Stránka 9 z 9
Re: samohyb na vítr
Napsal: 7. 8. 2021, 11:17
od robokop
Ta energie je od kol
A ta kola pohani vozik do ktereho tlsci sila vetru a aby to jelo rychleji musis zaridit rychlejsi vitr tak sectes vitr kolem vozitka s vetrem od vrtule
Takova plachta zprevodovana do rychla ale plachta zprevodovat narozdil od vrtule nelze
jenicek píše: ↑7. 8. 2021, 10:03
Robokope i Procházko, máte bod
To co Filipe popisuješ, je jasný perpetum mobile. Kde to prosím Tě bere energii na roztáčení tý vrtule? Jako že to samo od sebe dělá protivítr nebo od kol, který zároveň pohánějí vozítko a zároveň i dělají energii? Třeba na Dlouhých stráních má ČEZ taky dva velké motor/generátory, bohužel naráz to umí vždy pouze jeden režim.
Pokud fakt takovou loď někdo sestavil, tak výsledek je dle očekávání, že je to horší než samotná plachta, protože ztráty převodu, že...
Jen doufám, že tohle téma nečte někdo z EU a nepřednese ho tam v parlamentě, nebo za rok přijde zákaz neekologickejch elektromobilů a všichni se vrhnem na auta na vítr.
Re: samohyb na vítr
Napsal: 7. 8. 2021, 11:34
od jenicek
Re: samohyb na vítr
Napsal: 7. 8. 2021, 11:43
od robokop
Ten do toho preci tlaci. Opira se do toho. Takze tomu predava energii. A jelikoz se opira i do vzduchu od vrtule tak to jede i rychleji nez ten samotny vitr.
Re: samohyb na vítr
Napsal: 7. 8. 2021, 12:56
od kiko01
robokop píše: ↑7. 8. 2021, 11:43
Ten do toho preci tlaci. Opira se do toho. Takze tomu predava energii. A jelikoz se opira i do vzduchu od vrtule tak to jede i rychleji nez ten samotny vitr.
No tak uz tomu fakt verim
Staci aby niekto spocital priblizne aku energiu potrebujeme na rozbehnutie toho vozidla na 2,8x nasobok rychl. vetra, a este spocitat aku energiu dokaze vrtula+vozidlo dostat svojou plochou z vetra a porovnat to
Jedna vec co mi dava zmysel - trosku tomu pomaha fakt ze cim blizsie je vozidlo rychlosti vetra, tym mensi je odpor vzduchu takze na rozbehu to pomaha do urciteho momentu, ale ked napisu 2,8x tak uz sme zase v risi teoretizovania...
Re: samohyb na vítr
Napsal: 7. 8. 2021, 1:51
od Milan199
Nemyslels auta na větry ? Ve výrobě kuliček z prdů je EU jasná jednička.
Re: samohyb na vítr
Napsal: 8. 8. 2021, 7:09
od jenicek
Do čeho se ten vítr opírá, když to jede rychleji? Naopak ten pomalejší vítr to brzdí. Jediný co může tlačit je ta vrtule, ale kde ta bere energii když ten vítr je pomalejší? Z větru určitě ne, když působí proti němu.
No tak ono už kdysi auta na větry byly, jen se tam házely polínka.
Nebo každej cestující dostane šlauch a pytel hrachu
Re: samohyb na vítr
Napsal: 8. 8. 2021, 7:15
od robokop
Opira se to do vetru od vrtule takze rozdil rychlosti je vzdy zaruceny
Vrtuli roztaceji kola
Re: samohyb na vítr
Napsal: 8. 8. 2021, 7:37
od bobik
Zdrojem pohybu je pořád vítr. Ta analogie s prknem správná. Prostě vítr zaměň za prkno a bude to jasný. Tlak větru na vozidlo nezmizel po dosažení rychlosti větru. To je ta síla co roztáčí tu vrtuli přes kola vozu a urychluje tak vozidlo na nějakou konečnou rychlost. Jedná se o třecí převod akorád nikdo neví skutečný převodový poměr. Rozhodně nebude urychlován do nekonečna.
Re: samohyb na vítr
Napsal: 16. 8. 2021, 7:14
od Selic
bobik píše: ↑8. 8. 2021, 7:37
Zdrojem pohybu je pořád vítr. Ta analogie s prknem správná. Prostě vítr zaměň za prkno a bude to jasný. Tlak větru na vozidlo nezmizel po dosažení rychlosti větru. To je ta síla co roztáčí tu vrtuli přes kola vozu a urychluje tak vozidlo na nějakou konečnou rychlost. Jedná se o třecí převod akorád nikdo neví skutečný převodový poměr. Rozhodně nebude urychlován do nekonečna.
Vysvětlil by mně někdo jak funguje tahle "plachta":
https://cs.wikipedia.org/wiki/Flettner%C5%AFv_rotor ?
Re: samohyb na vítr
Napsal: 16. 8. 2021, 7:44
od prochaska
Vysvětlení Magnusova jevu třeba tady
https://www.youtube.com/watch?v=2OSrvzN ... Veritasium, od 0:30 působivý experiment.
Se zde probíranou problematikou to nemá nic společného
Re: samohyb na vítr
Napsal: 16. 8. 2021, 8:46
od Milan199
Selic píše: ↑16. 8. 2021, 7:14
bobik píše: ↑8. 8. 2021, 7:37
Zdrojem pohybu je pořád vítr. Ta analogie s prknem správná. Prostě vítr zaměň za prkno a bude to jasný. Tlak větru na vozidlo nezmizel po dosažení rychlosti větru. To je ta síla co roztáčí tu vrtuli přes kola vozu a urychluje tak vozidlo na nějakou konečnou rychlost. Jedná se o třecí převod akorád nikdo neví skutečný převodový poměr. Rozhodně nebude urychlován do nekonečna.
Vysvětlil by mně někdo jak funguje tahle "plachta":
https://cs.wikipedia.org/wiki/Flettner%C5%AFv_rotor ?
Představ si, že na tom válci jsou malé lopatky. Trochu srozumitelnější to je, když se ty lopatky naklápějí podobně jako listy rotoru vrtulníku // kolektiv //. Dneska se takto vyrábějí malé větrné elektrárny // do 5kW //.
Táta postavil na tomhle principu pohon plachetnice // Fin //. Jezdilo to, ale bylo to trochu hlučné.
Tedy trochu - bylo to jako bys sjížděl v plechovém škopku "staré zámecké schody". Při dnešních materiálech a možnostech by se to asi dalo udělat sofistikovaněji.