Babeta 210

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Odpovědět
trnkav
Příspěvky: 1031
Registrován: 12. 8. 2006, 9:45

26. 6. 2024, 4:54

Zdravím.
Kamarád po dlouhodobé odstávce získal od souseda babetu 210. Chyběl na ní černý plastový kryt karburátoru. Po výměně benzínu se jí povedlo nastartovat a kvůli absenci krytu jen krátce projet. Koupil jsem nový kryt a po jeho nasazení babeta odmítá spolupracovat. Cesta sání je volná. Sice se jí podaří nastartovat, ale na přidání plynu nereaguje zvýšením otáček. Spíše se dusí a z výfuku následně kape smradlavý sajrajt. Karburátor jsem měl vyndaný několikrát, vypraný v čistém benzínu. Svíčku jsem vyměnil za novou, vyčistil výfuk ale problémy přetrvávají. Tryska je na pohled velmi povrchově hrubá( zoxydovaná) Je možné že by se díky tomu zvětšil otvor v ní?
Díky
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
qwer
Příspěvky: 1365
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09

26. 6. 2024, 5:47

Z času na čas je dobré vyčistiť výfuk, ak je zakarbónovaný, spaliny nemajú kadiaľ odchádzať. Olej do benzínu dávať radšej kvalitný napr. HQ, alebo Stihl, ale v pomere ako predpisuje výrobca, no nie viac.
Uživatelský avatar
marekzcke
Příspěvky: 275
Registrován: 26. 1. 2012, 2:04
Bydliště: Mladá Boleslav

26. 6. 2024, 5:54

Su to rany, ale skus to nakopnut bez vyfuku. Mne sa takto na posledy podarilo omylom upchat vyfuk, pretoze to bola dlhsia rozborka a zabudol som proste odstranit jednu zaslepku, ktoru nasledne zatlacilo do vyfuku. :idea:
Rad kreslim v 3D. Ked je to zaujimave a nieco nove sa naucim, tak aj zadarmo.
Zbýňa
Příspěvky: 2057
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

26. 6. 2024, 6:25

Babeta je velmi háklivá na ucpání výfuku, díky malému průměru kolene, dále pak často zlobí (přisává) gufero pod zapalováním.
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1258
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

27. 6. 2024, 6:20

A možno daj dole ten kryt karburátoru a zas pôjde :)
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
zexner
Příspěvky: 203
Registrován: 10. 9. 2018, 2:37
Bydliště: Hradec Králové

27. 6. 2024, 9:31

shaolin píše: 27. 6. 2024, 6:20 A možno daj dole ten kryt karburátoru a zas pôjde :)
To není úplně dobrá rada, když ten kryt přivádí vzduch od filtru a jezdit bez filtru je blbost. Každopádně já bych začal tím výfukem. Mopedy jezdí nejkratší trasy a málo kdy se ohřejí tak, aby se odpařil z výfuku všechen kondenzát a nespálená směs(benzin). Pak bych teprve začal hledat problém jinde. Gufero pod zápalkem sice bývá hodně častý problém ale to bych řešil až podle bohatosti když to poběží. Černá svíčka = bohatý - pak bych šel po nastavení karburátoru, hlavní trysce, ucpaný zalepený vzduchový filtr. Cihlová až bílá svíčka = chudá směs - hledal bych netěsnosti na sací traktu, gufera na klíče, těsneni pod válcem, kartery vůči sobě apod.
trnkav
Příspěvky: 1031
Registrován: 12. 8. 2006, 9:45

29. 6. 2024, 9:19

Hlavní tryska 63 znamená otvor 0.63mm?
Já jsem bez násilí prostrčil tryskou stopku vrtáčku 0.80mm, 1 mm už neprošel, ale jen proto, že díra není kulatá. To by mohlo být příčinou potíží?
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
qwer
Příspěvky: 1365
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09

30. 6. 2024, 12:27

Zmeraj mikrometrom priemer stopky vrtáku, teleso vrtáku je do mierneho kuželu. To 0,63 je priemer v stovkách mm, no tam by som chybu nehľadal. Obmedzuje to síce max tok paliva, no viac ho ovplyvňuje zvih šupátka, a poloha ihly. Skúsil by som vyčistiť ten výfuk, a ak by to nepomohlo, karburátor na ultrazvuk.
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1258
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

2. 7. 2024, 7:44

S tým krytom som to myslel tak, že nech ho dá dole a uvidí či sa pôvodná funkčnosť obnoví.
Ak si ju ju naštartoval so starým benzínom, mohlo sa stať čokolvek .. vzhľadom na vek vymeň aj guferá, nech sa netrápiš. Môže to byť kombinácia faktorov.
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
kinedryl
Příspěvky: 232
Registrován: 19. 8. 2013, 10:29

2. 7. 2024, 12:11

V prvom rade treba ten stary Jikov vyhodit a dat tam normalne Dellorto + nove gufera.
zexner
Příspěvky: 203
Registrován: 10. 9. 2018, 2:37
Bydliště: Hradec Králové

2. 7. 2024, 11:58

kinedryl píše: 2. 7. 2024, 12:11 V prvom rade treba ten stary Jikov vyhodit a dat tam normalne Dellorto + nove gufera.
Nezlob se ale co je to za hloupou radu. Miliony babet (z toho dvě moje) jezdí bez problému s Jikováckým karburátorem. Když pojedeš do autoservisu s tím že ti vynechává motor, taky hned necháš vyměnit vstřikovací čerpadlo (protože Pepa na fóru to tak taky měl)??? Jsme snad technici a hledáme příčinu, zkusmo vyměňovat díly bez důvodu může jen hlupák…
trnkav
Příspěvky: 1031
Registrován: 12. 8. 2006, 9:45

3. 7. 2024, 11:47

Dnes večer mi synátor přiveze nové trysky a těsnění plovákové komory. Vyzkouším a dám vědět.
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
trnkav
Příspěvky: 1031
Registrován: 12. 8. 2006, 9:45

3. 7. 2024, 9:55

Po instalaci nových trysek a těsnění babeta jezdí. Zkušební jízda 3 km dopadla velmi dobře.
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“