Stránka 1 z 2
Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 2:48
od bobik
https://www.youtube.com/watch?v=3FHbrzPaVsQ
Tahhle frézka se mi zdá trochu subtilní konstrukce na takový kotouč. Taky upnutí obrobku nejspíš nic moc. Já bych se s tím bál dělat.
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 3:30
od vruboun
Ahoj, frézka je nejspíš speciálka k tomu určená. Hlavu má zavětrovanou vinglem a utaženou dvěma šrouby a špona je 00 nic. Na první pohled je to ovšem celkem divočina.
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 3:37
od Thomeeque
Od speciálky bych čekal větší fofr (přijde mi, že jednobodový fly-cutter by jel stejně rychle), používají to správně?
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 3:56
od Lukas_2
Jo, a teď mi ještě řekněte že tenhle stroj má nějaké CE a podle někoho je bezpečný

Aspoň nějaký velký plechový kryt s oknem kdyby tam byl...
No nechtěl bych stát vedle toho kdyby se něco pokazilo.
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 3:59
od turnigy
Ten stroj nemusí mať žiadne CE, keďže je trochu starší ako európska únia. To je ako pohoršovať sa, že v transmisnej dielni sú všade nebezpečné remene

Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 5:24
od testone
on ten strojek je takovej subtilní, protože to je speciál na rovnání hlav v běžných autodílnách
ne v brusírně, ve specializované dílně kde by rovnal 25 hlav denně jako u mně
rameno s vřetenem se otáčí kolem sloupu, je to jednoduchý a laciný
bere se na tom tak max. desetina do hloubky a desetina posuv
tak aby to moc nestálo
existuje i bruska podobné konstrukce
to upnutí se na první pohled nezdá, ale uprostřed spalovacích prostorů jsou díry pro svíčku, tamtudy má prostrčený šrouby a a dole jsou v T drážce
směrem nahoru je to podepřený těma stavitelnejma stojkama o plochy pro hlavové šrouby
ty šrouby jsou vidět vedle stojky pod hlanou
upnutý je to dobře
......
já mám na frézování hlav předělanou BPV300/1000, ta má 3,5t a 15 kW vřeteno
mimochodem stolem mi jezdí 200W servo
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 6:40
od Milan199
testone píše: ↑21. 4. 2021, 5:24
já mám na frézování hlav předělanou BPV300/1000, ta má 3,5t a 15 kW vřeteno
mimochodem stolem mi jezdí 200W servo
Pokud to není tajné ... Jaký tam máš šroub a převod ? Mazání vodicích ploch jsi vyřešil nějakým menším čerpadlem.
Zrovna to smolím ...
děkuju
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 6:54
od testone
šroub je nějaká čína tuším 25/5 (ten největší co šel běžně koupit tuším v CNC shopu (????, už je to asi 5 let)
asi 1:2 do pomala, větší řemenice se tam nevejde
mazání mám dávkovačema a agregátem + plc
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 21. 4. 2021, 7:05
od Milan199
Já mám uchystanej šroub 32 / 15 a pokud to vyjde, chci točit maticí.
Na pohon mám uchystanej asynchron 1,1 kW 960 ot s měničem.
Mazání teprve okukuju.
moc díky za info
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 22. 4. 2021, 10:16
od Dawe
turnigy> myslis ze ten magnoflux pro detekci trhlin jako je na videu ma nejake vyhody oproti kapilarni detekcni a kontrastni kapaline?
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 22. 4. 2021, 10:22
od turnigy
Dawe> Predpokladám, že to bolo na milana, ja totiž také slová ani nepoznám

Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 22. 4. 2021, 10:31
od Dawe
turnigy> ja to myslel na tebe. On v tom videu kontroluje na litinove hlave po frezovani defektoskopii pomoci tzv. magnaflux, coz je metoda, kde se magnet ci elektromagnet s vytrcenymi poly prilozi na povrch, mezi poly posypes kovovy prasek, ktery se magneticky natahne do pripadnych trhlin v te oblasti (vystupujici mag silocary). Vzdycky me zajimalo jestli je to v necem lepsi, nez takova ta moderni defektoskopicka metoda, kdy povrchy postrikas kapalinou ktera se kapilarne natahne do trhlin a pote postrikas druhou kontrastni kapalinou, ktera je zviditelni.
Me vzdycky napadaly jen same nevyhody magnafluxu, ktery nejde pouzit na nemagneticke dily, ocel zmagnetizuje apod. Tak jsem se chtel zeptat nekoho kdo to dela, jestli nevi vic nez ja.
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 22. 4. 2021, 10:54
od turnigy
Priznám sa, že o tom počujem prvýkrát. Dáva to zmysel, ak je trhlina dosť veľká na to, aby spôsobila vznik rozptylového toku v jej okolí. Ale neviem ako by to fungovalo pri malých mikrotrhlinách, asi dosť záleží na jemnosti toho prášku, aby bol schopný zobraziť tak malú zmenu poľa.
Hlavná nevýhoda asi bude v tom, že to funguje iba na magneticky vodivé materiály a dnes už sú skoro všetky motory hliníkové. Ale je to zaujímavé, nebolo by ani zložité si také niečo vyrobiť, stačí ohnutý kus guľatiny a pár závitov drôtu, prípadne permanentný magnet. Problém asi bude dostať sa k tak jemnému kovovému prášku.
Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 22. 4. 2021, 10:58
od Dawe
turnigy> Tak to vidime podobne. Ta metoda pochazi nekdy ze tricatych let - Ja to znam z doby minule, kdy to pouzival muj ded a ty sypke feromagneticke prasky mam schovane doted. Treba to bude znat Milan...

Re: Přerovnání hlavy motoru
Napsal: 22. 4. 2021, 12:04
od testone
dneska se ty magnetické prášky prodávají jako disperze v jakési nosné kapalině ve spreji
je v tom i přídavek UV citlivého barviva, pokud se pak na to posvítí při zatemnění UV lampou, svítí to
penetrant + vývojka (červené a bílé barvivo) fungují taky dobře
zásadní problém všech těchle metod je v tom, že člověk musí alespoň tušit, kde ta trhlina je
další věc - to že je na povrchu trhlina, ještě neznamená, že ta hlava není schopná nějakého provozu
většina těch trhlin je únavová, šíří se postupně
než se ta trhlina ze spalovacího prostoru prokouše až do vody, trvá to podle stylu zatěžování motoru klidně i stovky tisíc km
samozřejmě dát hlavu se začínajícími trhlinami na auto, které dvakrát týdně točí Španělsko asi není dobrý nápad
další věc - speciálně ten červený penetrant všechno ušpiní a nejde to moc umejt
my tohle používáme jen jako doplňky
všechny ty hlavy tlakujeme - pomocí přípravků uzavřeme prostor chladící kapaliny v odlitku, nafoukneme tam tlakový vzduch a hodíme to do vany s vodou
bublá - nebublá
rychlé, jednouduché, opakovatelné, spolehlivé, laciné