Protáčení kuličkového šroubu ve spojce
Napsal: 24. 6. 2023, 9:43
Mám problém.
Už delší čas řeším občasné protáčení svěrné spojky typu Oldham na kuličkovém šroubu. Sestava: Krok. motor NEMA 34, 2,2 NM, svěrná spojka typu Oldham nasazená na hřídeli KM a na hřídeli vlastního šroubu. Průser je v tom, že ta hřídel má průměr 6,35 mm, a na šroub je při posunu k vřetenu soustruhu vyvíjen dost velký tlak, protože doslova protlačuje dřev. klacek ložiskem o průměru 20 mm. I když spojku dorvu doslova na krev, tak po čase dojde k protáčení a uvedené hřídeli a já musím celé opakovat znovu. Je to práce pro vraha, protože KM je na spec vyráběné přírubě, spojka je umístěna v úzkém tunýlku, takže nejde použít větší průměr a je téměř nepřístupná pro jakoukoliv přesnější montáž. Celá tato konstrukční zprasenina pochází od firmy Sahos, která ji montovala na své CNC soustruhy v počátcích výroby. Navíc celý posuvový šroub nemá zajištění proti podélnému pohybu, takže jsem to tady musel obejít na prasáka navrtaným zajišťovacím šroubem, držícím ložisko.
Co mě napadá za řešení - narvat do spojky zajišťovací červík, na hřídeli zbrousit malou plošku a dotáhnout - což je vzhledem k malému průměru spojky téměř nerealizovatelné. Dále pokusit se zdrsnit hřídel na šroubu, nebo tu část spojky na hřídeli přilepit průmyslovým lepidlem (mám ho, repasoval jsem takto hřídel vřetena na ložisku a funguje to perfektně) Poslední řešení je pak vyměnit celý šroub a použít moderní uložení v držáku KM a ložiskových domcích - ovšem tady je problém, že novou sestavu na soustruh jen s použitím ruční vrtačky z Baumaxu asi moc přesně neusadím.
Dokázali by jste mě někdo poradit, jak toto řešit?
Už delší čas řeším občasné protáčení svěrné spojky typu Oldham na kuličkovém šroubu. Sestava: Krok. motor NEMA 34, 2,2 NM, svěrná spojka typu Oldham nasazená na hřídeli KM a na hřídeli vlastního šroubu. Průser je v tom, že ta hřídel má průměr 6,35 mm, a na šroub je při posunu k vřetenu soustruhu vyvíjen dost velký tlak, protože doslova protlačuje dřev. klacek ložiskem o průměru 20 mm. I když spojku dorvu doslova na krev, tak po čase dojde k protáčení a uvedené hřídeli a já musím celé opakovat znovu. Je to práce pro vraha, protože KM je na spec vyráběné přírubě, spojka je umístěna v úzkém tunýlku, takže nejde použít větší průměr a je téměř nepřístupná pro jakoukoliv přesnější montáž. Celá tato konstrukční zprasenina pochází od firmy Sahos, která ji montovala na své CNC soustruhy v počátcích výroby. Navíc celý posuvový šroub nemá zajištění proti podélnému pohybu, takže jsem to tady musel obejít na prasáka navrtaným zajišťovacím šroubem, držícím ložisko.
Co mě napadá za řešení - narvat do spojky zajišťovací červík, na hřídeli zbrousit malou plošku a dotáhnout - což je vzhledem k malému průměru spojky téměř nerealizovatelné. Dále pokusit se zdrsnit hřídel na šroubu, nebo tu část spojky na hřídeli přilepit průmyslovým lepidlem (mám ho, repasoval jsem takto hřídel vřetena na ložisku a funguje to perfektně) Poslední řešení je pak vyměnit celý šroub a použít moderní uložení v držáku KM a ložiskových domcích - ovšem tady je problém, že novou sestavu na soustruh jen s použitím ruční vrtačky z Baumaxu asi moc přesně neusadím.
Dokázali by jste mě někdo poradit, jak toto řešit?