doplnění soustruhu o sklíčidlo

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
radve

15. 12. 2020, 7:15

Zdravím,
koupil jsem používaný soustruh Elektra DB800. Soustruh má u řemenice namontovaný trn (přikládám fotky). Když jsem se podíval dovnitř na vřeteno, tak jde o "šroub" M8 '(pevnost 8.8 ). Jsem začátečník, takže se v tom nevyznám, proto se na vás obrací prosbou o radu.
Zda lze snadno doplnit soustruh o možnost instalace sklíčidla nebo lícové desky?
Počítám, že to možné je, na webu jsem i něco našel viz foto. Jde mi, ale o to, jestli by mi někdo takhle na dálku nedokázal poradit, co vše případně bude potřeba sehnat (krom toho sklíčidla) či co by bylo potřeba na stroji upravit.
Je to dost netypický průměr toho vřetena, tak nevím zda něco vůbec takového u nás existuje. Navíc nevím zda ten šroub/vřeteno snese i takové zatížení lícovou deskou? Myslím to aby se to vřeteno neukroutilo. Počítám, že ale toto řešení je z výroby, takže by to něco vydržet snad mělo. Zkoušel jsem na tom zatím jen nějaký cca 25x15 špalíček a to šlo bez problému.

Díky Radek
Přílohy
Trn na řemenici
Trn na řemenici
Vřeteno a trn
Vřeteno a trn
Lícová deska web
Lícová deska web
DB800_lícová deska1.jpg (9.72 KiB) Zobrazeno 3143 x
Sklíčidlo web
Sklíčidlo web
DB800_sklíčidlo.jpg (6.27 KiB) Zobrazeno 3143 x
Charon
Sponzor fora

15. 12. 2020, 7:29

Asi to nejak pujde, ale vsimnul jsi si, ze na posledni fotce ma univezalu az na te licni desce? Budes muset sehnat nejakou dokumentaci, ze by jsi to upnul letmo jen za osmičku nepocitej, sebevrazda se da spachat jednoduseji. Deska bude muset mit dosedaci kuzel na vreteno, sroub bude jen aby nevypadla. Proto ta dokumentace, nebo sikovny strojar co ti to vyrobi podle vretena co mu doneses.
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
R - stick
Site Admin
Kontaktovat uživatele:

15. 12. 2020, 8:21