Stránka 1 z 2
identifikacia sustruhu...
Napsal: 20. 1. 2020, 8:45
od ddemo
Prosim znalcov o identifikaciu tohoto sustruhu (TOS..??)... je nekompletny a uz prerabany... ale najviac by ma zaujimalo ze si sa daju este niekde najst chybajuce ozubene kola z lavej strany (motoricky posuv suportu) Zostala tam len packa na zmenu smeru a tri male horne ozubene kolesa. Potom uz nic..prazdnota a az dole spodny hriadel s perom.
!
vdaka ..!
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 21. 1. 2020, 10:42
od rogi
značka je ti na prd, pozerám že to ma tabulku na rezanie závitov, tam je počet zubov na ozubených kolesách teraz zistit modul zubov, a môžeš objednat také kolesa z počtom zubov trebars tu
https://www.components.sk/produkty/Ozub ... im-rohatky ale bez úpravy strednej diery to nepôjde.

Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 22. 1. 2020, 9:18
od Boris22
Ozubené kolesá na haberkorn.cz....
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 22. 1. 2020, 7:14
od Aris
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 22. 1. 2020, 7:19
od Charon
Jo přebejvá mu tam jedna nula...
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 22. 1. 2020, 9:08
od milan.83
Nj, holt někteří borci jsou opravdu střelci
A ještě ke všemu je to asi dost napadené kutilem. Pochybuju, že v originále byly 4 klínové řemeny na pohon.. Ty řemeny by přenesly mnohonásobně větší výkon, než co má ten motor v noze

Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 23. 1. 2020, 5:04
od milan584
milan.83 píše: ↑22. 1. 2020, 9:08
Nj, holt někteří borci jsou opravdu střelci
A ještě ke všemu je to asi dost napadené kutilem. Pochybuju, že v originále byly 4 klínové řemeny na pohon.. Ty řemeny by přenesly mnohonásobně větší výkon, než co má ten motor v noze
Truchu škoda, že když dělal ten řemenový tuzing, tak tam nedal taky dva motory - jako u SU50
Více pruhů, vice .....
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 23. 1. 2020, 7:02
od testone
no - 4 řemeny ve stejným uspořádání má na vřeteno i JSO5, a je tam taky nějakých 550W nebo tak něco
nezapomeňte, že je to ZA převodovkou a tím pádem se to musí dimenzovat podle krouťáku při nejnižší rychlosti
ono když se to počítá pro klasický omotávaný klínový řemen podle norem z r. tak 1930, napočítá se do toho nějaká předpokládaná životnost v desítkách tisic hodin, fakt, že 4 řemeny nepřenesou čtyřnásobek (nestejnost délky!!), poměrně malý průměr řemenic, potřeba přenést těch 550W při poměrně malých otáčkách (RO nože !!!), tak bych se té výsledné čtveřici zase tak moc nedivil
edit
pro pochybovače - zkuste se zeptat na zkušenosti s řemenem šťastného majitele čínské stojanové vrtačky libovolné značky v okamžiku, kdy tam dá vrták pr. 20mm a zabere do železa

Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 23. 1. 2020, 7:48
od zverodoktor
testone píše: ↑23. 1. 2020, 7:02
pro pochybovače - zkuste se zeptat na zkušenosti s řemenem šťastného majitele čínské stojanové vrtačky libovolné značky v okamžiku, kdy tam dá vrták pr. 20mm a zabere do železa
Prosím ťa, aká 20 vrták. Už pri 10 mm to šmýka a kúše

. Keby som tam dal 20 mm vrták, zrejme z tej trubky s hrúbkou steny 1 mm na ktorej je ten skvost inšalovaný vyrobím vrkoč.
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 23. 1. 2020, 10:34
od milan.83
testone píše: ↑23. 1. 2020, 7:02
nezapomeňte, že je to ZA převodovkou
Já tu převodovku nevidím.. kde je? Připouštím.. Možná se blbě koukám.
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 23. 1. 2020, 11:14
od testone
milan.83 píše: ↑23. 1. 2020, 10:34
testone píše: ↑23. 1. 2020, 7:02
nezapomeňte, že je to ZA převodovkou
Já tu převodovku nevidím.. kde je? Připouštím.. Možná se blbě koukám.
převodovku jsem nehledal, ale v té noze je určitě místa dost (netvrdím že tam je)
uvažoval jsem o principech výpočtu
rozhodně není mezi tou horní řemenicí a vřetenem
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 23. 1. 2020, 11:30
od Milan199
testone píše: ↑23. 1. 2020, 11:14
milan.83 píše: ↑23. 1. 2020, 10:34
testone píše: ↑23. 1. 2020, 7:02
nezapomeňte, že je to ZA převodovkou
Já tu převodovku nevidím.. kde je? Připouštím.. Možná se blbě koukám.
převodovku jsem nehledal, ale v té noze je určitě místa dost (netvrdím že tam je)
uvažoval jsem o principech výpočtu
rozhodně není mezi tou horní řemenicí a vřetenem
Kdysi jsme měli takovýto soustruh v modelářském klubu. Tou pákou pod vřeteníkem se "řadily" přes třecí spojky rychlý a pomalý stupeň. Reverzace šla jenom na motoru. Ale dalo se s tím docela žít.
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 25. 1. 2020, 2:52
od ddemo
Zdravim, len doplnam info k tomu sustruhu... je tam vymeneny motor za silnejsi (bez stitku, odhadujem na 1,5 kW)... od neho ide prvy remen - vacsi a ma dve rychlosti (dve remenice) a az potom je ten "stvor" remenovy zazrak. Na co su tam styri, ked predtym je len jeden (aj ked silnejsi) netusim.
Nekupoval som to na opravu a "do zbierky". Potrebujem obcas v dielnu sustruh a tri mesiace som hladal po forach. Ano boli aj lacnejsie ale zase 500 km daleko. Toto mi prislo ako relativne male, skladne a dostatocne vykonne. Na moje pouzitie uplne postacuje. Aj to doplnenie ozubenymi kolesami na motorovy posuv suportu ma uz preslo... vsetko co potrebujem sustruzit je tak do par cm dlzky... Vdaka za reakcie, aj ked nazov, resp typ o aky sa jedna som sa zatial nikde nedopatral. Jedine som nasiel ze sa to nazyvalo "dokoncovaci sustruh"...
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 25. 1. 2020, 4:21
od testone
ddemo píše: ↑25. 1. 2020, 2:52
Zdravim, len doplnam info k tomu sustruhu... je tam vymeneny motor za silnejsi (bez stitku, odhadujem na 1,5 kW)... od neho ide prvy remen - vacsi a ma dve rychlosti (dve remenice) a az potom je ten "stvor" remenovy zazrak. Na co su tam styri, ked predtym je len jeden (aj ked silnejsi) netusim.
protože pravděpodobně je ten primární převod na výrazně větších průměrech, řemen je větší a nemusí se se u něj počítat se zvýšeným kroutícím momentem tj. situací která nastane při zařazení primárního převodu do pomala - sekundární převod pak přenáší krouťák zvýšený primárním převodem
ostatní viz výše
Re: identifikacia sustruhu...
Napsal: 27. 1. 2020, 6:51
od milan.83
teď jsem narazil na dobový obrázek toho soustruhu. Ten, o kterém se tu bavíme je značně napadený kutilem, originál vypadal nějak takto: