Malý soustruh

Odpovědět
varok

2. 1. 2010, 11:33

Dobrý den, jsem začátečník v tomto oboru. Chtěl bych poprosit o radu. Mám v plánu si vyrobit miniaturní soustruh. Už to mám trošku promyšlené po mechanické stránce i s pohonem. Točný průměr max asi 50mm a točná délka asi max 200mm. Jsem zámečník a s mechanikou si nějak poradím. Elektronika je mým koníčkem, takže regulaci a napájení si udělám. Jen bych chtěl poradit, jak silný motor použít? Obráběl bych menší výrobky pro modelařinu. Hlavně lehké kovy jako mosaz, hliník apod., občas i kov ale menších rozměrů. Jen nevím jak to udělat s univerzálkou. Dá se koupit nějaká hodně maličká za rozumnou cenu? Viděl jsem nejmenší průmšr 80mm, ale potřeboval bych tak asi 50-60mm. Předem děkuji za rady
Pro představu dávám obrázek, je to sice na pneumatiky modelů aut, ale nějak podobně bych si to představoval. Nebo tady někdo měl takový malý červený. Už to nemůžu najít.
Přílohy
hy_brusky_02_big.jpg
prochaska
Sponzor fora
Kontaktovat uživatele:

2. 1. 2010, 11:47

Nejmenší univerzálka kterou jsem kdy potkal byla Kitagawa, průměr 72 mm. Ale vypadala, že bude všechno možné jen ne levná.

Nebyla by tady spíš vhodná kleština?
Aleš Procháska
tumlik
Sponzor fora
Kontaktovat uživatele:

3. 1. 2010, 12:01

Taky bych šel do kleštiny a když ne tak nějaké profi vrtačkové sklíčidlo co tak nehází jak ty čínské mr..ky :wink: ale tam je to zas omezené tím průměrem
varok

3. 1. 2010, 12:35

Děkuji za rady. Viděl jsem někde na internetu i nějaké hodně malinké soustruhy myslím Unimax. Tam by nebylo malinké sklíčidlo? Vrtačkové se mi moc používat nechce.
Zdenek Valter

3. 1. 2010, 1:05

varok píše:Děkuji za rady. Viděl jsem někde na internetu i nějaké hodně malinké soustruhy myslím Unimax. Tam by nebylo malinké sklíčidlo? Vrtačkové se mi moc používat nechce.
To jsou všechno klony Seig (Proma 300, Asist 550, Unimax CQ9318)
Tam je 80 mm.

Fotky tu ve fóru jsou. Jukni se na ně.