Stránka 1 z 1
navaření zubu a opracovaní
Napsal: 18. 10. 2020, 8:32
od lubos195
dobrý den
má tu někdo zkušenosti s navařením zubu (čast jednoho zubu ulomený) staleho převodu diferencialu a nasledným opracovaním?
Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 18. 10. 2020, 8:37
od fmodel
Myslím že bez šance pokud má diferenciál v autě ještě něco vydržet.
Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 18. 10. 2020, 9:18
od Milan199
Problém je to obrobení zubu. V podstatě to musíš seřídit stejně jako bys dělal celé kolo nové // což bude tak 70% ceny obrobení //. Jako bonus se musíš "trefit" do toho původního ozubení.
Abys to dobře navařil musíš mít přesný rozbor materiálu, správné přídavné materiály, umět to

.
Přidávám se k fmodelovi - bez šance.
Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 20. 10. 2020, 1:23
od matej
Osobne poznám zopár ľudí ktorí bežne navárajú chýbajúce časti zubov a potom to opracujú a zlícujú ručne brúsením... (pretože je to pre nich najlacnejšie riešenie)Najdostupnejší spôsob navárania je obalenou elektródou.(Použitelné najmä pre veľké zuby stavebných strojov)Vyrábajú sa elektródy priamo na to určené. Čo viem ozubené kolesá do prevodoviek sa vyrábajú prevažne z materiálov 14220, prípadne 16220. Ak nechceš sám experimentovať môžeš osloviť dáku firmu. Strýko gúgl mi našiel medzi prvými túto:
https://www.zvaranie-hlavac.sk/renovaci ... ch-kolies/
Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 20. 10. 2020, 1:45
od fmodel
ano 16220 ,14220 ale co s tou cementací? navaříš zub ,vybrousíš na otisk (zrovna u toho talířového kola nebo hrušky to bude chtít štelovatelnej přípravek
a bejt hooodně dobrej v tom nalicování jinak je to zbytečná práce) a co pak ? cementace tam nebude a za chvíli to asi sežereš.
Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 20. 10. 2020, 3:12
od HellGrip
fmodel píše: ↑18. 10. 2020, 8:37
Myslím že bez šance pokud má diferenciál v autě ještě něco vydržet.
Nazdar, prečo?
Laserom navaria cca 62HRC aj oteruvzdorné prídavné matroše. Ja by som šiel touto cestou.
Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 20. 10. 2020, 4:33
od fmodel
No aby ten návar a opracování nestálo víc než zakázková výroba nového ,ještě je rozdíl jestli opravuješ na veterána za 5 mega nebo Š105 a nechceš utrácet tak vymejšlíš zavaření ,oba případy jsem zažil

Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 20. 10. 2020, 4:42
od HellGrip
1min. / 1e.
Už som to raz riešil. Dal som prídavok desatinu a almaz diamant. pilník šiel po fuške do koša.

Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 20. 10. 2020, 4:45
od Josef
HellGrip píše: ↑20. 10. 2020, 3:12
fmodel píše: ↑18. 10. 2020, 8:37
Myslím že bez šance pokud má diferenciál v autě ještě něco vydržet.
Nazdar, prečo?
Laserom navaria cca 62HRC aj oteruvzdorné prídavné matroše. Ja by som šiel touto cestou.
Já to před několika lety objednával taky na opravu ozubení. Ale to byl modul snad 8 a cenově to byla raketa a trvalo to taky dlouho. Kluci to ale dělali perfektně. Final ovšem na pětiosce.
Re: navaření zubu a opracovaní
Napsal: 20. 10. 2020, 4:48
od HellGrip
tak modul 8, to už je za fúrik(kolečko) matroša
