Provedení kuličkového šroubu
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 22. 10. 2008, 6:21
Co si o tom myslíte? Je možno takhle řešit aby to fungovalo , popřípadě kde je chyba? Díky za postřehy!
- Přílohy
-
- ghj kapla deg.PDF
- (123.11 KiB) Staženo 914 x
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Ten kdo to maloval, zjevně nechápal funkci a důvod použití kosoúhlých ložisek. Na volném konci šroubu nemusí, nebo spíš nesmí být kosoúhlé ložisko, nýbrž obyčejné radiální.
Na straně spojky je použití dvou kosoúhlých ložisek žádoucí, ale jsou uložena špatně. Správně je to viz přiložený náčrtek, aby se ložiska dala předepnout. Omlouvám se, je to jen rychlý náčrtek, ale snad je z toho zřejmé, jak to myslím.
Na straně spojky je použití dvou kosoúhlých ložisek žádoucí, ale jsou uložena špatně. Správně je to viz přiložený náčrtek, aby se ložiska dala předepnout. Omlouvám se, je to jen rychlý náčrtek, ale snad je z toho zřejmé, jak to myslím.
- Přílohy
-
- ulozeni.gif (2.92 KiB) Zobrazeno 10339 x
Petr Spáčil
Pletu se, nebo by predepnuti tech lozisek slo i tak, jak to nakreslil lopol?
Mezi vnejsi krouzky lozisek mozna pridat nejakou podlozku a dilem 'dekl' je stahnout nafest k sobe. A potom matici na sroubu nastavit predepnuti. Jako laikovi mi to prijde jednodusi na vyrobu, ulozeni lozisek se da vysoustruzit jen z jedne strany.
Pri soustruzeni 'rantliku' mezi loziska neni problem dodrzet souosost?
Take me nenapada, jak v teto konstrukci zajistit hiwin matici. HIR je zajistena cerviky radialne, bude dost tezke se k nim dostat. A to same se spojkou na motor.
Mezi vnejsi krouzky lozisek mozna pridat nejakou podlozku a dilem 'dekl' je stahnout nafest k sobe. A potom matici na sroubu nastavit predepnuti. Jako laikovi mi to prijde jednodusi na vyrobu, ulozeni lozisek se da vysoustruzit jen z jedne strany.
Pri soustruzeni 'rantliku' mezi loziska neni problem dodrzet souosost?
Take me nenapada, jak v teto konstrukci zajistit hiwin matici. HIR je zajistena cerviky radialne, bude dost tezke se k nim dostat. A to same se spojkou na motor.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 22. 10. 2008, 6:21
Nejsem ve strojařině až zas tak zběhlý, proto vám děkuji za vaše názory, se mnou musíte mít trpělivost!
Trochu jsem ten návrh poupravil, co vy na to nyní?

- Přílohy
-
- ghj kapla deg 2.PDF
- (138.64 KiB) Staženo 764 x
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 22. 10. 2008, 6:21
Tu možnost jsme taky zvažoval. Netuším ale, co by bylo vhodnější a výhodnější.Hardmesr píše:A proč místo dvou jednořadých kuličkových ložisek s kosoúhlým stykem nepoužít ložisko jedno dvouřadé s kosoúhlým stykem.
-
- Příspěvky: 221
- Registrován: 21. 5. 2009, 9:17
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě bude problém s dodržením souososti těch dvou děr pro ložiska. Také to zrovna řeším, a napřiklad u domků z CNC shopu je to řešeno jednou dírou pro obě ložiska a ty se pak uzavřou víčkem. Na výrobu to bude určitě jednodušší a tím i levnější.lopollopol píše:Nejsem ve strojařině až zas tak zběhlý, proto vám děkuji za vaše názory, se mnou musíte mít trpělivost!Trochu jsem ten návrh poupravil, co vy na to nyní?
To veko musi byt ale dost presne nastelovane, aby to presne dosadlo na vonkajsie kruzky, nie?
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Vidíte, to řešení s podložkou mezi ložisky mě nenapadlo. Určitě je výhoda, že nemusím řešit souosost děr soustružených z opačných stran. Komplikace je ale zase s tím víčkem, ideální by to bylo na nějaký velký závit, prostě šroubovací víko. Co do pracnosti jsou tedy obě řešení podle mě srovnatelná.
Nevíte někdo, jak se u dvouřadých ložisek zajistí axiální předpětí? To je tam nějak od výroby, nebo se to dá nějak štelovat?
Nevíte někdo, jak se u dvouřadých ložisek zajistí axiální předpětí? To je tam nějak od výroby, nebo se to dá nějak štelovat?
Petr Spáčil
-
- Příspěvky: 221
- Registrován: 21. 5. 2009, 9:17
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nebudeš tomu věřit, ale pravě jsem znovu otevřel toto vlákno z důvodu úplně stejné otázky. Jak se u dvouřadých ložisek zajistí axiální předpětí ? Chci použít šroub 15mm. Ten stočím na 10mm a na to chci dát ložiska. Původně jsem chtěl použít ložiska 7200 proti sobě a mezi ně dát vymezovací podložku 0.1 - 0.3mm Narazil jsem ale na dvouřadé ložisko 4200 které by mohlo stačit, nevím ale jak to vymezit.Krutor píše:Vidíte, to řešení s podložkou mezi ložisky mě nenapadlo. Určitě je výhoda, že nemusím řešit souosost děr soustružených z opačných stran. Komplikace je ale zase s tím víčkem, ideální by to bylo na nějaký velký závit, prostě šroubovací víko. Co do pracnosti jsou tedy obě řešení podle mě srovnatelná.
Nevíte někdo, jak se u dvouřadých ložisek zajistí axiální předpětí? To je tam nějak od výroby, nebo se to dá nějak štelovat?
Ještě jeden dotaz. Jak je to s případným krytováním ložisek 7200 případně 4200 ? Je třeba použít gufero a nebo je mohu nechat tak jak jsou klasicky bez krytí ? Bordel ze stroje mi tam nepude je to ze spodu stroje. Díky
Co jsem tak studoval materialy SKF, tak dvourada loziska se vyrabeji s nejakou toleranci, takze predepnuti/vule je dana pri vyrobe. Ale pokud se lozislo nalisuje do pouzdra, tak se vnejsi krouzek trochu stlaci a tim se lozisko trochu predepne. Proto se vyrabi loziska s vetsi vuli - po nalisovani se to srovna.Krutor píše: Nevíte někdo, jak se u dvouřadých ložisek zajistí axiální předpětí? To je tam nějak od výroby, nebo se to dá nějak štelovat?
Mozna vy toho slo vyuzit, pokud by pribuba byla proriznuta a pouzil se stahovaci sroub? Ale nikde jsem tohle reseni nevidel, takze to asi nebude to prave.
Tolerance u SKF lozisek je asi 4um pro kazdou tridu (pokud si to dobre pamatuju), takze asi neni vetsinou moc co resit. Take delaji parovana loziska, pokud jsem to pochopil, tak se oba krouzky stahnou nakrev a vule je pak dana pri vyrobe.
Take snad existuji dvojita kosouhla loziska, ktera maji jeden vnejsi krouzek a dva vnitrni. Takze se predepnuti snad resi jen z jedne strany (v profi variante presne brousenou podlozkou?)
Co je spatne na variante, co kreslil DemX? Proste jako vicko pouzit kus plechu natupo a pak s citem utahovat nekolik sroubu, aby to bylo v ose? (jde to?)Krutor píše:Komplikace je ale zase s tím víčkem, ideální by to bylo na nějaký velký závit, prostě šroubovací víko. Co do pracnosti jsou tedy obě řešení podle mě srovnatelná.
U sroubovaciho vicka bude asi trochu problem, jak ho pak zajistit. A znamena to rezat na oba dily zavit ..
Ted me napada ... nefungovalo by dat podlozku mezi vnitrni krouzky(a utahnout nakrev), pres vnejsi dat talirovou pruzinu a pres tu to stahnout plechem, jako to kreslil DemX?
-
- Příspěvky: 221
- Registrován: 21. 5. 2009, 9:17
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ještě mě napadá jedna varianta jak odstranit možne problemy se souososti der ktere jsou naproti sobě. Proste udelat díru z jedné strany a pak dát mezi ložiska segerovku. Tím by se udelalo mezi ložisky to osazení. Já osobně ale půjdu do té varianty s dírou z jedné strany a víčkem. Je to tak řešené i u ložiskových domků z CNC shopu viz: http://cncshop.cz/PDF/BP12.pdf Jinak u těch dvouřadých kosouhlích myslíte že by to bylo vpohodě ? normálně ho použít a neřešit to ? A co to krytování ?Krutor píše:Vidíte, to řešení s podložkou mezi ložisky mě nenapadlo. Určitě je výhoda, že nemusím řešit souosost děr soustružených z opačných stran. Komplikace je ale zase s tím víčkem, ideální by to bylo na nějaký velký závit, prostě šroubovací víko. Co do pracnosti jsou tedy obě řešení podle mě srovnatelná.
Nevíte někdo, jak se u dvouřadých ložisek zajistí axiální předpětí? To je tam nějak od výroby, nebo se to dá nějak štelovat?
Take snad existuji dvojita kosouhla loziska, ktera maji jeden vnejsi krouzek a dva vnitrni. Takze se predepnuti snad resi jen z jedne strany (v profi variante presne brousenou podlozkou?)[/quote]
Ložiska do autových kol. 1 vnější, 2 vnitřní které se stahují. Jak moc, to netušim.
Ložiska do autových kol. 1 vnější, 2 vnitřní které se stahují. Jak moc, to netušim.
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,