Vyroba per do tlumiče u auta
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
jaky bude vysledek ti tezko nekdo rekne, protoze to zalezi vzdy na kombinaci tlumic pruzina, vysku vozu odladis bez problemu ale jizdni vlastnosti ti nikdo nerekne a hlavne to je ciste subjektivni,a to ze to je jak trakar zalezi spis na tlumicich, pruzin na auta jsem udelal (resp nechal udelat) nekolik set a kazdy rekne neco jineho pro nekoho moc mekke, pro nekoho tvrde a vetsina jde jak stado a rekne odzkousene a dobre..
nicmene nevim v jake jsi byl pruzinarne, ale cenu ti prece musi rict vzdy a staci jim k tomu pouhy navrh
pruzinarna kde delam pruziny ja, tak tam vyjde sada dvou pruzin v kusovce na cca 2200-3500par podle provedeni jestli jsou treba progresivni, velikosti sile dratu.. pokud pak stejnych pruzin delas treba 30ks tak vychazi treba na 800par.. spocitat aby byl zachovany pomer vuci puvodni pruzine, jeji delka pri stlaceni atd to uz problem neni nicmene to jak se to bude chovat to ti nerekne nikdo..
nicmene nevim v jake jsi byl pruzinarne, ale cenu ti prece musi rict vzdy a staci jim k tomu pouhy navrh
pruzinarna kde delam pruziny ja, tak tam vyjde sada dvou pruzin v kusovce na cca 2200-3500par podle provedeni jestli jsou treba progresivni, velikosti sile dratu.. pokud pak stejnych pruzin delas treba 30ks tak vychazi treba na 800par.. spocitat aby byl zachovany pomer vuci puvodni pruzine, jeji delka pri stlaceni atd to uz problem neni nicmene to jak se to bude chovat to ti nerekne nikdo..
Matizovi se to už moc nepodobá.i s baterkama jsme na cca 550 kg
,
ono se to nezdá motor a věci okolo cca 100-120kg,
2x zadní dveře 35 kg, část předních dveří cca 20 kg, zadní sedačky cca 45 kg, část zadní karosérie cca 50 kg, vnitřní plasty , palubka... cca 70 kg. Celkem jsme sundali cca 350-400 kg. Baterie mají hmotnost 96 kg.

ono se to nezdá motor a věci okolo cca 100-120kg,
2x zadní dveře 35 kg, část předních dveří cca 20 kg, zadní sedačky cca 45 kg, část zadní karosérie cca 50 kg, vnitřní plasty , palubka... cca 70 kg. Celkem jsme sundali cca 350-400 kg. Baterie mají hmotnost 96 kg.
jak jsem psal neni problem prepocitat a udelat pruziny tak aby byly ve stejnem pomeru ku predchozi hmotnosti, otazkou je jestli to bude dostatecne,
pripadne je mozne udelat stelovaci set kdy muzes menit jak tuhost tlumice tak tuhost pruzin a jejich vysku a pak je zbytek jen otazkou ladeni.. jenze to je ovsem uz financne trosku jinde..
pripadne je mozne udelat stelovaci set kdy muzes menit jak tuhost tlumice tak tuhost pruzin a jejich vysku a pak je zbytek jen otazkou ladeni.. jenze to je ovsem uz financne trosku jinde..
Jelikož už na tom autě není nic původního... (ale fandím vypadá to velice zajímavě) tak bych klidně volil nějakou "tuningovou STAVITELNOU sadu" do nějakého malinkého auta a upravil ji... dá se to sehnat cca už za 6000kč včetně tlumičů a pružin... ale asi to bude mít za následek méně komfortní jízdu zvlášť u rozvoru jaký je u Matize... A nebo celkem běžné i když pochybné řešení všech možných rádoby tunerů - prostě tu pružinu seříznout (zkrátit) flexou a nechat tak jak je... za pokus to stojí...
přeji hodně zdaru LD

jo jo, uříznout je sice trochu sníží posazení ale pružící vlastnosti se spíš zhorší. Je pravda že toho z matize moc nezůstalo, je to jednoduší než se dělat s celým podvozkem od začátku ( a bez kvalitních znalostí s geometrií), a hlavně ten matiz byl bouranej na předek tak byl za rozumný peníz, akorát sem musel celý předek udělat z uhlíku.
Rozumný peníz a pak na tom dělat z uhlíku se trochu tluče nebo máte nějakého slušného (myšleno levného) dodavatele uhlíkové tkaniny??? Jinak s tou geometrií podvozku bych to tak hrozně neviděl... jen by se vyměnily tlumiče a pružiny... maximálně by se muselo upravit uložení těch tlumičů... podvozek jako takový by zůstal stejný, jen by se snížil a ztuhl... což by i u takovéhle "kozy" mělo mít za následek překvapivě dobré jízdní vlastnosti... ale předpokládám spíš městské nebo spíše nesportovnílubos píše: ...tak byl za rozumný peníz, akorát sem musel celý předek udělat z uhlíku.

mám docela velké množství uhlíkových odřezků a tak jsem kupoval jen asi 4m uhlíku, zbytek je sklo a kousky cca 300x300 a menčí. Pera budu řešit až na konec zatím musím připravit vše do lakovny a udělat interiér. Hlavně chci aby to pořádně jezdilo a ty pera jsou fakt hrozný, výrazně to kazí požitek z jízdy člověk má pocit že jede 20km/h a ono to uhání 50km/h akorát to na hrbolech dost poskakuje.
Ahoj,
asi budu za idiota (a všichni tuneři mne sežerou
), ale přijde mi v době, kdy se hlavně auta navrhují ve všemožných CADech, ladí se v podstatě celé auto jako kompaktní celek ("vše se vším souvisí") a hlavně se sleduje bezpečnost (podvozek - stabilita, karoserie - deformační zóny ...) docela nepochopitelné, že si lidi hrabou v podstatě do všeho.
Tzv. "přečipovat motor" mu jenom zkrátí životnost (a má případně vyšší nárazovou rychlost
), ale ty ostatní zásahy mi nějak hlava nebere ...
Zvlášť když u takového prcka, kde vpředu v podstatě není co deformovat už v (fabrickém) základu, se dá uhlík, kerý podle mne nepohlcuje vůbec nic.
To bude v běžném (tj. vražedném českém) provozu?
Já jsem lehce nervózní, když z "tvrdé, přilepené" Mazdy přesednu do měkkého Citroena, který prostě v principu plave. A to na ty auta nikdo nijak ("tunersky") nešahal.
A tady to slovy autora příspěvku "poskakuje".
Nebo pletu a je to úplně jinak? Nechci rozpoutávat žádný flame, když tak klidně do SZ
.
asi budu za idiota (a všichni tuneři mne sežerou

Tzv. "přečipovat motor" mu jenom zkrátí životnost (a má případně vyšší nárazovou rychlost

Zvlášť když u takového prcka, kde vpředu v podstatě není co deformovat už v (fabrickém) základu, se dá uhlík, kerý podle mne nepohlcuje vůbec nic.
To bude v běžném (tj. vražedném českém) provozu?
Já jsem lehce nervózní, když z "tvrdé, přilepené" Mazdy přesednu do měkkého Citroena, který prostě v principu plave. A to na ty auta nikdo nijak ("tunersky") nešahal.
A tady to slovy autora příspěvku "poskakuje".
Nebo pletu a je to úplně jinak? Nechci rozpoutávat žádný flame, když tak klidně do SZ

tady nejde o tuning ale auto na elektriku, běžné auto je kontruované tak aby vydrželo spalovací motor , který má vybrace a je nesmyslně těžký. Obecně je tuning k hovnu protože ho dělají lidi kteří o tom moc neví a dělají to na krásu. Auto poskakuje protože je tvrdé když se o tolik odlehčilo. Nárazové zony jsou zachované, u matize tvoří hlavní pevnostní celek rám který je například oproti ostatním vozům daleko tužší. Deformační zony přední části kde je elektromotor zůstávají nezměněné navíc je tam tolik místa že v případě nárazu není šance aby se cokoliv dostalo k řidiči. Pokud se na kapotu použije uhlík nemá to vliv na deformační zony protože kapota do def. zon nepatří. Jde jen o snížení hmotnosti. Tohle vozítko je jen prototyp pro ověření pohonu a ostatních systémů pro elektromobil. A díky snížení hmotnosti je i kynetická energie při nárazu poloviční. Navíc kapota je spec, sendvič uhlík, sklo a Epp, takže i při nárazu do chodce nemusí dojít k výrazněšímu zranění ( k něvětším zraněním dochází při pádu na na kaptu která je velice blízko motoru ( kapota se promáčne a částečně pohltí náraz chodce ale pak chdec narazí na motor a ten neuhne ). Ale to se už per moc netýká 
