Stránka 1 z 2

Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 9:38
od Thomeeque
Ahoj,

ojetý Mitsubishi Colt benzín 1.3 r.v. 2005, máme (hlavně švagrová, já jsem v tom jen třetinově) cca rok, vše bezva, ale asi před měsícem poprvé přes noc sám od sebe zcela vybil baterii, nedařilo se jí nabít. Starý moudrý autoelektrikář to po telefonu diagnostikoval na mrtvou baterii, tak jsme pořídili novou, ale problém se předevčírem zopakoval. Tak jsem (tentokrát odpojenou - to mě tehdy bohužel nenapadlo) baterii nabil a zkusil změřit odběr (normálním DMM), když bylo vše vypnuto - ukázalo to cca 1.5A. Tak jsem auto jen zkusil nastartovat (bez problémů), zamknul, baterii znovu odpojil a před zavřením kapoty udělal ještě jedno měření odběru. Tentokrát v řádu mA. Tj. něco "náhodného" nebo souvisejícího se stavem, v jakém zrovna zůstane motor, ...? Nenapadá někoho zkušeného něco takhle od boku, že bych to zkusil fixnout sám? Starému moudrému autoelektrikáři se do toho nějak nechce, najednou je vlastně v důchodu, takže to případně vezmeme k jinému v pondělí.

Dík, T.

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 9:40
od jenicek
Vyzkoušej odpojit autoradio :wink:

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 9:56
od honzaZ
určitě prvně zkusit to rádio, další možností je dostat auto do stavu kdy žere ve vypnutém stavu a postupně vytahovat pojistky periferií dokud nedojde k poklesu odběru, takto se dá vyzkoušet i to rádio, obzvlášť pokud jsou pro jeho vytažení potřeba nějaké "speciální" packy jako třeba na mém focusu (ono na nich nic speciálního není, stačí tenké plechy správné šířky, nebo oblíbená alternativa ford klubu, čajové lžičky :lol: )

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 10:15
od packa
může to taky dělat alternátor - skus jej odpojit až to bude mít ten velký odběr .

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 10:23
od testone
někdy asi tak v r. 1994 jsem tohle řešil na úplně novém Fiatu Tempra
vrácen prodejci na reklamaci kvůli vybíjení baterky, tam to trvalo asi 3 dny
byl tam blbě namontovanej spínač osvětlení přihrádky před spolujezdcem
furt to svítilo i při zavřenejch dvířkách

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 10:27
od elbarto
... přesně tak, nestačí rádio vypnout, ale uplně odpojit. Rádia ve vozech typu smrt, často berou v udajném spánku i 1A. Už jsem se chystal na altík, když mi mechoš řekl ... ješte vyhod radio. Potom případně koncáky světel, kufr atd. případně projít kabeláže motoru po zásahu kundice. Když nic nezabere, potom je nejlevnější eko likovidace :-)

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 11:05
od lubbez
Peugeot 106 - jednou za čas vytloukl baterku. Lítal jsem kolem toho půl roku, proměřil všechno co se dalo a nic. Nakonec jsem ho za 10 litrů prodal sousedovi, kdy jsem mu samozřejmě popsal závadu. Jezdí s ním dodnes a chybka byla ve vadném zamykání pravých zadní dveří a samozřejmě se projevila pouze při zamknutém aute. :evil:

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 11:37
od shaolin
Ak nič nezaberie, odpojovač batérie je položka do 14eur a môže fungovať aj ako bezpečnostný prvok.

https://www.alza.sk/auto/lampa-odpojova ... 926834.htm

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 12:19
od Thomeeque
Dobré poledne, díky všem za tipy (tady i v SZ)! Věnuji se zatím něčemu jinému, ale udělal jsem jedno zajímavé pozorování, když jsem šel auto přeparkovat a u té příležitosti jsem to zkusil znovu změřit. První poznatek je, že jsem blb (ne úplně novinka, spíš utvrzení :D), těch 1.5A jsem naměřil při otevřených dveřích řidiče a ono tam v takovém stavu asi něco svítí, že? Když se zavřou, spadne to na 1.1A. Nicméně druhý už je fakt asi zajímavý a možná je blízko lubbez, nějak to souvisí se zamykáním. Těch je 1.1A to bralo, pokud bylo auto odemčené (a švagrová auto nechá odemčené přes noc dost často). Pokud se zamklo, spadlo to na 80mA a po chvilce ještě níž. Při neustále zapojeném ampérmetru jsme to zopakovali třikrát a bylo to naprosto konzistentní. Ale po přeparkování se to najednou nedělo, zamčené i odemčené to bylo na nule (jestli jsem zase neudělal nějakou mentální botu). Čili možná blbne nějaký ten zámek? Až se k tomu dostanu, projdu znovu vaše tipy a pustím se do toho pořádně. Rádio je tovární zabudované, určitě to zkusím přes ten pojistkový box (to je geniální, vše pěkně na jednom místě, přemýšlím, jestli by mě to napadlo).

Díky, T.

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 12:22
od Selic
Je to docela častá závada. Na hledání je velice praktická věc DC klešťový měřák proudu. Připojí se na kabel od baterie a pak se postupně vytahují pojistky.
Pokud se to vybíjí takhle nepravidelně, tak to bývá špatný spínač osvětlení kufru, zlomený kabel ve dveřích nebo špatná jednotka zamykání ve dveřích, autorádio, podělaná jednotka vyhřívání sedačky.
Pak to může být i zapomenutá USB nabíječka v autozásuvce.
Někdy to dělá i špatný termostat na spínání ventilátoru chladiče - docela srandovní závada u felicie - projel kolem náklaďák, auto se otřáslo a větrák se točil až do úplného vybití baterie.
Pak to ještě může být unavené relé u nějaké blbosti.
U toho osvětlení kufru nebo zamykání, je to horší o to, že to dělá jenom někdy.

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 12:27
od Thomeeque
Selic píše: 14. 10. 2022, 12:22 Je to docela častá závada. Na hledání je velice praktická věc DC klešťový měřák proudu.
Hmm, jak taková věc funguje, šlo by to zbastlit?

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 12:28
od Kratus
Zámek samotný to asi nebude, ale zkus odpojit celý svazek dveří. Po letech otevírání dveří to odchází právě u pantů.

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 12:42
od gekonko
Thomeeque píše: 14. 10. 2022, 12:27
Selic píše: 14. 10. 2022, 12:22 Je to docela častá závada. Na hledání je velice praktická věc DC klešťový měřák proudu.
Hmm, jak taková věc funguje, šlo by to zbastlit?
https://www.google.com/search?q=kliesto ... 2&hl=en-GB

A musi to byt DC merak. AC meraju vsetky, dc len tie lepsie.

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 12:53
od honzaZ
Thomeeque píše: 14. 10. 2022, 12:27
Selic píše: 14. 10. 2022, 12:22 Je to docela častá závada. Na hledání je velice praktická věc DC klešťový měřák proudu.
Hmm, jak taková věc funguje, šlo by to zbastlit?
Funguje to na principu hallova jevu, kterého využívá hallova sonda .Průchodem proudu vodičem je indukováno magnetické pole které je "svedeno" feritovým kroužkem (to je ta kleština na prodávaných měřácích) k hallově sondě která v magnetickém poli generuje napětí, potom je za hallovou sondou zesilovač, který přemění mV na V a nakonec je napětí něčím vyčteno a zobrazeno... zbastlit to určitě půjde https://dratek.cz/arduino/7710-halluv-s ... 1YQAvD_BwE

Re: Elektrika v autě (vybíjení baterie)

Napsal: 14. 10. 2022, 2:55
od Selic
Thomeeque píše: 14. 10. 2022, 12:27
Selic píše: 14. 10. 2022, 12:22 Je to docela častá závada. Na hledání je velice praktická věc DC klešťový měřák proudu.
Hmm, jak taková věc funguje, šlo by to zbastlit?
Já mám KYORITSU KEW 2033. Při údržbě různých motorů a automatizačních věcí je to věc k nezaplacení :)
Zbastlit by to šlo, ale pokud by jsi chtěl nějakou přesnost, tak tě to vyjde pěkně draho.