Výroba poloosy
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
-
- Příspěvky: 780
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
přesně, 15142.6 (42CrMo4QT) ve stavu jak se prodává má kolem 1100Mpa, jde bez problémů obrábět
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1715
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Ja by som to určite robil "po starom", mat. 14220, sústruh, fréza, cementovanie, kalenie, brúsenie medzi hrotmi a je to na večné veky a ešte o rok dlhšie.
BalazKovo.sk
Když už takhle tak 16220 cena matroše asi o5- 10Kč na kg víc ,ale lepší vlastnosti .Jen je otázka jestli je tam potřeba cementačka ? to by bylo potřeba vědět konkrétně jak je to složený.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak ja to zkusim uplne upresnit a mozna mi navrhnete uplne neco jineho nebo celou poloosu rozcupujete. Je to polosa na malotraktor do koncoveho prevodu, mezi rozvodovkou a kolem. Je to malotraktor z postaveny ze stareho Spartaku. Koncove prevody se vyrabely aby nebyla nutnost pouzit dvou prevodovek a nebyla namahana puvodni rozvodovka take ze spartaku. Problem je, ze koncovy prevod ma pomer 1:4 do pomala a pri konstrukci byla pro vystupni hridel pouzita puvodni poloosa ze spartaku. Poloosa se tenkrat jen zkratila, pochromovala na prumer a za tepla se na ni nalisovalo ozubene kolo. Kolo na hrideli nebylo nijak zajisteno. Zajisten byl jen naboj kola(mysleno uz kolo s pneumatikou) ktery je soucasne na te konicke casti hridele a pritazen matici.Takhle trakturek roky slouzil, dokud se snim nevytrhno par parezu, kdy se hridel v kole protocila.
Po tehle poruse jsme naboj ozubeneho kola presoustruzili na novy prumer, obrazili drazku na pero, vyrobili novou hridel, ktera ma v miste ozubeneho kola o chlup vetsi prumer, viz vykres a vyfrezovala se drazka na pero. Takhle trakror take dlouhe roky fungoval, dokud nedoslo opet na trhani, kdy se pri skubnuti trakturkem hridel prekroutila. Prekroutila se presne v miste kde konci drazka pro pero pro naboj hnaneho kola(kolo s pneumatikou).
Je mi jasne ze z konstrukcniho hlediska je to chyba pouzit puvodni poloosu ktera je namahana 4x vetsim momentem, ale s tim se neda nic delat. Trakturek potrebuji zprovoznit na lehci prace na zahrade, na tezsi prace mam uz velky traktor.
Urcite si necham poradit, takze pokud mate nejake konstruktivni pripominky tak sem s nimi.
Diky
Po tehle poruse jsme naboj ozubeneho kola presoustruzili na novy prumer, obrazili drazku na pero, vyrobili novou hridel, ktera ma v miste ozubeneho kola o chlup vetsi prumer, viz vykres a vyfrezovala se drazka na pero. Takhle trakror take dlouhe roky fungoval, dokud nedoslo opet na trhani, kdy se pri skubnuti trakturkem hridel prekroutila. Prekroutila se presne v miste kde konci drazka pro pero pro naboj hnaneho kola(kolo s pneumatikou).
Je mi jasne ze z konstrukcniho hlediska je to chyba pouzit puvodni poloosu ktera je namahana 4x vetsim momentem, ale s tim se neda nic delat. Trakturek potrebuji zprovoznit na lehci prace na zahrade, na tezsi prace mam uz velky traktor.
Urcite si necham poradit, takze pokud mate nejake konstruktivni pripominky tak sem s nimi.
