovat zpět, zatěsnit dekl, vyměnit o kroužek víčka, nalejt olej a zalejt čerpadélko. Protože jeho trbička končí za horním olejoznakem je krásně vidět proudění oleje. Snad to pomůže někomu kdo bude řešit podobný problém. Fotku čerpadla přidávám, viděli jste už někdy?
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Ahoj. To CharonCharon píše: ↑29. 12. 2019, 3:28 Ahoj
protože nikdo neví, nemá, odhodlal jsem se k rozebrání. Pod levým deklem je čerpadlo, velmi zajímavě zubové. Je souosé a obíhá několik zubů v mezikruží, ještě jsem takové neviděl...
Čepadlo je OK, je nesamonasávací a pod šroubovou zátkou na deklu má zalévací otvor, problém byl v ucpaném nasávacík košíku a zalepené zpětné kuličce. Když už jsem měl dole, vypustil jsem zbytky oleje, vymyl petrolejem olejovou vanu, vyměnil olejoznaky, vyčistil trubky a nasávací koš i s čepadlem šlo vše ven. Vše vyčištěné namontovat zpět, zatěsnit dekl, vyměnit o kroužek víčka, nalejt olej a zalejt čerpadélko. Protože jeho trbička končí za horním olejoznakem je krásně vidět proudění oleje. Snad to pomůže někomu kdo bude řešit podobný problém. Fotku čerpadla přidávám, viděli jste už někdy?
Vím, že Avií tady je jen pár . Má ji také Zbyňa, Testone a možná další
Asi to ještě nikdo nerozebíral.
Díky za objevování slepých uliček.
Budu teď dělat úplně to samé na mé Avií fnc25
To jsem zvědavý,jestli to mazání a čerpadlo bude u mě stejné
Už jsem u té mé vyměnil hlavní naháněnou trojremenici ,od motoru.
Je nešťastně vyosená a úplně se mi kvrdlala na hřídeli.
A také ta dvě ložiska před ní jak je to tam u mě mazané tou měděnou trubickou
Tak teď je na řadě mazání.
Avia fnc25, S32
-
- Příspěvky: 767
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Zdar všem, frézka se od Charona přestěhovala před nějakým časem ke mě. Už toho udělala hodně a zaslouží si nová ložiska do vřetene (uz i ručně cítit, že je tam minimálně jedno, které je před smrtí). Protože k ní neexistuje dostupná dokumentace, tak se zeptám na váš názor a radu:
1. Abych mohl vytáhnout pinolu, musím vytáhnout i kolo náhonu. Tady je to zajištěno šroubem a ten drátěný kroužek je evidentně na zajištění. Netušíte, jestli je nutné to kolo uvolnit a nebo sa da celá hřídel vytáhnout i včetně něj? 2. Vrchní kolo z náhonu je evidentně pojištěné klíčkem. Jenže se zdá, že je včetně nějakého osazení a nejde mi s tím pohnout. Pod přírubou jsem našel jenom tuhle drážku. Co myslíte, je to součást hřídele nebo je to dosedací plocha z pouzdra kola? Nechci jít nato násilím, abych něco nezničil. 3. Vtahovací tyč je pojištěna touto maticí. Nejde to absolutně povolit. Zkoušel jsem to prokapat wd ckem, nahřát, atd. Musím to sundat, protože pak nevytáhnu pinolu. Na vrchu matice jsou otvory pro klic na čelní matici. Ale ani se to nehne. Nějaký tip, jak by se to dalo jinak? Předem děkuji za všechny rady a doporučení.
1. Abych mohl vytáhnout pinolu, musím vytáhnout i kolo náhonu. Tady je to zajištěno šroubem a ten drátěný kroužek je evidentně na zajištění. Netušíte, jestli je nutné to kolo uvolnit a nebo sa da celá hřídel vytáhnout i včetně něj? 2. Vrchní kolo z náhonu je evidentně pojištěné klíčkem. Jenže se zdá, že je včetně nějakého osazení a nejde mi s tím pohnout. Pod přírubou jsem našel jenom tuhle drážku. Co myslíte, je to součást hřídele nebo je to dosedací plocha z pouzdra kola? Nechci jít nato násilím, abych něco nezničil. 3. Vtahovací tyč je pojištěna touto maticí. Nejde to absolutně povolit. Zkoušel jsem to prokapat wd ckem, nahřát, atd. Musím to sundat, protože pak nevytáhnu pinolu. Na vrchu matice jsou otvory pro klic na čelní matici. Ale ani se to nehne. Nějaký tip, jak by se to dalo jinak? Předem děkuji za všechny rady a doporučení.
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
-
- Příspěvky: 767
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Dik, tak ted uz to vim.
Prave jsem zjistil, jak velky blbec jsem.
Prave jsem zjistil, jak velky blbec jsem.
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
Není zač. A samochvála smrdí.mstreicher píše: ↑3. 6. 2024, 9:10 Dik, tak ted uz to vim.
Prave jsem zjistil, jak velky blbec jsem.



-
- Příspěvky: 767
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Jen hlasim, ze mrcha stale drzi a nechce povolit ani o milimetr. Nechapu, proc je to utazene takhle na krev.
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
co nejde silou....jde ještě vetší siloumstreicher píše: ↑4. 6. 2024, 1:50 Jen hlasim, ze mrcha stale drzi a nechce povolit ani o milimetr. Nechapu, proc je to utazene takhle na krev.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
-
- Příspěvky: 767
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi, nemáte nějaký tip, jak zafixovat drazkovanou hřídel aby se neprotacela? Zkoušel jsem to přes gumu, měděný plech a nemůžu to zafixovat. (Nechci znicit drazky sikovkama) Taky jsem zkoušel dát do kužele flycutter, kam jsem uplnul delší kus týče, ale to taky povolilo. Dik za nápady.
Už začínám uvažovat nad tím, že to opatrně říznu a udělám si novou matici.
Už začínám uvažovat nad tím, že to opatrně říznu a udělám si novou matici.
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
-
- Příspěvky: 767
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Uspech. Je dole a už mám vytazenou pinolu. Bylo v tom hezké blaticko.
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
Ako si zafixoval vreteno nakoniec?
gratulace, jo tohle jsem tenkrát nerozebíralmstreicher píše: ↑13. 6. 2024, 8:41 Uspech. Je dole a už mám vytazenou pinolu. Bylo v tom hezké blaticko.

SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz