Vrtačka Wesselmann
Dostala se mi do rukou docela zajímavá vrtačka Wesselmann. Zřejmě to nebyla žádná větší výroba, protože jsem nesehnal skoro žádné informace. 
Postupně ji chci komplet zrenovovat a tady na fórum bych si chtěl chodit pro rady a postřehy.
Můj první problém je hnaná řemenice. Vypadá, že má drážku na klínový řemen ? Má to vliv na funkci ? Mám zachovat plochý řemen, nebo předělat na klínový ?
Díky za Vaše rady.
							
			
									
									
						Postupně ji chci komplet zrenovovat a tady na fórum bych si chtěl chodit pro rady a postřehy.
Můj první problém je hnaná řemenice. Vypadá, že má drážku na klínový řemen ? Má to vliv na funkci ? Mám zachovat plochý řemen, nebo předělat na klínový ?
Díky za Vaše rady.
- 
				zverodoktor
 - Příspěvky: 3507
 - Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
 - Bydliště: Bratislava
 
Ahoj, vrtačka je z nemeckej fabriky Maschinenbaufabrik Wesselmann Bohrer &Co AG.
Zdá sa, že to je model Wesselmann Gera 3556.
Niečo málo z histórie fabriky je tu:
http://www.landtechnik-historisch.de/hi ... nn-bohrer/
			
									
									Zdá sa, že to je model Wesselmann Gera 3556.
Niečo málo z histórie fabriky je tu:
http://www.landtechnik-historisch.de/hi ... nn-bohrer/
SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel
						Jen doplním že: Výrobcem stroje je Wesselmann-Bohrer Co. AG z Gera-Zwötzen, založená v roce 1895. Společnost, která byla založena v Gera, se v roce 1899 přestěhovala do Zwötzenu a vyráběla především spirálové vrtáky, výstružníky, závitníky, frézy, sklíčidla soustruhů a vrtáky. Po roce 1948 výroba pokračovala jako SDAG Wismut, tolik strejda G.
A k té renovaci, záleží na tobě jestli preferuješ exponát nebo funkční stroj. Ta drážka mi jako na klíňák určitě nepřijde.
			
									
									
						A k té renovaci, záleží na tobě jestli preferuješ exponát nebo funkční stroj. Ta drážka mi jako na klíňák určitě nepřijde.
https://ssmak.rajce.idnes.cz/Wesselmann/
tady treba pomuze..
			
									
									
						tady treba pomuze..
no vyvaret litinu? ..se ti to zkrouti jak prasepokud nepraskne -vadi to snad něčemu -trochu to lizneš... klinaky drazku do puvodniho no nevim nevim ..to uz si rovnou odlej hlinu a udelej poradny drazky..
Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
			
									
									
						jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Mílap píše: ↑30. 3. 2023, 7:22 Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Díky za postřeh, ale čerpadlo to nemá
no to je logicke ..jinak myslim ze tam puvodne drazka nebyla ..ale casem se remen vytaha a to zabombirovani je moc nahoru ,timpadem začal remen vyjizdet nahoru a padal..tudiz to dotycny vyresit tou drazkou a jelikož je kozeny remen elasticky (tvarově ) tak se prizpusobil te dražce a neměl pak tendenci vyjizdet..pokud tedy budes vylevat epoxidem tak pak tam stejne budes muset udelat mali soudecek )bombirung..aby nevyjizdel remen nahoru..nebo klinecek ke spodu...uf a už jsem se unavil -hodne stesti s rehabilitaci vrtacky..Daniel44 píše: ↑30. 3. 2023, 2:26Mílap píše: ↑30. 3. 2023, 7:22 Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Díky za postřeh, ale čerpadlo to nemá.. ale řemenici upravím tím epoxidem
ssmak3050 píše: ↑30. 3. 2023, 3:09no to je logicke ..jinak myslim ze tam puvodne drazka nebyla ..ale casem se remen vytaha a to zabombirovani je moc nahoru ,timpadem začal remen vyjizdet nahoru a padal..tudiz to dotycny vyresit tou drazkou a jelikož je kozeny remen elasticky (tvarově ) tak se prizpusobil te dražce a neměl pak tendenci vyjizdet..pokud tedy budes vylevat epoxidem tak pak tam stejne budes muset udelat mali soudecek )bombirung..aby nevyjizdel remen nahoru..nebo klinecek ke spodu...uf a už jsem se unavil -hodne stesti s rehabilitaci vrtacky..Daniel44 píše: ↑30. 3. 2023, 2:26Mílap píše: ↑30. 3. 2023, 7:22 Pěkný den,
jestli ti ta drážka moc vadí, tak ji vyčisti, odmasti, namotej do ní provázek nasycený epoxydem a po vytvrzení přetoč a začisti. Vařit určitě ne.
Teď mě napadlo, není náhodou dole ve sloupu čerpadlo na chlazení a nebylo, náhodou nahoře hnané koženým řemínkem od téhle řemenice? Je to jenom domněnka, dovnitř není vidět, ale už jsem to u jiné vrtačky viděl (V 10).
Díky za postřeh, ale čerpadlo to nemá.. ale řemenici upravím tím epoxidem
![]()
Díky, s tím bombírungem počítám
Jinak dnes jsem komplet rozebral a začal čistit. Dělám to drátěným kotoučem a jde to docela dobře. 
O víkendu bych chtěl začít s přípravou pod lak. Potřeboval bych potvrdit jestli je můj postup správný. Jednotlivé díly bych chtěl ještě omýt vapkou a odmastit acetonem. Následně vykitovat nedostatky (jaký použit kit?), základ a nakonec vrchní barva.
Díky
							
			
									
									
						O víkendu bych chtěl začít s přípravou pod lak. Potřeboval bych potvrdit jestli je můj postup správný. Jednotlivé díly bych chtěl ještě omýt vapkou a odmastit acetonem. Následně vykitovat nedostatky (jaký použit kit?), základ a nakonec vrchní barva.
Díky
- 
				zverodoktor
 - Příspěvky: 3507
 - Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
 - Bydliště: Bratislava
 
Ja stroje tmelím 2 zložkovým brúsnym karosárskym tmelom.
			
									
									SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel
						tady u těch plochých řemenic se dá alternativně řešit pohon přez vícedrážkový řemen podobný jak je v pračkách. V litinové řemenici pro plochý řemen je pro takto nízké drážky dostatek místa, řemen nezpůsobuje vibrace / například když vrtačka stojí delší dobu klíňák má tvarovou paměť a pak vrtačka vibruje. Vicedrážkový řemen přenese mnohem větší sílu jak stejně velký klíňák. Nouzově to někdo řeší i tak, že dá na plochou řemenici vícedrážkový řemen obráceně, ale tam je ten přenos momentu hodně omezený. Ložiska, vřeteno a další věci řešit nebudeš? to se dělá před lakem....
			
									
									Gdyž sa chce, tak ide fšecko...