středící - najížděcí trn
kolegové používáte někdo tento(či podobný) najížděcí trn ?
jak jste na tom s přesností výrobků? myslím ověřené data např. na 3osém souřadnicovém měřícím stroji....žádné měření digi posuvkou.
Ve firmě máme třenici,jeden chytrolín se se mnou hádá že má vše do 0.02.
Já tvrdím že pokud nesrovná indikátorem na házivost základní část která by měla být upnutá v nějakém držáku je to o ničem ! už vůbec dát jej do vrtačkového sklíčidla. Z těch "běží" snad jen Albrecht a podobné přesné pro CNC stroje a to ještě musí být v dobrém stavu. Podle mne asi ideální jsou hlavy kde se nepohybuje plášť (ten je přesně uložen) ale vnitřek s čelistmi.
jak jste na tom s přesností výrobků? myslím ověřené data např. na 3osém souřadnicovém měřícím stroji....žádné měření digi posuvkou.
Ve firmě máme třenici,jeden chytrolín se se mnou hádá že má vše do 0.02.
Já tvrdím že pokud nesrovná indikátorem na házivost základní část která by měla být upnutá v nějakém držáku je to o ničem ! už vůbec dát jej do vrtačkového sklíčidla. Z těch "běží" snad jen Albrecht a podobné přesné pro CNC stroje a to ještě musí být v dobrém stavu. Podle mne asi ideální jsou hlavy kde se nepohybuje plášť (ten je přesně uložen) ale vnitřek s čelistmi.
To máš celkem jednoduché, zkus mu dát do svěráku nějakou broušenou kostku, ať ji změří tím šmajdátkem. Já to tak zkoušel jako první operaci s ním. Strefil jsem se do stovky. Samozřejmě jsem to upnul do nové kleštiny která neházela v nové redukci a je to v ní dodnes. Je zkrátka vyčleněna pro tento účel navždy a rozhazovat se jednoduše nebude.
S tímhle šmajdátkem jsem schopen opakovaně najet s přesností +-0,02mm. Ale je převážně pro hobby použití, to najetí docela dost trvá. Tak se divím, že to někdo používá ve firmě. To chce indikátor. U duralu šmajdátko zanechává stopu na povrchu. Chce to povrch namastit olejem, aby nedocházelo k suchému tření. Jinak se na ocel šmajdátka nabalí částečky duralu a to pravděpodobně rozhodí přesné najetí.
přesně to co já tvrdím.....když to bude nastálo v držáku a vystředěná horní-základní část tak to ještě beru ale vkládat tohle do normálního vrtačkového sklíčidla
Třeba na "sipce" - vyvrtávačce BKOE je pro najetí na obrobek originální zkalibrovaný trn,celý z jednoho kusu-nic skládaného-to ovšem tento rádoby odborník neuznává.
I vzhledem k tomu že jsem tam 14 dní tak jsem si dovolil s "mazákem" starším o 10let nesouhlasit a je zle. Já pracuji celý svůj život v nástrojárně a prošel jsem za tu dobu mašiny prakticky všechny až po CNC,elektroerozivní mašiny,v různých firmách takže mne jen tak něco nepřekvapí ale s takovým VOLEM jsem se zatím nesetkal.
Z vlastní zkušenosti i mých kolegů mohu potvrdit že i najetí se sondami Heidenhain,Renishow po jejich kalibraci má občas odchylku.Mít vše ve stovce není 100%



Třeba na "sipce" - vyvrtávačce BKOE je pro najetí na obrobek originální zkalibrovaný trn,celý z jednoho kusu-nic skládaného-to ovšem tento rádoby odborník neuznává.
I vzhledem k tomu že jsem tam 14 dní tak jsem si dovolil s "mazákem" starším o 10let nesouhlasit a je zle. Já pracuji celý svůj život v nástrojárně a prošel jsem za tu dobu mašiny prakticky všechny až po CNC,elektroerozivní mašiny,v různých firmách takže mne jen tak něco nepřekvapí ale s takovým VOLEM jsem se zatím nesetkal.
Z vlastní zkušenosti i mých kolegů mohu potvrdit že i najetí se sondami Heidenhain,Renishow po jejich kalibraci má občas odchylku.Mít vše ve stovce není 100%
Najetí s pomocí trnu je při troše pečlivosti jedno z nejpřesnějších. Trn může klidně i trošičku házet, jednoduše to lze změřit hodinkama. Pak buď seřizuješ na "nulu", nebo nejvyšší bod s patřičnou korekcí, pomocí johansonky.
Další možnost a velmi přesná je pomocí "točáku" s hodinkama ve vřetenu a příložkou u plochy.
Jinak, s čímkoliv lze najet špatně, záleží na tom, jaký je dotyčný manták.
To, že někdo neuzná jiný způsob jako možný, vypovídá o jeho vlastnostech a snad i zkušenostech. Takových lidí jsem už potkal mraky, časem trochu otupíš, ale mne to dokáže nadzvednout alespoň na chvilku pokaždé...
Další možnost a velmi přesná je pomocí "točáku" s hodinkama ve vřetenu a příložkou u plochy.
Jinak, s čímkoliv lze najet špatně, záleží na tom, jaký je dotyčný manták.
To, že někdo neuzná jiný způsob jako možný, vypovídá o jeho vlastnostech a snad i zkušenostech. Takových lidí jsem už potkal mraky, časem trochu otupíš, ale mne to dokáže nadzvednout alespoň na chvilku pokaždé...
Mám v nabídce jak trny:
http://www.internetshopping.cz/eshop.ph ... id=8820604
případně kostku svítící:
http://www.internetshopping.cz/eshop.ph ... id=8822418
nebo s budíkem:
http://www.internetshopping.cz/eshop.ph ... id=8822419
http://www.internetshopping.cz/eshop.ph ... id=8820604
případně kostku svítící:
http://www.internetshopping.cz/eshop.ph ... id=8822418
nebo s budíkem:
http://www.internetshopping.cz/eshop.ph ... id=8822419
Obchoduji s nástroji pro kovoobrábění a začínám se seznamovat s problematikou CNC
samozřejmě najetí na pevný trn, broušený, je dost spolehlivý. Pokud "hází"Josef píše:Najetí s pomocí trnu je při troše pečlivosti jedno z nejpřesnějších. Trn může klidně i trošičku házet, jednoduše to lze změřit hodinkama. Pak buď seřizuješ na "nulu", nebo nejvyšší bod s patřičnou korekcí, pomocí johansonky.
Další možnost a velmi přesná je pomocí "točáku" s hodinkama ve vřetenu a příložkou u plochy.
Jinak, s čímkoliv lze najet špatně, záleží na tom, jaký je dotyčný manták.
To, že někdo neuzná jiný způsob jako možný, vypovídá o jeho vlastnostech a snad i zkušenostech. Takových lidí jsem už potkal mraky, časem trochu otupíš, ale mne to dokáže nadzvednout alespoň na chvilku pokaždé...
a máš jej změřený není problém.Já to řeším tak že zapnu rotaci (cca 200ot)
lihovým černým fixem nabarvím kalibrační část a přibližuji se na hranu obrobku. Dojde k tomu že se barva setře,i když hází tak v nejvyšším místě je měřící část trnu čistá-když vím kolik je házivost tak není problém být přesně na hraně. Já to přirovnávám k lícování na tušírovací barvu, nanesený povlak barvy(z fixu) je velmi tenký a její setření vytváří velice kontrastní, dobře viditelný povrch
zdravím,oživujem mŕtve vlákno
Používa z Vás niekto elektronicky dotykový senzor:
http://www.kovonastroje.cz/store/eshop. ... id=8827784" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to srovnatelné s tým mechanickým ? toho mechanického sa trochu obávam kvôli jeho rotácii a možnému poškrabaniu obrobku,
plánujem obrábať hliníkové/duralové panely s eloxom na povrchu, prípadne plastové krabičky a pod.
Používa z Vás niekto elektronicky dotykový senzor:
http://www.kovonastroje.cz/store/eshop. ... id=8827784" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to srovnatelné s tým mechanickým ? toho mechanického sa trochu obávam kvôli jeho rotácii a možnému poškrabaniu obrobku,
plánujem obrábať hliníkové/duralové panely s eloxom na povrchu, prípadne plastové krabičky a pod.
Může mi někdo vysvětlit na jakém principu to funguje? Myslím tím co a jak spíná a kudy tedy prochází napětí k té diodě? 

Dobrý večer.
Baterie jsou uvnitř, těleso které je upnuto v kleštině tvoří - pól, kulička v okamžiku doteku s upnutým předmětem propojí okruh ( + pól)a světlo se rozsvítí, některé trny začnou i pískat...
Baterie jsou uvnitř, těleso které je upnuto v kleštině tvoří - pól, kulička v okamžiku doteku s upnutým předmětem propojí okruh ( + pól)a světlo se rozsvítí, některé trny začnou i pískat...
Obchoduji s nástroji pro kovoobrábění a začínám se seznamovat s problematikou CNC
Takže jestli jsem to dobře pochopil, budu-li mít nevodivý materiál určený k frézování, sonda je mi k ničemů.
přesně tak,
pak je možno třeba klasická najížděcí trn:
http://kovonastroje.cz/store/eshop.php? ... de=8820575" onclick="window.open(this.href);return false;
pak je možno třeba klasická najížděcí trn:
http://kovonastroje.cz/store/eshop.php? ... de=8820575" onclick="window.open(this.href);return false;
Obchoduji s nástroji pro kovoobrábění a začínám se seznamovat s problematikou CNC
tým pádom zrejme zvolím ten klasickýlibča píše:přesně tak,
pak je možno třeba klasická najížděcí trn:
http://kovonastroje.cz/store/eshop.php? ... de=8820575" onclick="window.open(this.href);return false;
Já měl za to, že ta elektronická sonda funguje na podobném principu jako dotyková sonda pro "skenování" povrchu předlohy. Prostě tak, že ta kovová kulička uzavírá obvod a po najetí k obrobku a jejím nepatrném vychýlení ze svého lůžka se obvod rozpojí a dojde k sepnutí signalizace.