Ono je to s tím napěťovým přetížením trochu složitější. Štítkové napětí je DC napětí, které když na cívku motoru přivedete, tak v ní vyvolá deklarovaný proud. Tedy pokud byste používal DC (ne PWM) řízení, tak by na motoru v klidu muselo být opravdu toto malé DC napětí.
V okamžiku kdy napětí rychle přepínáte mezi cívkami motoru, už je dobré kvůli krouticímu momentu přivést třeba ten 2,5 násobek štítkového napětí. A pokud použijete pro řízení proudu v cívkách motoru PWM chopper regulátor, musíte napětí zvýšit několikanásobně. Důvodem je to, že cívka je jako dívka, napřed napětí a potom proud - známá to poučka
Tedy pokud na cívku přivedete napětí, tak v čase 0 jí neteče vůbec žádný proud. Takže nelze v daném okamžiku ani čekat žádnou změnu magnetizace vlivem přivedeného napětí. Teprve v závislosti na velikosti napájecího napětí a indukčnosti cívky motoru se po exponenciále proud vyšplhá na požadovanou hodnotu (čím vyšší napětí, tím dříve se dosáhne požadovaného proudu a také magnetizace) a v tom okamžiku se cívka od napětí zase odpojí, takže dojde k udržení požadovaného proudu na cívce.
Teoreticky můžete napájecí napětí překročit i mnohem více, ale to by musel PWM regulátor stíhat regulovat proud, musely by na to napětí být stavěné spínací prvky budiče atd...
Z uvedeného vyplívá, že se v případě PWM nejedná o žádné přetížení. Kdežto pokud byste přivedl třeba i dvojnásobek štítkového napětí na cívku motoru trvale (tedy v čase několika sekund a více), tak už lze mluvit o přetížení.
To pouze pro vysvětlení.....