Stránka 1 z 2
Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 8:40
od johanslota
Ahojte kamaráti. Pozrite si moje video ako sme vyrábali vlakové koleso. Je to síce taká banálna vec ale možno sa vám to bude páčiť. Je to práca na klasickom konvenčnom sústruhu a cnc fréze,lebo cnc sútruh nemáme.
https://www.youtube.com/watch?v=9LWegvh ... =cncfrezar
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 8:52
od Thomeeque
Featuring Jason Statham - pěkné!

Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 11:04
od atlan
Aky bol dovod to davat este na cnc frezu. Ved na sustruhu by islo osustruzit ten uhol? Usetrilo to cas?
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 12:00
od johanslota
Sú tam 2 uhly a 2 rádiusy a určite to vyzerá lepšie! Ale čas to určite neušetrí. 1 kus trval asi cca 3H obrábaný priemer bol 650 Až 820mm
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 12:03
od Zdenek Valter
Úhly určitě ano, možná kvůli přechodovým radiusům profilu kola.
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 4:17
od Petr68
Krásná práce. Kolo v soustruhu na druhé upnutí pěkně srovnané, aby ve vlaku nebyla mořská nemoc, prostě paráda

Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 6:44
od johanslota
Asi si nepozeral do konca. Od stredu centrované dorábané na cnc fréze presnosť +- 0,01mm

Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 6:52
od Josef
johanslota píše: ↑25. 10. 2020, 6:44
Asi si nepozeral do konca. Od stredu centrované dorábané na cnc fréze presnosť +- 0,01mm
Pak to projede pár oblouků, výhybek a nedejbože zabrzdit natvrdo a na setiny ti s..e Bílý tesák

Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 8:48
od milan.83
Petr68 píše: ↑25. 10. 2020, 4:17
Krásná práce. Kolo v soustruhu na druhé upnutí pěkně srovnané, aby ve vlaku nebyla mořská nemoc, prostě paráda
Aby kola nešmajdala, dělá se to většinou tak, že se obrobí nápravy, na ně se nalisují obrobené kotouče. Vyhrubují se obruče s tím, že se načisto udělá vnitřek. Celé dvojkolí se nalisuje dohromady. Pak se dvojkolí upne do soustruhu a obruče se přetočí načisto. Následně se dvojkolí dynamicky vyváží, aby to neházelo. To dvojkolí se dneska nejčastěji točí na jízdní profil určený normou ČSN EN 13715, točí se to na profil S1002. Ten má úhly a radiusy, jak píše kolega nade mnou. Konkrétně profil S1002 nemá dva radiusy, ale 4 v oblasti okolku - R13, R20, R20,5 a R12. To už se na klasice neudělá. Pokud to bude přece jen někdo mordovat na klasice, může se mu stát, že při měření profilu to nevyjde a celé si to dá znova.
Pokud se tím chlapci vyloženě neživí a je to jednorázová zakázka, tak dobrá práce. Pokud by náhodou profil nebyl ok, nechá se to pak přelíznout načisto, až bude dvojkolí v kupě.
Nevypadá to na kola, která by jezdila na lokomotivě, ale spíš na nějakém malém vozíku.
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 25. 10. 2020, 8:55
od testone
já jsem železniční kolečka (pr. asi 350mm) přetáčel na Masturnu pro Ústav kolejových vozidel ČVUT Praha
mají to tam na nějakém zkušebním zařízení v lavoratořích
musel tam být přesný profil, úhly, radiusy
študáci na tom měří cosi ?????
asi je to docela věda
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 26. 10. 2020, 1:36
od johanslota
Robili sme toho 8 kusou a má to byť na nejakú lokomotívu do bani.
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 26. 10. 2020, 4:46
od Zdenek Valter
To by odpovídalo - jaký byl průměr kola? 600 mm?
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 26. 10. 2020, 5:11
od johanslota
Robili sme 2 druhy. 550 na 600mm a 780 na 820mm.
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 26. 10. 2020, 5:42
od Zdenek Valter
Víš i typ lokomotivy?
Re: Výroba vlakového kolesa
Napsal: 26. 10. 2020, 6:04
od johanslota
To neviem ale vraj sa robia pre Rusov!