Řetězový převod
Dobrý den. Byl by mi někdo schopen poradit s návrhem řetězového převodu?
Dělám konstrukci plečky za traktor, kde potřebuji přenést krouťák z hlavní hřídele na jednotlivé hřídelky plečky.
Celý převod už mám vypočítaný, pro svůj výkon a otáčky(3,5kW a 360/min). Problém je ve hnaném kole, které je příliš velké - 130mm, potřeboval bych ho zmenšit. Jediná cesta, která mě napadá je zmenšit počet zubů kola z 11 na 9, ovšem už počet 11 zubů se bere jako limitní a například i program MITcalc tento počet zubů prostě nedoporučuje, pro můj převodový poměr 1:1. Taky mě napadlo nemít převodový poměr 1:1 ale třeba 0,8, ale i tak se mu to nelíbí.
Nevíte, co by se mohlo stát, když prostě dám 9zubů ? Co jsem četl,tak je tam největší problém v rychlostech polygonu, že tam pak vznikají velké zrychlení nebo něco takového.
Dělám konstrukci plečky za traktor, kde potřebuji přenést krouťák z hlavní hřídele na jednotlivé hřídelky plečky.
Celý převod už mám vypočítaný, pro svůj výkon a otáčky(3,5kW a 360/min). Problém je ve hnaném kole, které je příliš velké - 130mm, potřeboval bych ho zmenšit. Jediná cesta, která mě napadá je zmenšit počet zubů kola z 11 na 9, ovšem už počet 11 zubů se bere jako limitní a například i program MITcalc tento počet zubů prostě nedoporučuje, pro můj převodový poměr 1:1. Taky mě napadlo nemít převodový poměr 1:1 ale třeba 0,8, ale i tak se mu to nelíbí.
Nevíte, co by se mohlo stát, když prostě dám 9zubů ? Co jsem četl,tak je tam největší problém v rychlostech polygonu, že tam pak vznikají velké zrychlení nebo něco takového.
Podľa mňa to najhoršie, čo by sa mohlo stať pri kolese s malým počtom zubov je to, že uhol medzi jednotlivými zubmi by bol tak veľký, že článok reťaze, ktorý sa začína oddaľovať od ozubeného kolesa by bol zachytený predchádzajúcim zubom.
Inak povedané reťaz by sa zasekávala na ozubenom kolese a nevedela ho ,,opustiť".
Takisto na druhej strane, kde reťaz začína prichádzať do styku s ozubeným kolesom, by články reťaze nevedeli plynule doľahnúť na zuby kolesa, ale skôr by zuby mali snahu ,,nadvihnúť" reťaz...
Inak povedané reťaz by sa zasekávala na ozubenom kolese a nevedela ho ,,opustiť".
Takisto na druhej strane, kde reťaz začína prichádzať do styku s ozubeným kolesom, by články reťaze nevedeli plynule doľahnúť na zuby kolesa, ale skôr by zuby mali snahu ,,nadvihnúť" reťaz...
Podle tabulek má trojřády 08B šířku (44,9mm) obdobnou jako jednořády 20B na screenu (43,2mm). a dvojřády 10B jen 36,2mm
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
A nebude niekde vo výpočtoch chyba??
3,5kw a duplex 16B?
Ja mám na jednom stroji motor diesel 47kw + prevod do pomala 4,5 a potom reťazový prevod duplex 08B.
Už sa mi ten motor podarilo zopár krát zhasnúť a reťaz to udržala.
Predstav si len hocijakú silnejšiu motorku aká je tam reťaz a ozubené kolá.
3,5kw a duplex 16B?
Ja mám na jednom stroji motor diesel 47kw + prevod do pomala 4,5 a potom reťazový prevod duplex 08B.
Už sa mi ten motor podarilo zopár krát zhasnúť a reťaz to udržala.
Predstav si len hocijakú silnejšiu motorku aká je tam reťaz a ozubené kolá.
Videl si niekedy retaz 20B?
Urcite je tam niedke chyba. Rotačné kypriče s podobným prikonom a otačkami sme hnali s retazou 10B1 a kolečko bude mat menší priemer.
Edit. Šírka riadku 18cm, tak to sa nebojím....R10B1 to urcite vydrži. Bavíme sa o plečke, hĺbka práce do cca 5 cm.
Urcite je tam niedke chyba. Rotačné kypriče s podobným prikonom a otačkami sme hnali s retazou 10B1 a kolečko bude mat menší priemer.
Edit. Šírka riadku 18cm, tak to sa nebojím....R10B1 to urcite vydrži. Bavíme sa o plečke, hĺbka práce do cca 5 cm.
Navíc co jsem našel některé výrobce, kteří uvádějí parametry, tak používají taky 20B-1, takže zas tak mimo úplně nebudu. Ovšem jak mají vyřešené kolečka, to jsem nezjistil. Ale jde vidět, že kryt ze spodu mají hodně malý, takže to nějak musí jít.
Takze 5 malych rotavatorov?
Zaprve. Otacky 360 mas odskusane? Podla mna to spravi hrozny prach, uplne rozbije strukturu pody.
Priemer rotora? Nozov?
Sirka tej jednej sekcie je tych 18cm?
Retaz 16B1 taha bezne rotavator sirky 100 az 150cm za male japonske traktory.
Zaprve. Otacky 360 mas odskusane? Podla mna to spravi hrozny prach, uplne rozbije strukturu pody.
Priemer rotora? Nozov?
Sirka tej jednej sekcie je tych 18cm?
Retaz 16B1 taha bezne rotavator sirky 100 az 150cm za male japonske traktory.
Otáčky odzkoušené nemám. Beru to, co používají výrobci. U těchto pleček je právě záměr použít vysoké otáčky, proto tam musí být ty kryty nožů
Pracovní hloubku mám 100mm (od osy rotace po konec nožů)
Šířka řádku 180mm bude u třech prostředních. Krajní mají šířku +-300mm
Pracovní hloubku mám 100mm (od osy rotace po konec nožů)
Šířka řádku 180mm bude u třech prostředních. Krajní mají šířku +-300mm
Mi to ukazuje chybu na otlačení řetezu. Nikoliv na výkon....
3,5kw je na vývodu traktoru? Nebo už je to rozděleno mezi segmenty?
A jaké tam mají kola ostatní?
3,5kw je na vývodu traktoru? Nebo už je to rozděleno mezi segmenty?
A jaké tam mají kola ostatní?
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek