Stiahnutie pastorku

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

15. 7. 2010, 7:44

Nazdar,
Da sa vobec (ked ano, tak ako) stiahnut ozubene kolecko z hriadele, ktore je tam asi nalisovane, resp. bolo nahriate a nasadene na hriadel? Priemer hriadele je cca 20mm, kalena, duta.pastorok je tiez velmi tvrdy.
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1019
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

15. 7. 2010, 9:34

Já myslím, že to záleží na tolika různých (a neměřitelných) atributech, že to ti takhle z placu nikdo neřekne. Ale dobrej stahovák (v případě nouze i vyrobený spešl pro tuto konkrétní potřebu) zvládne lecos.
Petr Spáčil
TOMI BOY
Příspěvky: 52
Registrován: 26. 6. 2010, 9:00

16. 7. 2010, 6:16

suhlasim, je mozne ze je to este podlepene, pocul som uz aj o takej veci ze do pastorku sa spravy vnutorny zapich na hriadel nieco ako vrubkovanie, do toho zapichu v pastorku je vlozena strieboírna pajka po nalisovyny to ide este do pece paj ka sa roztavy a "zvary" k sebe ten pastorok s hriadelkou. ale stahovak namieru je hotovy zazrak len treba trochu s citom a nesilit to pripadne jemne s casu na cas ohriat pri tom stahovani aby sa neposkodil bud ten pastorok alebo hriadelka.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

16. 7. 2010, 6:17

Pastorek nahřívat dokola a dutinu hřídele chladit. Stahovákem pokoušet a snad se to podaří. Pokud by jsi chladil kapalným dusíkem, tak bacha, ať to neulomíš, kdyby se to přechladilo.
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

16. 7. 2010, 5:15

Pre upresnenie je to pastorok na hriadeli rychlobezneho vretena z FNGJ32.
Je to poctiva praca, vsetko slo pekne rozobrat az na toto. A zial je to nutne, jedno lozisko dost hrka.
Na kolko stupnov je mozne zohriat pastorok? Cim? Pri pastorku je lozisko 6006, takze ono sa to zohreje tiez. Zajtra to nafotim, tak to bude lepsie vidno.
Hardmesr
Příspěvky: 423
Registrován: 12. 2. 2009, 9:05
Bydliště: Jižní Morava

14. 8. 2010, 7:55

pokud si ještě pamatuji tak do 200st. C. se ještě dá těžko zabarvení poznat a s ocelí nic neděje. Nad 220st. se již mění struktura materiálu, povrch začíná žloutnout a dále při zvyšující se teplotě fialovět, modrat, černat a při vyšších teplotách nad 300st.C zešedne. Při teplotách kolem 500st.C už začíná červenat. Tak že nad 220st. bych u ocelových součástek nešel. Došlo by k popouštění a pokud neznám na jakou tvrdost byla součástka vyrobena, nešel bych výše. Tady ale pozor. Obyčejně se snažíme zahřát součástku plynovým hořákem. Ten ovšem brání přístupu kyslíku ke kovu a také jeho zabarvení. Lehce by pak došlo k tomu, že neuvidíme přechody barvy a nepoznáme podle zabarvení teplotu. Nelze-li jinak, musíme často hořák oddálit mimo kov a pozorovat zabarvení. Zahřívat součástku s otvorem je potřeba dělat rychle, aby teplota nepřešla plynule do hřídele. Pak je již naše snaha marná a je potřeba součásti zchladit a postup opakovat. Mé informace berte s rezervou na moji paměť, brouzdá tu ale jedna slečna co má velké zkušenosti.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
Ovca
Příspěvky: 2
Registrován: 26. 8. 2010, 12:08

26. 8. 2010, 12:23

Dá sa! Hodte to na skrutkovy lis. Podobnu skúsenosť mám z vylisovavaním vložky (valca) z hlavy motora....

Najprv som skušal spoj rozobrať hydraulickým zdvihakom - umiestnil som dielec pod stavebny stroj (bager tess poclain) a tlačil naň hydraulickým zdvihakom. Spoj vydržal, bager zdvihlo od zeme a rozdulo valček v zdvihaku....

Následne sme použili skrutkový lis, pri zaťažení začal vydavať praskave zvuky, na paku sme nasadili dalšie trubky, nakoniec to povolilo, lis aj dielce boli nepoškodene....
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“